Debug af DLL fil, Hvordan ?
Fra : Morten Dall

Dato : 13-01-04 22:26

Hej alle, måske der er en af jer der kan hjælpe

jeg har overtaget noget VB 6,0 kode

det en GUI der henter og skriver nogle data i en MS sql DB
dette ske via nogle DLL filer som også er kodet i VB, (selve database
kaldne ligger i disse DLL filer)

jeg har nu lavet nogle funktions medsige ændringer i en af disse DLL filer
og nu kunne jeg så godt tænke mig at debugge i den, men hvordan gør man så
det, for en DLL fil skal vel registreres på maskinen for at virke, og det
bliver den vel bare fordi man trukker på run ?

(komunikationen foregår via nogle activX komponenter og MTS)

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 13-01-04 22:30

Morten Dall skrev:
> [...]
> det, for en DLL fil skal vel registreres på maskinen for at virke, og det
> bliver den vel bare fordi man trukker på run ?

Du kan godt debugger ActiveX DLL'er i dit VB 6.0 udviklingsmiljø.
Tryk blot F5 (eller endnu bedre Ctrl-F5) for at starte VB, og så skulle
DLL'en gerne blive registreret. Husk at gøre det inden du starter dit
program.

Har set eksempler på at gamle registreringer kan spille én et puds, så det
er en god idé at køre en "regsvr32 /u DIN_DLL.DLL" først.

-------
Tomas

Fra : Morten Dall

Dato : 14-01-04 00:09

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam@blikroer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har set eksempler på at gamle registreringer kan spille én et puds, så det
> er en god idé at køre en "regsvr32 /u DIN_DLL.DLL" først.

okay tak, i morgen må jeg prøve om det hjælper mig

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Kenneth

Dato : 13-01-04 22:30

Hvis du åbner det projekt som kalder dll filen, og tilføjer filens projekt
hertil, dannes en gruppe. Hvis det oprindelige projekt er sat op til at
kalde dll'en, vil VB nu bruge projektet i stedet for den registrerede dll.
Ellers, kan du tilføje en reference til dll-projektet, så skulle det køre.

Mvh. Kenneth

Fra : Morten Dall

Dato : 14-01-04 00:09