/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
Hvor købes dåse-colaer i KBH?
Fra : Morten


Dato : 14-01-04 18:42

Hejsa

Er der nogen der kender et sted man kan købe dåse colaer - eller bare dåse
sodavand i det hele taget til max 65,- pr. ramme (24 stk.) ?

/Morten



 
 
Bjarke Bundgaard (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 14-01-04 19:12

Hvis du skal ha' det til den pris, tror jeg at du bliver nød til at snyde
både skattefar og returpantsystemet...
Og det er ulovligt...

Når det er sagt, vil jeg sige at man bogstaveligt talt, kan risikere at
falde over sådanne tilbud hos kiosker og grønthandlere på Amager, Vesterbro
og Nørrebro...
Jeg undrer mig til stadighed over at man forfølger mindre ølimportører, mens
man tilsyneladende lader stå til når de gælder denne ulovlige import. Ikke
just positiv for folkemoralen.

Bjarke



NIL (14-01-2004)
Kommentar
Fra : NIL


Dato : 14-01-04 22:24


"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bu3uv3$cgk$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der nogen der kender et sted man kan købe dåse colaer - eller bare dåse
> sodavand i det hele taget til max 65,- pr. ramme (24 stk.) ?
>
> /Morten
>
>

Hej...

Enghavevej (tæt på Vesterbrogade) skråt over for Prima. Det hedder "The
Cave".
65,- pr. ramme...du kan blande alle slags dåser. - Er altså ikke nødt til at
købe ex. en HEL kasse Coca-Cola.

Hilsen
NIL




Spangkuk (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 15-01-04 01:10

> Enghavevej (tæt på Vesterbrogade) skråt over for Prima. Det hedder
"The
> Cave".
> 65,- pr. ramme...du kan blande alle slags dåser. - Er altså ikke nødt
til at
> købe ex. en HEL kasse Coca-Cola.

"....og 10 dage efter kostede rammen 99,95 eksl. pant, for T&S
var lige forbi og hilse på"

Jeg ved sq godt hvilken side jeg er på som forbruger !



Spang



NIL (15-01-2004)
Kommentar
Fra : NIL


Dato : 15-01-04 16:03


"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> skrev i en meddelelse
news:bu4lm5$2tjb$1@news.cybercity.dk...
> > Enghavevej (tæt på Vesterbrogade) skråt over for Prima. Det hedder
> "The
> > Cave".
> > 65,- pr. ramme...du kan blande alle slags dåser. - Er altså ikke nødt
> til at
> > købe ex. en HEL kasse Coca-Cola.
>
> "....og 10 dage efter kostede rammen 99,95 eksl. pant, for T&S
> var lige forbi og hilse på"
>
> Jeg ved sq godt hvilken side jeg er på som forbruger !
>
>
>
> Spang
>
>

Hvilken side er du på, Spang?
Jeg kan ikke læse det ud af dit indlæg.

Hilsen
NIL





Spangkuk (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 15-01-04 17:09

> Hvilken side er du på, Spang?
> Jeg kan ikke læse det ud af dit indlæg.

Jeg foretrækker den billige version

2 ltr. Pepsi til kr. 20,00 inkl. pant er ikke så ringe...

Spang



kelds@ofir.dk (15-01-2004)
Kommentar
Fra : kelds@ofir.dk


Dato : 15-01-04 18:41

On Thu, 15 Jan 2004 17:08:55 +0100, "Spangkuk"
<hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> wrote:

>> Hvilken side er du på, Spang?
>> Jeg kan ikke læse det ud af dit indlæg.
>
>Jeg foretrækker den billige version
>
>2 ltr. Pepsi til kr. 20,00 inkl. pant er ikke så ringe...
>
Så er du ikke forbruger - men hæler

KS

Spangkuk (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 15-01-04 19:19

> Så er du ikke forbruger - men hæler

Nej, butikken er en hælercentral, jeg er stadig forbruger
.....i ond tro...



Spang



Bjarke Bundgaard (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 15-01-04 22:57

Ja, jeg ville ønske at jeg kunne tale jer fra at snyde skattefar. Skattefar
er dig, mig og vi to - ergo i snyder alle mand i træskoen...
Jeg kunne selvfølgelig postulere at de polske 'hælervarer' er et ringere
produkt end det danske i min efterstræben efter at få jeg til at stoppe -
men ærligt talt, det er sgu' nok nogenlunde det samme lort de putter i de
danske og polske cola'er. Så hvis jeg ikke kan appellere til jeres
samvittighed (I har da een, ik'?), tror jeg bare at jeg blande mig udenom
.... Jeres køb holder jo også liv i en udfordrende kioskkultur der har valgt
at leve et parallelt liv ved siden af vores kedelig og grå
samfunds(normer) - lidt ligesom vores allesammens kæledægge Christiania!

I øvrigt kom jeg lige i tanke om, at coca-cola figurerede som en af de
største syndere, da enhedslisten proklamere sin top 10 over
'de-slemmeste-mulitnationale-selskaber-der-snyder-skattefar-via-luskede-over
førelser-af-tab-fra-andre-afdelinger-i-andre-lande'.

Stakkels skattefar - han bliver snydt ligegyldigt om I køber dansk eller
polsk cola...
Køb i hellere en god øl - der får skattefar hvad han fortjener ;)

Bjarke





Spangkuk (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 16-01-04 00:38

[SNIP]

Du har ret, vi snyder os selv, da vi, som du skriver selv er en del
af "skattefar"

Men hold nu fast.:

Danmark er et af de lande i Europa (Norge, Island, Grønland og
Færøerne undtaget pga. fragtprisen), der har den højeste pris på
Cola.

Hvorfor ?

Fordi producenten, som du næsten selv antyder, benytter sig kreativ
bogføring for at undgå mege-beskatning. De er nemlig underlagt CC's
TRANFER-PRICING system, der fungerer efter samme princip som
Big-Mac Indekset.

Kort fortalt betyder det i dette tilfælde, at siruppen der bruges i
Coca-
colaen ikke koster det samme i DK som i eks. Polen.

DET er smart, for vi har som bekendt, en væsentlig højere købekraft i
$ end en Polak. Men det er stadig fuldstændig samme sirup. Så når vi
køber polsk importeret Coca Cola, "driller" vi først og fremmest Coca-
Cola kompagniet i USA, for vi køber jo "billig" sirup.

DERNÆST "driller" vi Dadeco, da de jo åbentlyst går glip af deres salg
af den dyre sirup.

Til slut "driller" vi statskassen, men i dette tilfælde kan det vise sig
at vi
render deres ærinde alligevel, for på et eller andet tidspunkt må CC USA
bide i det sure æble og forstå, at vi ikke finder os i Transfer Pricing
der
udelukkende er udviklet til at suge dadler ud af vores pung...inkl.
T&S's.

Så, Bjarke, få fingeren ud og besøg din lokale Cola-pusher, det kan vise
sig
at du gør os alle (skatteyderne) en tjeneste...på længere sigt.

Spang



David Rasmussen (16-01-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 16-01-04 01:23

Spangkuk wrote:
>
> Kort fortalt betyder det i dette tilfælde, at siruppen der bruges i
> Coca-
> colaen ikke koster det samme i DK som i eks. Polen.
>
> DET er smart, for vi har som bekendt, en væsentlig højere købekraft i
> $ end en Polak. Men det er stadig fuldstændig samme sirup. Så når vi
> køber polsk importeret Coca Cola, "driller" vi først og fremmest Coca-
> Cola kompagniet i USA, for vi køber jo "billig" sirup.
>
> DERNÆST "driller" vi Dadeco, da de jo åbentlyst går glip af deres salg
> af den dyre sirup.
>
> Til slut "driller" vi statskassen, men i dette tilfælde kan det vise sig
> at vi
> render deres ærinde alligevel, for på et eller andet tidspunkt må CC USA
> bide i det sure æble og forstå, at vi ikke finder os i Transfer Pricing
> der
> udelukkende er udviklet til at suge dadler ud af vores pung...inkl.
> T&S's.
>

Hørt! Selv om jeg ikke drikker det stads...

/David


Bjarke Bundgaard (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 16-01-04 01:23

Fingeren er ude - og jeg vil sige at du næsten har overtalt mig til at
drikke polsk cola i lange baner...
(Bare for at genere do..do..ko og cocacola company). Men, nu forholder det
sig sådan, at jeg foretrækker en god
Pilsner Urquell fremfor en omgang brand'et sirupvand... Mit held ;)

Gud vide hvor meget brand'et egentlig udgør af den samlede pris på cc?
Rygtet siger at McDonald rent faktisk kun betale omtrent 0,50 øre for hver ½
liter cola de tapper fra sirupsanlægget i kælderen. Ah, nu må jeg jo lige
være fair - man skal selvfølgelig lige regne omkostningerne til arbejdskraft
med. Den fænomenale timeløn hæver prisen med i hvert fald 1½ krone. Så er vi
oppe på 2 kroner per ½ liter... vow.... Nu aner jeg ikke hvad cola koster
hos McD - men mit gæt er et sted imellem 15-25 kroner (alt efter om man
bestiller friturestegt kartoffelmel med langtidsholdbart flydende fedt til
eller bare drikker sirupsvandet alene).

Hvis man har en sådan snæver profitmargen er det da kun rimeligt at man
undlader at betale skat...

Bjarke






er ligeved og næ
"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> wrote in message
news:bu786a$gjt$1@news.cybercity.dk...
> [SNIP]
>
> Du har ret, vi snyder os selv, da vi, som du skriver selv er en del
> af "skattefar"
>
> Men hold nu fast.:
>
> Danmark er et af de lande i Europa (Norge, Island, Grønland og
> Færøerne undtaget pga. fragtprisen), der har den højeste pris på
> Cola.
>
> Hvorfor ?
>
> Fordi producenten, som du næsten selv antyder, benytter sig kreativ
> bogføring for at undgå mege-beskatning. De er nemlig underlagt CC's
> TRANFER-PRICING system, der fungerer efter samme princip som
> Big-Mac Indekset.
>
> Kort fortalt betyder det i dette tilfælde, at siruppen der bruges i
> Coca-
> colaen ikke koster det samme i DK som i eks. Polen.
>
> DET er smart, for vi har som bekendt, en væsentlig højere købekraft i
> $ end en Polak. Men det er stadig fuldstændig samme sirup. Så når vi
> køber polsk importeret Coca Cola, "driller" vi først og fremmest Coca-
> Cola kompagniet i USA, for vi køber jo "billig" sirup.
>
> DERNÆST "driller" vi Dadeco, da de jo åbentlyst går glip af deres salg
> af den dyre sirup.
>
> Til slut "driller" vi statskassen, men i dette tilfælde kan det vise sig
> at vi
> render deres ærinde alligevel, for på et eller andet tidspunkt må CC USA
> bide i det sure æble og forstå, at vi ikke finder os i Transfer Pricing
> der
> udelukkende er udviklet til at suge dadler ud af vores pung...inkl.
> T&S's.
>
> Så, Bjarke, få fingeren ud og besøg din lokale Cola-pusher, det kan vise
> sig
> at du gør os alle (skatteyderne) en tjeneste...på længere sigt.
>
> Spang
>
>



Henrik (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 17-01-04 12:46


"Spangkuk" skrev i en meddelelse
> Danmark er et af de lande i Europa (Norge, Island, Grønland og
> Færøerne undtaget pga. fragtprisen), der har den højeste pris på
> Cola.
> Hvorfor ?
>
> Fordi producenten, som du næsten selv antyder, benytter sig kreativ
> bogføring for at undgå mege-beskatning.

Skulle det alene gøre varen dyrere ??
Et er at CC har en høj markedsandel og poster givetvis en masse kroner i
branding, men det forklarer næppe produktets højepris alene.
Uden at jeg er på sikker grund, mener jeg at folketinget til vores
allesammens "bedste", folkesundhedens fremme, og ikke mindst for at
opretholde balance i vores statsbudget, har valgt at lægge afgift på sukker
i læskedrikke og så kommer der lige 25% moms oveni. Måske er det også en del
af forklaringen på de høje priser?


> TRANFER-PRICING system, der fungerer efter samme princip som
> Big-Mac Indekset.

Big Mac indekset fungerer da ikke efter samme princip som transferpricing,
mig bekendt. Indekset er en teori en økonomi professor har udviklet for at
sammenligne forskellige landes .. [og så gik jeg i stå]
Transfer-pricing er "blot" et skatteteknisk kneb for at flytte fortjenesten
til et lavt beskattet land.


> Men det er stadig fuldstændig samme sirup. Så når vi
> køber polsk importeret Coca Cola, "driller" vi først og fremmest Coca-
> Cola kompagniet i USA, for vi køber jo "billig" sirup.

Mon det er noget de onde amerikanere får søvnløse nætter over, når den lille
danske fætter BR driller dem ? Mon ikke også CC bruger transfer pricing
modellen i Polen ?


> DERNÆST "driller" vi Dadeco, da de jo åbentlyst går glip af deres salg
> af den dyre sirup.

Nå ja, tabte danske arbejdspladser og tabte skattekroner i DK, det er
sikkert kun noget der gør ondt


> Til slut "driller" vi statskassen,

Du mener os selv, ja ?


> render deres ærinde alligevel, for på et eller andet tidspunkt må CC USA
> bide i det sure æble og forstå, at vi ikke finder os i Transfer Pricing

Tror du virkelig CC, eller nogen af de andre store selskaber der bruger
Transfer pricing systemet, ændrer strategi, blot fordi du flytter dit køb
fra et land til et andet ?


> udelukkende er udviklet til at suge dadler ud af vores pung...inkl.
> T&S's.

Nå ja, godt vi danskere er lovlydige borgere der alle i hobetal fornægter
sort arbejde, indsmugling af sprit, fyrværkeri og andet godt. Moral er godt,
dobbelt moral ...?


> at du gør os alle (skatteyderne) en tjeneste...på længere sigt.

Du mener det skal gøre ondt, før end det gør godt ???


Ovenstående er ikke et udtryk for at jeg er med glæde betaler overpriser i
danske butikker, tværtom prøver jeg også at spare hvor jeg kan. CC købes
ofte i Tyskland, hvor man f.eks. i denne uge kan købe 24 dåser CC hos
Fleggaard for 59,- (de er også før set til 49,-).


Henrik V



Bjarke Bundgaard (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 17-01-04 13:39

Læskedrikke som CC er ligesom tobak når det gælder langsigtet
samfundsøkonomisk budgetlægning.

De penge der kommer ind på afgifter og moms, svare ingenlunde til de enorme
summer der skal bruges om 30-40 år på sundhedsvæsenet.

Det ultimativt bedste for det danske samfund ville være at vi alle holdt os
fra lortet...

Færre grimme tænder, mindre fedme og generelt sundere mennesker.

Bjarke



Spangkuk (17-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 17-01-04 14:11

> > TRANFER-PRICING system, der fungerer efter samme princip som
> > Big-Mac Indekset.
>
> Big Mac indekset fungerer da ikke efter samme princip som
transferpricing,
> mig bekendt. Indekset er en teori en økonomi professor har udviklet
for at
> sammenligne forskellige landes .. [og så gik jeg i stå]
> Transfer-pricing er "blot" et skatteteknisk kneb for at flytte
fortjenesten
> til et lavt beskattet land.

Ahhh, du har ikke helt uret, men pricippet er faktisk det samme.

Spang



David Rasmussen (18-01-2004)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 18-01-04 12:38

Henrik wrote:
>
> Skulle det alene gøre varen dyrere ??
> Et er at CC har en høj markedsandel og poster givetvis en masse kroner i
> branding, men det forklarer næppe produktets højepris alene.
> Uden at jeg er på sikker grund, mener jeg at folketinget til vores
> allesammens "bedste", folkesundhedens fremme, og ikke mindst for at
> opretholde balance i vores statsbudget, har valgt at lægge afgift på sukker
> i læskedrikke og så kommer der lige 25% moms oveni. Måske er det også en del
> af forklaringen på de høje priser?
>

Udover de mange sundhedsmæssige og fornuftsmæssige grunde til ikke at
drikke lortet, så er der den meget simple grund at Coca Cola næsten ikke
betaler skat i Danmark. Og da de ikke generer nævneværdigt med
arbejdspladser eller noget som helst andet, kan jeg ikke se hvorfor man
skulle støtte dem, hverken som forbruger eller fra politisk hold. Der er
tilsyneladende ikke nogen politikere der tør at gøre noget ved dette
skattemæssige forhold. Underligt nok, al den stund at Coca Cola ikke
gavner staten på nogen måde, økonomisk eller anden.

/David


kelds@ofir.dk (16-01-2004)
Kommentar
Fra : kelds@ofir.dk


Dato : 16-01-04 16:30

On Thu, 15 Jan 2004 19:19:06 +0100, "Spangkuk"
<hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> wrote:

>> Så er du ikke forbruger - men hæler
>
>Nej, butikken er en hælercentral, jeg er stadig forbruger
>....i ond tro...
>
En hæler køber stjålne varer - og butikken har muligvis "stjålet" moms
og læskedrikafgifter fra staten ved ikke at betale dem for at kunne
sælge det billigere.

Ved nærmere eftertanke synes jeg dog ikke 20 kr./2 ltr. er så pokkers
billigt. Kan man ikke få 1,5 ltr. Pepsi til en tier en gang imellem?

KS


Spangkuk (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 16-01-04 16:53

> Ved nærmere eftertanke synes jeg dog ikke 20 kr./2 ltr. er så pokkers
> billigt.

Ok, du har bedre "forbindelser" end jeg har...

>Kan man ikke få 1,5 ltr. Pepsi til en tier en gang imellem?

DET har jeg aldrig set.

Spang



Andreas Skjæmt Ander~ (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Andreas Skjæmt Ander~


Dato : 16-01-04 21:43

Prøv i SuperBest eller NETTO.

Lige nu kan man f.eks. købe 1½ l Jolly Cola ( den bedste) for 7,95,- i
SuperBest.

Venlig hilsen
Andreas

On Fri, 16 Jan 2004 16:53:18 +0100, "Spangkuk"
<hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> wrote:

>> Ved nærmere eftertanke synes jeg dog ikke 20 kr./2 ltr. er så pokkers
>> billigt.
>
>Ok, du har bedre "forbindelser" end jeg har...
>
>>Kan man ikke få 1,5 ltr. Pepsi til en tier en gang imellem?
>
>DET har jeg aldrig set.
>
>Spang
>


Spangkuk (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 16-01-04 23:53


> Lige nu kan man f.eks. købe 1½ l Jolly Cola ( den bedste) for 7,95,- i
> SuperBest.

Det var pokkers....!!!

Men ok, Jolly er Dansk, og jeg har ikke de sidste mange år set
fordyrende reklamer for dette udsøgte produkt.

GO Jolly !



Spang



Kim Jørgensen (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Jørgensen


Dato : 15-01-04 22:55


"Spangkuk" <hrmmmfkekgh@tieyskt.æø> wrote in message
news:bu6dsa$2euu$1@news.cybercity.dk...

> 2 ltr. Pepsi til kr. 20,00 inkl. pant er ikke så ringe...

Man er da ikke for smart hvis man betaler pant for 2 ltr. flasker...

Kim



Spangkuk (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Spangkuk


Dato : 16-01-04 00:41

> Man er da ikke for smart hvis man betaler pant for 2 ltr. flasker...

Jo, 4 kr.....men det går jo begge veje...

Spang



Peter Westh (15-01-2004)
Kommentar
Fra : Peter Westh


Dato : 15-01-04 23:39

"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bu3uv3$cgk$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Er der nogen der kender et sted man kan købe dåse colaer - eller bare dåse
> sodavand i det hele taget til max 65,- pr. ramme (24 stk.) ?

Jeg betaler 70 for en ramme ved Nørrebros Runddel.

/P



-V- (15-01-2004)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 15-01-04 23:43

Peter Westh wrote:
>> Er der nogen der kender et sted man kan købe dåse colaer - eller
>> bare dåse sodavand i det hele taget til max 65,- pr. ramme (24 stk.)
>> ?
>
> Jeg betaler 70 for en ramme ved Nørrebros Runddel.

Så er du blevet snydt.

Kiosken ved Danske Bank tager ikke mere end 64,-, sidst jeg var der.






-V-



Bjarke Bundgaard (16-01-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Bundgaard


Dato : 16-01-04 01:29


> > Jeg betaler 70 for en ramme ved Nørrebros Runddel.
>
> Så er du blevet snydt.
>
> Kiosken ved Danske Bank tager ikke mere end 64,-, sidst jeg var der.

Sådan er det at gå i bazaren... ;) Deal with it!

Bjarke



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste