Hvor købes dåse-colaer i KBH?
Fra : Morten

Dato : 14-01-04 18:42

Hejsa

Er der nogen der kender et sted man kan købe dåse colaer - eller bare dåse
sodavand i det hele taget til max 65,- pr. ramme (24 stk.) ?

/Morten

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 14-01-04 19:12

Hvis du skal ha' det til den pris, tror jeg at du bliver nød til at snyde
både skattefar og returpantsystemet...
Og det er ulovligt...

Når det er sagt, vil jeg sige at man bogstaveligt talt, kan risikere at
falde over sådanne tilbud hos kiosker og grønthandlere på Amager, Vesterbro
og Nørrebro...
Jeg undrer mig til stadighed over at man forfølger mindre ølimportører, mens
man tilsyneladende lader stå til når de gælder denne ulovlige import. Ikke
just positiv for folkemoralen.

Bjarke

Fra : NIL

Dato : 14-01-04 22:24

"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Er der nogen der kender et sted man kan købe dåse colaer - eller bare dåse
> sodavand i det hele taget til max 65,- pr. ramme (24 stk.) ?
>
> /Morten

Hej...

Enghavevej (tæt på Vesterbrogade) skråt over for Prima. Det hedder "The
Cave".
65,- pr. ramme...du kan blande alle slags dåser. - Er altså ikke nødt til at
købe ex. en HEL kasse Coca-Cola.

Hilsen
NIL

Fra : Spangkuk

Dato : 15-01-04 01:10

> [...]
"The
> Cave".
> 65,- pr. ramme...du kan blande alle slags dåser. - Er altså ikke nødt

"....og 10 dage efter kostede rammen 99,95 eksl. pant, for T&S
var lige forbi og hilse på"

Jeg ved sq godt hvilken side jeg er på som forbruger !

Spang

Fra : NIL

Dato : 15-01-04 16:03

"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse
> [...]
> var lige forbi og hilse på"
>
> Jeg ved sq godt hvilken side jeg er på som forbruger !

Hvilken side er du på, Spang?
Jeg kan ikke læse det ud af dit indlæg.

Hilsen
NIL

Fra : Spangkuk

Dato : 15-01-04 17:09

> Hvilken side er du på, Spang?
> Jeg kan ikke læse det ud af dit indlæg.

Jeg foretrækker den billige version

2 ltr. Pepsi til kr. 20,00 inkl. pant er ikke så ringe...

Spang

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 15-01-04 18:41

Så er du ikke forbruger - men hæler

KS

Fra : Spangkuk

Dato : 15-01-04 19:19

> Så er du ikke forbruger - men hæler

Nej, butikken er en hælercentral, jeg er stadig forbruger
.....i ond tro...

Spang

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 15-01-04 22:57

Ja, jeg ville ønske at jeg kunne tale jer fra at snyde skattefar. Skattefar
er dig, mig og vi to - ergo i snyder alle mand i træskoen...
Jeg kunne selvfølgelig postulere at de polske 'hælervarer' er et ringere
produkt end det danske i min efterstræben efter at få jeg til at stoppe -
men ærligt talt, det er sgu' nok nogenlunde det samme lort de putter i de
danske og polske cola'er. Så hvis jeg ikke kan appellere til jeres
samvittighed (I har da een, ik'?), tror jeg bare at jeg blande mig udenom
.... Jeres køb holder jo også liv i en udfordrende kioskkultur der har valgt
at leve et parallelt liv ved siden af vores kedelig og grå
samfunds(normer) - lidt ligesom vores allesammens kæledægge Christiania!

I øvrigt kom jeg lige i tanke om, at coca-cola figurerede som en af de
største syndere, da enhedslisten proklamere sin top 10 over
'de-slemmeste-mulitnationale-selskaber-der-snyder-skattefar-via-luskede-over
førelser-af-tab-fra-andre-afdelinger-i-andre-lande'.

Stakkels skattefar - han bliver snydt ligegyldigt om I køber dansk eller
polsk cola...
Køb i hellere en god øl - der får skattefar hvad han fortjener ;)

Bjarke

Fra : Spangkuk

Dato : 16-01-04 00:38

[SNIP]

Du har ret, vi snyder os selv, da vi, som du skriver selv er en del
af "skattefar"

Men hold nu fast.:

Danmark er et af de lande i Europa (Norge, Island, Grønland og
Færøerne undtaget pga. fragtprisen), der har den højeste pris på
Cola.

Hvorfor ?

Fordi producenten, som du næsten selv antyder, benytter sig kreativ
bogføring for at undgå mege-beskatning. De er nemlig underlagt CC's
TRANFER-PRICING system, der fungerer efter samme princip som
Big-Mac Indekset.

Kort fortalt betyder det i dette tilfælde, at siruppen der bruges i
Coca-
colaen ikke koster det samme i DK som i eks. Polen.

DET er smart, for vi har som bekendt, en væsentlig højere købekraft i
$ end en Polak. Men det er stadig fuldstændig samme sirup. Så når vi
køber polsk importeret Coca Cola, "driller" vi først og fremmest Coca-
Cola kompagniet i USA, for vi køber jo "billig" sirup.

DERNÆST "driller" vi Dadeco, da de jo åbentlyst går glip af deres salg
af den dyre sirup.

Til slut "driller" vi statskassen, men i dette tilfælde kan det vise sig
at vi
render deres ærinde alligevel, for på et eller andet tidspunkt må CC USA
bide i det sure æble og forstå, at vi ikke finder os i Transfer Pricing
der
udelukkende er udviklet til at suge dadler ud af vores pung...inkl.
T&S's.

Så, Bjarke, få fingeren ud og besøg din lokale Cola-pusher, det kan vise
sig
at du gør os alle (skatteyderne) en tjeneste...på længere sigt.

Spang

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-01-04 01:23

Spangkuk wrote:

> [...]
> der
> udelukkende er udviklet til at suge dadler ud af vores pung...inkl.

Hørt! Selv om jeg ikke drikker det stads...

/David

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 16-01-04 01:23

Fingeren er ude - og jeg vil sige at du næsten har overtalt mig til at
drikke polsk cola i lange baner...
(Bare for at genere do..do..ko og cocacola company). Men, nu forholder det
sig sådan, at jeg foretrækker en god
Pilsner Urquell fremfor en omgang brand'et sirupvand... Mit held ;)

Gud vide hvor meget brand'et egentlig udgør af den samlede pris på cc?
Rygtet siger at McDonald rent faktisk kun betale omtrent 0,50 øre for hver ½
liter cola de tapper fra sirupsanlægget i kælderen. Ah, nu må jeg jo lige
være fair - man skal selvfølgelig lige regne omkostningerne til arbejdskraft
med. Den fænomenale timeløn hæver prisen med i hvert fald 1½ krone. Så er vi
oppe på 2 kroner per ½ liter... vow.... Nu aner jeg ikke hvad cola koster
hos McD - men mit gæt er et sted imellem 15-25 kroner (alt efter om man
bestiller friturestegt kartoffelmel med langtidsholdbart flydende fedt til
eller bare drikker sirupsvandet alene).

Hvis man har en sådan snæver profitmargen er det da kun rimeligt at man
undlader at betale skat...

Bjarke

er ligeved og næ

Fra : Henrik

Dato : 17-01-04 12:46

"Spangkuk" skrev i en meddelelse
> [...]
> Cola.
> Hvorfor ?
>
> Fordi producenten, som du næsten selv antyder, benytter sig kreativ

Skulle det alene gøre varen dyrere ??
Et er at CC har en høj markedsandel og poster givetvis en masse kroner i
branding, men det forklarer næppe produktets højepris alene.
Uden at jeg er på sikker grund, mener jeg at folketinget til vores
allesammens "bedste", folkesundhedens fremme, og ikke mindst for at
opretholde balance i vores statsbudget, har valgt at lægge afgift på sukker
i læskedrikke og så kommer der lige 25% moms oveni. Måske er det også en del
af forklaringen på de høje priser?

> TRANFER-PRICING system, der fungerer efter samme princip som
> Big-Mac Indekset.

Big Mac indekset fungerer da ikke efter samme princip som transferpricing,
mig bekendt. Indekset er en teori en økonomi professor har udviklet for at
sammenligne forskellige landes .. [og så gik jeg i stå]
Transfer-pricing er "blot" et skatteteknisk kneb for at flytte fortjenesten
til et lavt beskattet land.

> Men det er stadig fuldstændig samme sirup. Så når vi
> køber polsk importeret Coca Cola, "driller" vi først og fremmest Coca-
> Cola kompagniet i USA, for vi køber jo "billig" sirup.

Mon det er noget de onde amerikanere får søvnløse nætter over, når den lille
danske fætter BR driller dem ? Mon ikke også CC bruger transfer pricing
modellen i Polen ?

> DERNÆST "driller" vi Dadeco, da de jo åbentlyst går glip af deres salg
> af den dyre sirup.

Nå ja, tabte danske arbejdspladser og tabte skattekroner i DK, det er
sikkert kun noget der gør ondt

> Til slut "driller" vi statskassen,

Du mener os selv, ja ?

> render deres ærinde alligevel, for på et eller andet tidspunkt må CC USA
> bide i det sure æble og forstå, at vi ikke finder os i Transfer Pricing

Tror du virkelig CC, eller nogen af de andre store selskaber der bruger
Transfer pricing systemet, ændrer strategi, blot fordi du flytter dit køb
fra et land til et andet ?

> udelukkende er udviklet til at suge dadler ud af vores pung...inkl.
> T&S's.

Nå ja, godt vi danskere er lovlydige borgere der alle i hobetal fornægter
sort arbejde, indsmugling af sprit, fyrværkeri og andet godt. Moral er godt,
dobbelt moral ...?

> at du gør os alle (skatteyderne) en tjeneste...på længere sigt.

Du mener det skal gøre ondt, før end det gør godt ???

Ovenstående er ikke et udtryk for at jeg er med glæde betaler overpriser i
danske butikker, tværtom prøver jeg også at spare hvor jeg kan. CC købes
ofte i Tyskland, hvor man f.eks. i denne uge kan købe 24 dåser CC hos
Fleggaard for 59,- (de er også før set til 49,-).

Henrik V

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 17-01-04 13:39

Læskedrikke som CC er ligesom tobak når det gælder langsigtet
samfundsøkonomisk budgetlægning.

De penge der kommer ind på afgifter og moms, svare ingenlunde til de enorme
summer der skal bruges om 30-40 år på sundhedsvæsenet.

Det ultimativt bedste for det danske samfund ville være at vi alle holdt os
fra lortet...

Færre grimme tænder, mindre fedme og generelt sundere mennesker.

Bjarke

Fra : Spangkuk

Dato : 17-01-04 14:11

> [...]
> sammenligne forskellige landes .. [og så gik jeg i stå]
> Transfer-pricing er "blot" et skatteteknisk kneb for at flytte

Ahhh, du har ikke helt uret, men pricippet er faktisk det samme.

Spang

Fra : David Rasmussen

Dato : 18-01-04 12:38

Henrik wrote:

> [...]
> i læskedrikke og så kommer der lige 25% moms oveni. Måske er det også en del

Udover de mange sundhedsmæssige og fornuftsmæssige grunde til ikke at
drikke lortet, så er der den meget simple grund at Coca Cola næsten ikke
betaler skat i Danmark. Og da de ikke generer nævneværdigt med
arbejdspladser eller noget som helst andet, kan jeg ikke se hvorfor man
skulle støtte dem, hverken som forbruger eller fra politisk hold. Der er
tilsyneladende ikke nogen politikere der tør at gøre noget ved dette
skattemæssige forhold. Underligt nok, al den stund at Coca Cola ikke
gavner staten på nogen måde, økonomisk eller anden.

/David

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 16-01-04 16:30

On Thu, 15 Jan 2004 19:19:06 +0100, "Spangkuk"

>Nej, butikken er en hælercentral, jeg er stadig forbruger
>....i ond tro...

En hæler køber stjålne varer - og butikken har muligvis "stjålet" moms
og læskedrikafgifter fra staten ved ikke at betale dem for at kunne
sælge det billigere.

Ved nærmere eftertanke synes jeg dog ikke 20 kr./2 ltr. er så pokkers
billigt. Kan man ikke få 1,5 ltr. Pepsi til en tier en gang imellem?

KS

Fra : Spangkuk

Dato : 16-01-04 16:53

> Ved nærmere eftertanke synes jeg dog ikke 20 kr./2 ltr. er så pokkers
> billigt.

Ok, du har bedre "forbindelser" end jeg har...

>Kan man ikke få 1,5 ltr. Pepsi til en tier en gang imellem?

DET har jeg aldrig set.

Spang

Fra : Andreas Skjæmt Ander~

Dato : 16-01-04 21:43

Prøv i SuperBest eller NETTO.

Lige nu kan man f.eks. købe 1½ l Jolly Cola ( den bedste) for 7,95,- i
SuperBest.

Venlig hilsen
Andreas

On Fri, 16 Jan 2004 16:53:18 +0100, "Spangkuk"

Fra : Spangkuk

Dato : 16-01-04 23:53

> Lige nu kan man f.eks. købe 1½ l Jolly Cola ( den bedste) for 7,95,- i
> SuperBest.

Det var pokkers....!!!

Men ok, Jolly er Dansk, og jeg har ikke de sidste mange år set
fordyrende reklamer for dette udsøgte produkt.

GO Jolly !

Spang

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 15-01-04 22:55

> 2 ltr. Pepsi til kr. 20,00 inkl. pant er ikke så ringe...

Man er da ikke for smart hvis man betaler pant for 2 ltr. flasker...

Kim

Fra : Spangkuk

Dato : 16-01-04 00:41

> Man er da ikke for smart hvis man betaler pant for 2 ltr. flasker...

Jo, 4 kr.....men det går jo begge veje...

Spang

Fra : Peter Westh

Dato : 15-01-04 23:39

> Hejsa
>
> Er der nogen der kender et sted man kan købe dåse colaer - eller bare dåse
> sodavand i det hele taget til max 65,- pr. ramme (24 stk.) ?

Jeg betaler 70 for en ramme ved Nørrebros Runddel.

/P

Fra : -V-

Dato : 15-01-04 23:43

Peter Westh wrote:

> Jeg betaler 70 for en ramme ved Nørrebros Runddel.

Så er du blevet snydt.

Kiosken ved Danske Bank tager ikke mere end 64,-, sidst jeg var der.

-V-

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 16-01-04 01:29

> Så er du blevet snydt.
>
> Kiosken ved Danske Bank tager ikke mere end 64,-, sidst jeg var der.

Sådan er det at gå i bazaren... ;) Deal with it!

Bjarke