Ladelampe lyser i tomgang
Fra : Kenneth Skovgaard

Dato : 14-01-04 18:18

På min svigermors Mazda 121 lyser ladelampen i tomgang og op til en vel
3-4000 omdr. (et gæt da der ikke er omdrejningstæller). hvad skal jeg
starte med at checke ?

Kenneth

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-01-04 18:47

"Kenneth Skovgaard" <kensk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> På min svigermors Mazda 121 lyser ladelampen i tomgang og op til en vel
> 3-4000 omdr. (et gæt da der ikke er omdrejningstæller). hvad skal jeg
> starte med at checke ?

Generatoren...
Mål spændingen på batteriet, når bilen er startet...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 14-01-04 18:59

On Wed, 14 Jan 2004 18:18:00 +0100, "Kenneth Skovgaard"
<kensk@mail.dk> wrote:

>På min svigermors Mazda 121 lyser ladelampen i tomgang og op til en vel
>3-4000 omdr. (et gæt da der ikke er omdrejningstæller). hvad skal jeg
>starte med at checke ?

Det gjorde min Peugeot også efter en undervognsvask. Det kostede en ny
generator og et dødt batteri ude på motorvejen.

Så tjeck generator

Fra : Per Thomsen

Dato : 16-01-04 10:23

> Det gjorde min Peugeot også efter en undervognsvask. Det kostede en ny
> generator og et dødt batteri ude på motorvejen.

Been there, done that. Surt midt i en overhaling.

Per

Fra : Fam. Olsen

Dato : 14-01-04 19:55

> [...]

> På min svigermors Mazda 121 lyser ladelampen i tomgang og op til en vel
> 3-4000 omdr. (et gæt da der ikke er omdrejningstæller). hvad skal jeg

Det gjorde den på min 121 også. Det blev til en ny ombytter generator fra
Mazda. Stumperne til den er så dyre at de ikke engang renoverer den gamle.
Selv om jeg kan lave det selv, kunne det ikke betale sig. Derfor var den jeg
fik sprit ny. Svjh. gav jeg omkring 2200-2300 kr :(( Du kan muligvis få den
billigere hos f.eks T.Hansen.

MVH Niels

Fra : TGD

Dato : 15-01-04 00:00

> [...]
> På min svigermors Mazda 121 lyser ladelampen i tomgang og op til en vel
> 3-4000 omdr. (et gæt da der ikke er omdrejningstæller). hvad skal jeg

Kan remmen ikke være skifte moden...

Tryk på den og se hvor meget du kan trykke den ind, mener det max må være 1
cm.

Ellers mål med et multimeter på batteriet der skal være ca. 12-14V spænding

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-01-04 07:49

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
> Kan remmen ikke være skifte moden...
>
> Tryk på den og se hvor meget du kan trykke den ind, mener det max må være
1
> cm.

En tommelfingerregel siger, at man på det længste sted skal og maks. må
kunne dreje remmen 1/4 omgang...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Fam. Olsen

Dato : 15-01-04 17:21

meddelelse news:bu5d9d$1vs$1@sunsite.dk...

> En tommelfingerregel siger, at man på det længste sted skal og maks. må
> kunne dreje remmen 1/4 omgang...

Da ikke på en generatorrem. Den skal man kunne trykke ca. 1 cm. Det med at
dreje remmen er en tandrem.

MVH Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-01-04 20:02

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Da ikke på en generatorrem.

Jo....

> Den skal man kunne trykke ca. 1 cm. Det med at
> dreje remmen er en tandrem.

Ikke enig.

--
Mvh. Morten Fruergaard