Bland kirke ud af parforhold, excl festsen~
Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-04 16:05

"For sentimental reasons" vies, ægteskabsKONTRAKT er om bodeling
(Glistrup-lovforslag)

Al lovgivning om ægteskaber bør nedtrappes, har Glistrup altid ment.
Vielse-ritual skal kun være "for sentimental reasons" og den luns kød som
bisperne i 1997 smed til bøsserne om velsignelse af rådhusregistrering er en
fin start og et godt langtidsmål vedr m/k-parforhold.

Statsamterne har søgt at skabe lovjungle og sagsbehandlings-imperie ved at
indføre konsekvensløse kontrakter om "delt forældremyndighed", og det har
skadet. Det er den modsatte vej samfundet bør udvikles. Regler skal være få
eller nul - gennemsigtighed og logik skal i højsædet. Samlivets mysterier er
alt for komplicerede til at stive regler kan gøre gavn.

Bøsser vil blåstemples med henblik på at få lov at adoptere. Adoption bør
privatiseres dvs. underlægges markedsfrihed. Lissom nyre-salg. Stat gør
skade.

----------------------------

QUOTES om parforhold

"To make a vow for life, is to make oneself a slave.Voltaire

" Hvor der er virkeligt venskab, behøves ingen ceremonier/regler"

.. Shakespeare/de gamle romere

" Den mand er altid lykkelig i elskov, der får en pige, som netop er
beregnet på at udvikle ham. Søren Kierkegaard.

" Det er ikke mangel på kærlighed, men mangel på venskab, der skaber
ulykkelige ægteskaber Nietzsche

" Intet her i verden kan sammenlignes med en gift kvindes hengivenhed.
Det er noget, de gifte mænd aldrig får at føle. Oscar Wilde

"Hver gang jeg går ud med en mand, tænker jeg: Er det her den mand, som jeg
kunne tænke mig, at mine børn skulle tilbringe week-enderne med?
Rita Rudner

" If married couples did not live together, happy marriages would be
more frequent. Nietzsche

" Jeg er gode venner med alle mine eks'er - undtagen dem, jeg har
været gift med. Cher

" Kærligheden begynder med en omringelsesmanøvre og ender som en
stillingskrig. Marcel Achard

" Marriage is tolerable enough in its way if youre easygoing and
dont expect too much from it. But it doesnt bear thinking about.
George Bernard Shaw

" The reason why so few marriages are happy, is, because young
ladies spend their time in making nets, not in making cages.
Jonathan Swift

" When a husband and wife have got each other, the devil only knows
which has got the other Balzac (1799-1850)French Novelist.

" When a man is in love, he endures more than at other times - he
submits to everything. Nietzsche

" Folk siger så meget vrøvl om lykkelige ægteskaber! En man kan
blive lykkelig med hvilkensomhelst kvinde, så længe han ikke elsker hende.
Oscar Wilde

" Den kloge kvinde ønsker sig altid en lille smule mere, end hendes
mand kan byde hende, men aldrig så meget, at han bliver modløs.
Sarah Bernhardt

" Enhver kvinde venter af en mand, at han holder, hvad hun forventer
af ham. Chariklia Baxevanos

Love seem the swiftest, but it is the slowest of all growths. No
man or woman really knows what perfect love is, until they have been married
a quarter of a century. Mark Twain

Mand og hustru skal opføre sig overfor hinanden som om de var gæst i
hinandens hjem Kung-Fu-Tse

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N