/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Synsrapport...?
Fra : MicJen


Dato : 14-01-04 12:45

Hej!

Er der nogen der lige kan hjælp mig med at gennemskue en synsrapport:

3 3 Køretøjet er betinget godkendt
4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De skal
selv sørge for at få fejlene rettet, og vi skal ikke kontrollere køretøjet
efter reparation.
5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
fra synssted til reparatør.
6 8 FEJLOVERSIGT
7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
9 10 BREMSEKONTROL
10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
Ovalitet - Venstre: Højre:
11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
Ovalitet - Venstre: Højre:
12 12 Driftbremse : i orden
13 13 Retarder :
14 14 MILJØKONTROL
15 15 Forureningsniveau : i orden


Det eneste der er i vejen, er det det med lygterne? Det er jo det eneste der
står under FEJLRAPPORT, eller læser jeg skemaet forkert?

Det er det med bremsekontrollen Aksel 1 og 2. Hvad betyder de tal der? Og er
det ok, eller skidt?

Hvad er retarder i øvrigt?

På forhånd tak

Mvh
Michael



 
 
Christian B. Andrese~ (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 14-01-04 12:47


"MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk> wrote in message
news:bu39r0$ef6$1@sunsite.dk...
> Hej!
>
> Er der nogen der lige kan hjælp mig med at gennemskue en synsrapport:
>
> 3 3 Køretøjet er betinget godkendt
> 4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De
skal
> selv sørge for at få fejlene rettet, og vi skal ikke kontrollere køretøjet
> efter reparation.
> 5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
> fra synssted til reparatør.
> 6 8 FEJLOVERSIGT
> 7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
> 8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
> 9 10 BREMSEKONTROL
> 10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
> Ovalitet - Venstre: Højre:
> 11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
> Ovalitet - Venstre: Højre:
> 12 12 Driftbremse : i orden
> 13 13 Retarder :
> 14 14 MILJØKONTROL
> 15 15 Forureningsniveau : i orden
>
>
> Det eneste der er i vejen, er det det med lygterne? Det er jo det eneste
der
> står under FEJLRAPPORT, eller læser jeg skemaet forkert?
>
> Det er det med bremsekontrollen Aksel 1 og 2. Hvad betyder de tal der? Og
er
> det ok, eller skidt?

Udenfor mit vindue holder en BMW 3'er compact: Slået op på www.bilsyn.dk:

BREMSEKONTROL
Aksel nr. 1 Målt: 396 Venstre: 210 Højre: 186 Skævbremsning 1% Ovalitet -
Venstre: 18 Højre: 10
Aksel nr. 2 Målt: 222 Venstre: 116 Højre: 106 Skævbremsning 15% Ovalitet -
Venstre: 12 Højre: 18

15 %, det lyder af meget ??


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



bme (14-01-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 14-01-04 12:57

>
> Udenfor mit vindue holder en BMW 3'er compact: Slået op på www.bilsyn.dk:
>
> BREMSEKONTROL
> Aksel nr. 1 Målt: 396 Venstre: 210 Højre: 186 Skævbremsning 1% Ovalitet -
> Venstre: 18 Højre: 10
> Aksel nr. 2 Målt: 222 Venstre: 116 Højre: 106 Skævbremsning 15% Ovalitet -
> Venstre: 12 Højre: 18
>
> 15 %, det lyder af meget ??
>

Jeg mener at min synsmand sagde maks 15% på forakslen og maks 20 % på
bagakslen, så det skulle være iorden.

/bo



peter (14-01-2004)
Kommentar
Fra : peter


Dato : 14-01-04 14:35

Er det ikke 30% på bagakslen...
"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev i en meddelelse
news:bu3anb$i5j$1@sunsite.dk...
> >
> > Udenfor mit vindue holder en BMW 3'er compact: Slået op på
www.bilsyn.dk:
> >
> > BREMSEKONTROL
> > Aksel nr. 1 Målt: 396 Venstre: 210 Højre: 186 Skævbremsning 1%
Ovalitet -
> > Venstre: 18 Højre: 10
> > Aksel nr. 2 Målt: 222 Venstre: 116 Højre: 106 Skævbremsning 15%
Ovalitet -
> > Venstre: 12 Højre: 18
> >
> > 15 %, det lyder af meget ??
> >
>
> Jeg mener at min synsmand sagde maks 15% på forakslen og maks 20 % på
> bagakslen, så det skulle være iorden.
>
> /bo
>
>



peter (14-01-2004)
Kommentar
Fra : peter


Dato : 14-01-04 14:38


"> Jeg mener at min synsmand sagde maks 15% på forakslen og maks 20 % på
> bagakslen, så det skulle være iorden.
>
Sakset fra bilsyn.dk

.. Skævbremsning
Her udmåles skævbremseprocenten (forskellen mellem højre og venstre hjul på
samme aksel). Forhjulene må maksimalt bremse 20 % uens og baghjulene må
maksimalt bremse 30 % uens. Skævbremsning medfører øgede bremselængder og
fare for, at bilen er ustabil under bremsninger.



bme (14-01-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 14-01-04 15:44


> . Skævbremsning
> Her udmåles skævbremseprocenten (forskellen mellem højre og venstre hjul

> samme aksel). Forhjulene må maksimalt bremse 20 % uens og baghjulene må
> maksimalt bremse 30 % uens. Skævbremsning medfører øgede bremselængder og
> fare for, at bilen er ustabil under bremsninger.
>


som jeg skrev, " jeg mener".

men nu fik vi da det rigtige svar.

/bo




Morten Fruergaard (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 14-01-04 12:41

"MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> 5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
> fra synssted til reparatør.
> 6 8 FEJLOVERSIGT
> 7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
> 8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
> 9 10 BREMSEKONTROL
> 10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
> Ovalitet - Venstre: Højre:
> 11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
> Ovalitet - Venstre: Højre:

Nærlygterne skal justeres og fjernlygterne skiftes, da de er forkerte.
Den skal ikke til syn igen, men fejlene skal rettes før bilen er lovlig.
Jeg mener at skævbremsningen er ok.


--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Martin / Fårevejle (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 14-01-04 12:48

Det ser fint ud - koncentrer du dig om lygterne....
"MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bu39r0$ef6$1@sunsite.dk...
> Hej!
>
> Er der nogen der lige kan hjælp mig med at gennemskue en synsrapport:
>
> 3 3 Køretøjet er betinget godkendt
> 4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De
skal
> selv sørge for at få fejlene rettet, og vi skal ikke kontrollere køretøjet
> efter reparation.
> 5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
> fra synssted til reparatør.
> 6 8 FEJLOVERSIGT
> 7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
> 8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
> 9 10 BREMSEKONTROL
> 10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
> Ovalitet - Venstre: Højre:
> 11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
> Ovalitet - Venstre: Højre:
> 12 12 Driftbremse : i orden
> 13 13 Retarder :
> 14 14 MILJØKONTROL
> 15 15 Forureningsniveau : i orden
>
>
> Det eneste der er i vejen, er det det med lygterne? Det er jo det eneste
der
> står under FEJLRAPPORT, eller læser jeg skemaet forkert?
>
> Det er det med bremsekontrollen Aksel 1 og 2. Hvad betyder de tal der? Og
er
> det ok, eller skidt?
>
> Hvad er retarder i øvrigt?
>
> På forhånd tak
>
> Mvh
> Michael
>
>



bme (14-01-2004)
Kommentar
Fra : bme


Dato : 14-01-04 12:54


> Er der nogen der lige kan hjælp mig med at gennemskue en synsrapport:

skal forsøge

>
> 3 3 Køretøjet er betinget godkendt
> 4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De
skal
> selv sørge for at få fejlene rettet, og vi skal ikke kontrollere køretøjet
> efter reparation.
> 5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
> fra synssted til reparatør.
> 6 8 FEJLOVERSIGT
> 7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
> 8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt

nærlys fejljusteret, den giver vist sig selv.
Fjernlyslygte, type ukorrekt, íkke godkendt lygte, skal udskiftes til
godkendt type



> 9 10 BREMSEKONTROL
> 10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
> Ovalitet - Venstre: Højre:
> 11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
> Ovalitet - Venstre: Højre:

Fine tal, slet ingen problemer her.
Skævbremsning angiver forskellen mellem venstre og højre hjul på samme
aksel, ovaliteten fortæller om den bremser jævnt, dvs om den ikke rusker.
Skæve skiver vil kunne aflæses med ovaliteten. Du har ingen problemer her.



> 12 12 Driftbremse : i orden
> 13 13 Retarder :
> 14 14 MILJØKONTROL
> 15 15 Forureningsniveau : i orden
>
>

Retarder er så vidt jeg husker en ekstra motorbremse som findes på lastbil.
Det er vist noget med at der sidder et spjæld i udstødningen så den kan
lukkes for gennemstrømning, og så motorbremser den bedre end hvis du bare
slap speederen.


> Det eneste der er i vejen, er det det med lygterne? Det er jo det eneste
der
> står under FEJLRAPPORT, eller læser jeg skemaet forkert?

Jeps, det er kun lygterne der har problemer.

/bo



Uffe Bærentsen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 14-01-04 12:54


"MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bu39r0$ef6$1@sunsite.dk...

Hej selv

Så vidt jeg kan tyde så er det kun følgende det er galt med:

> 7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
> 8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt

Mht. bremserne, så kan jeg ikke husk hvad kravene er til skævbremsning,
er jeg galt på den hvis jeg siger max. 20%?
Bortset fra at det helst ikke må forekomme

> 9 10 BREMSEKONTROL
> 10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
> Ovalitet - Venstre: Højre:
> 11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
> Ovalitet - Venstre: Højre:

> Det er det med bremsekontrollen Aksel 1 og 2. Hvad betyder de tal der? Og
er
> det ok, eller skidt?

Aksel 1 = foraksel
Aksel 2 = bagaksel

> Hvad er retarder i øvrigt?

En indretning til at bremse bilen med, virker lidt i stil med at
motorbremse.
På store køretøjer, er den set sammenbygget med automatgearkassen.
Der virker den ved at olien i gearkassen bliver 'bremset' og derved bremser
selve køretøjet.
En meget forenklet forklaring, håber dog den kaster lidt lys.

mvh Uffe
SIerra 2,0i DOHC



Christian B. Andrese~ (14-01-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 14-01-04 14:26


"MicJen" <jtmjFJERN_DETTE@mail.dk> wrote in message
news:bu39r0$ef6$1@sunsite.dk...
> Hej!
>
> Er der nogen der lige kan hjælp mig med at gennemskue en synsrapport:
>
> 3 3 Køretøjet er betinget godkendt
> 4 4 Ved synet konstaterede vi nedenstående fejl ved køretøjet. De
skal
> selv sørge for at få fejlene rettet, og vi skal ikke kontrollere køretøjet
> efter reparation.
> 5 5 Køretøjet er ikke lovligt, før det er repareret. De kan dog køre
> fra synssted til reparatør.
> 6 8 FEJLOVERSIGT
> 7 9 06 Nærlyslygte fejljusteret
> 8 9 06 Fjernlyslygte, type ukorrekt
> 9 10 BREMSEKONTROL
> 10 11 Aksel nr. 1 Målt: 374 Venstre: 192 Højre: 182 Skævbremsning 4%
> Ovalitet - Venstre: Højre:
> 11 11 Aksel nr. 2 Målt: 334 Venstre: 170 Højre: 164 Skævbremsning 6%
> Ovalitet - Venstre: Højre:
> 12 12 Driftbremse : i orden
> 13 13 Retarder :
> 14 14 MILJØKONTROL
> 15 15 Forureningsniveau : i orden
>
>
> Det eneste der er i vejen, er det det med lygterne? Det er jo det eneste
der
> står under FEJLRAPPORT, eller læser jeg skemaet forkert?
>
> Det er det med bremsekontrollen Aksel 1 og 2. Hvad betyder de tal der? Og
er
> det ok, eller skidt?

<http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/dokumenter/
fagomraader/krav/pdf_sbi/afsnit05.pdf>

i http://www.fstyr.dk/sw6010.asp


--
mvh/rg. Christian
Påkører du klovbærende vildt, afmærk stedet
og ring til en fra Schweisshunderegistret:
http://www.schweiss.dk/ eller Falck: 70 10 20 30



MicJen (14-01-2004)
Kommentar
Fra : MicJen


Dato : 14-01-04 14:53

Hej!

Tak for de mange, hurtige og fyldest gørende svar.

Mvh
Michael



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408691
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste