Racer automat gear ??
Fra : ham der..

Dato : 14-01-04 07:55

Hejsa Rødder..

Jeg er ved at se på en ny bimmer, den har aut. gearkasse... men den har 3
indstillinger..
Bjerg, Sport og normal.. hvorn hulen virker det, ligger den så sine skift
andre steder ? eller hvordan ??

Mvh
Morten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 14-01-04 08:01

ham der.. wrote:
> [...]
> indstillinger..
> Bjerg, Sport og normal.. hvorn hulen virker det, ligger den så sine skift

Bjerg har noget med motorbremsning at gøre, dvs en tomakasse kan ikke
motorbremse, men den kan vel noget andet.

Sport, vi l jeg gætte på at der skiftes så sent som muligt og geares
ned når der accelereres.

Normalt skiftes der vel op så hurtigt man kan.

Mvh
Roberto

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Finn I

Dato : 14-01-04 23:44

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Sport, vi l jeg gætte på at der skiftes så sent som muligt og geares
> ned når der accelereres.

Det er korrekt. Der skiftes først gear ved højere omdrejningstal - det kan
næsten komme til at lyde helt sportsligt
En af mine venner havde en 535 med automatgear. Det var lige ved, at jeg
blev lidt imponeret over automatgear. Men som så ofte før så er denne vogn
et yndet "det er godt nok ikke min men den ta'r jeg" objekt. Ellers et
herligt legetøj

Mvh
Finn I

Fra : Sonil

Dato : 15-01-04 21:35

> Bjerg har noget med motorbremsning at gøre, dvs en tomakasse kan ikke
> motorbremse, men den kan vel noget andet.

Hvad mener du med at en aut. ikke kan motorbremse ? Min motorbremser da
fint....

Mvh
Søren