Gælder forsikringen i Sverige når man låne~
Fra : Daniel Alstrup

Dato : 14-01-04 11:46

Davs.

Nu har der været noget snak om, at man som f.eks dansker ikke må køre rundt
i en svensk/tysk bil i Danmark. Må man så godt låne sin bil ud, til en der
skal til udlandet?
Det drejer sig om min bror der skal på en kort ferie i Sverige, og villle
derfor godt låne mine forældres bil. Kan det give bøvl med forsikringen hvis
der sker noget derovre? Jeg synes da ikke det skulle være et problem, men
det gør min mor...

Nogle der har et bud?

Hygge...
Daniel

Fra : Thostrup

Dato : 14-01-04 12:36

"Daniel Alstrup" <4junk@FJERNc.dk> wrote in message
> [...]
hvis
> der sker noget derovre? Jeg synes da ikke det skulle være et problem, men

Læs jeres forsikrings vilkår igennem .... min forsikring gælder og dækker i
sådanne tilfælde.

Mvh Thostrup

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 14-01-04 13:05

"Thostrup" wrote in message news:bu393v$n7j$1@news.net.uni-c.dk...
> Læs jeres forsikrings vilkår igennem .... min forsikring gælder og dækker
> sådanne tilfælde.

Ok, så må de gamle lige glo lidt i den Det er forresten alm.
kaskoforsikring i Codan de har.

Hygge...
Daniel

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-01-04 12:42

> [...]
hvis
> der sker noget derovre? Jeg synes da ikke det skulle være et problem, men

min blev skadet i frankrig under udlån - det tog kun 10mdr at fordele
ansvar, men ellers var der ingen problemer

selskab? Runa

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 14-01-04 13:08

"Torben Scheel" wrote in message news:400534cb$1@news.carlbro.dk...
> min blev skadet i frankrig under udlån - det tog kun 10mdr at fordele
> ansvar, men ellers var der ingen problemer

Nåh ikke længere, så kort tid kan man jo sagtens være uden bil De har
den i Codan, det far vist er mest nervøs for, er hvis brormand kører galt
oppe i sneen....
Men som Thostrup foreslog, må de vist lige læse policen igennem...

Hygge...
Daniel

Fra : Torben Scheel

Dato : 14-01-04 13:51

> [...]
> oppe i sneen....
> Men som Thostrup foreslog, må de vist lige læse policen igennem...

De betalte da reperationen med det samme - diskussionen mellem selskaberne
kommer bagefter. Jeg skulle betale 50% af selvrisikoen da de var færdige.
Problemet kan jo være prisstigning på præmien som vil være ubehagelig at få
med tilbagevirkende kraft.

vh
Torben

Fra : LD

Dato : 14-01-04 17:14

> Nu har der været noget snak om, at man som f.eks dansker
> ikke må køre rundt i en svensk/tysk bil i Danmark.
> Må man så godt låne sin bil ud, til en der skal til udlandet?

Man kan altid tage på ferie i et andet land i sin eller andres bil...

> [...]
hvis
> der sker noget derovre? Jeg synes da ikke det skulle være et problem, men

Bøvl hvordan?
Det du umiddelbart skal se på er din kaskoforsikring, der gælder
dækningen på SOS' røde kort ens for alle danske forsikringsselskaber.
Dækningen kan du se her:
http://tinyurl.com/ywszp

Det der kan være bøvl med er hvis brugeren af bilen har en
anden alder eller forsikringshistorie end forsikringstageren.

Jeg kender ikke Codans betingelser med der kan være noget
selvrisiko der ændres hvis bilen bliver taget tilbage til DK til
reperation. På redningen er der ingen selvrisiko for
danskregistrerede køretøjer.

Mvh,

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 14-01-04 20:56

"LD" wrote in message news:bu3pcv$cvqr3$1@ID-71444.news.uni-berlin.de...
> Bøvl hvordan?

Netop hvis der skulle ske noget, om de så kan nægte at dække det...?

> Det der kan være bøvl med er hvis brugeren af bilen har en
> anden alder eller forsikringshistorie end forsikringstageren.

Dvs. når min bror (på 23, uden nogen ancinitet) låner mine forældres bil (de
er elite), så giver det bøvl i Sverige? (altså i tilfælde af at der sker
noget...)
For hjemme i dk er det jo ok, så længe det ikke er ham der er den daglige
bruger...

> Jeg kender ikke Codans betingelser med der kan være noget
> selvrisiko der ændres hvis bilen bliver taget tilbage til DK til
> reperation.

Selvrisikoen ved jeg godt bliver større, idet han jo er under den der
hyggelige alder...

Hygge...
Daniel

Fra : LD

Dato : 14-01-04 21:44

> [...]
> noget...)
> For hjemme i dk er det jo ok, så længe det ikke er ham der er den daglige

Der burde ikke være noget der, men tag evt en snak med selskabet
om det (husk datoen og navnet på personen i snakkede med :)

Hvem som kører bilen på uheldtidspunktet har ingen indflydelse
på SOS' hjælp.
(Sålænge han har kørekort, ikke har en promille på 8, etc etc. :)

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 14-01-04 22:12

"LD" wrote in message news:bu496k$dirsr$1@ID-71444.news.uni-berlin.de...
> (Sålænge han har kørekort, ikke har en promille på 8, etc etc. :)

Hehe... ja selvfølgelig
Tak for svarene...

Hygge...
Daniel