Holdbarhed kogte pastaskruer
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 14-01-04 22:08

Fik lige lavet en fejlberegning da jeg stod og skulle lave mad til "min"
cykleklubs fællesspisning - resultat: jeg står nu med ca. 1 kg. kogte
pastaskruer. Jeg får dog gæster på lørdag og lurer nu på at lave en gang
kødsovs at hælde over og så smide skidtet i ovnen og kalde det okseragout
med penne - men kan skruerne holde sig helt til på lørdag?

Jeg ved godt at jeg kunne lave kødsovsen i morgen, hælde den over og så bare
stille det i fryseren, men problemet er bare, at jeg ikke er hjemme før
lørdag :-/

Ideen med at blande dem med lidt forskelligt kød og grønt og spise det til
frokost holder heller ikke da det er min "mad-makkers" tur til at medbringe
frokost i morgen og jeg fredag skal til 60års fødselsdagsreception (= spise
for de næste fjorten dage)

Kan jeg alternativt fryse skruerne (i mindre portioner forstås) og så bruge
dem lørdag eller bliver de smattede af at blive frosset ned og tøet op igen?

....og ja ja, jeg ved godt at en pose pastaskruer ikke koster mange bas-ører
(hvordan sådan så ellers ser ud) - men hvis nu de ku' holde sig, kunne jeg
jo lige så godt slippe for at smide mad ud.

--
Mvh Mads

Fjern sletdette fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Q

Dato : 14-01-04 23:05

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:bu4b5b$2am1$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> kødsovs at hælde over og så smide skidtet i ovnen og kalde det okseragout
> med penne - men kan skruerne holde sig helt til på lørdag?

Smid dem ud..... For det første bliver de smattede, for det andet risikerer
du at give dine gæster en solid gang "sprutski'" Alternativt kunne du
fodre hunden med dem?

/peter

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-01-04 23:28

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse

> ...og ja ja, jeg ved godt at en pose pastaskruer ikke koster mange
bas-ører

Netop - alt det andet er ikke umagen værd.
Giv dem til fuglene.

Hilsen Inger

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 23:54

> [...]

bruge
> dem lørdag eller bliver de smattede af at blive frosset ned og tøet op

De bliver til melklister. Altså smattede og usammenhængende.

> [...]
> (hvordan sådan så ellers ser ud) - men hvis nu de ku' holde sig, kunne jeg
> jo lige så godt slippe for at smide mad ud.

Ud med dem. Pasta begynder at gære efter blot et par dage i køleskabet. De
kommer til at blive slimede og lugte dårligt. Vil du gerne give dine gæster
en solid omgang dårlig mave, er det vejen frem.

Et kilo rå, tørrede pastaskruer koster ikke engang 6 kr. Valget er dit.

Tina

Fra : Remmen

Dato : 15-01-04 06:18

Tina wrote:
> Et kilo rå, tørrede pastaskruer koster ikke engang 6 kr. Valget er
> dit.

Med den pris synes jeg nu også at kvaliteten er derefter. Men jeg vil da
også hellere købe et kg. for 30 kr. end at spise noget der er
genopvarmet.

Lars

Fra : Spangkuk

Dato : 15-01-04 01:21

> [...]
okseragout
> med penne - men kan skruerne holde sig helt til på lørdag?

Glem det !

1 kg. kogte pastaskruer svarer rundt regnet til 300 gr. "friske", og for
den
vægt skal du gi' ca. kr. 2,00 for i Netto's den bedste skrue.

"Better safe than Sorry!"

SÅ nærig er du vel ikke ? *g*

Spang

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 15-01-04 21:36

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse

> SÅ nærig er du vel ikke ? *g*

Bestemt ikke - og det var nu heller ikke af sparsommelighed jeg ville gemme
dem. Mere lidt med den der udfordring der ligger i ikke at lade noget som
helst gå til spilde

Har såmænd da også allerede kylet dem efter skraldemanden - og han blev
næsten ikke sur over at få en gang udkogt mel i nakken

Hilsen Mads

Fra : Bettina Madsen

Dato : 16-01-04 16:48

On 15 jan 2004, Mads Thorning Pedersen wrote something like this :

> [...]
>
> Har såmænd da også allerede kylet dem efter skraldemanden - og
> han blev næsten ikke sur over at få en gang udkogt mel i nakken

Jeg mener sagten man kan fryse kogte pasta skruer, med et godt
resultat. Jeg fryser ofte pasta skruer ned hvis der er noget til over
og det er fint nok. Især er det nemt hvis man vil lave en hurtig
pasta gratin ret.
Dog vil jeg nok ikke fryse pasta skruerne hvis de er blevet udkogt,
men ellers kan jeg ikke se problemet.
Desuden kan jeg godt følge det med at det er ærgeligt at spide helt
vildt meget mad ud, hvis det godt kan bruges. Men det er nok bare et
spørgsmål om holdning.

Bettina Madsen