Mindeværdige øjeblikke
Fra : Janus Høi

Dato : 13-01-04 22:07

Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Der er nok andre end mig der har det sådan, at de husker små sekvenser i
film der enten er så sjove, vilde eller groteske at de bliver husket i mange
år efter.

Jeg lægger lige ud med et par stykker, der står højt på min "Memorable
Moment-list":

Pulp Fiction:
Marsellus Wallace (Ving Rhames) styrter mens han skyder vildt omkring sig
kort efter han er blevet kørt ned af Butch (Bruce Willis) og hans lille
Datsun.

While You Were Sleeping :
Et avisbud styrter på sin budcykel.
Det ser fuldstændig vildt ud, men har ingen forbindelse med handlingen i
filmen.

The Cable Guy:
Kareokee-versionen af "Don't You Want Somebody To Love?" i hæsblæsende
fremførelse af den skingrende vanvittige Chip Douglas (Jim Carrey)

I samme film kaster Jim Carrey sig mod en hoveddør, mens man ser det igennem
dørspionen. Det er stort.

From Dusk Till Dawn:
Hvor Salma Hayek danser en fed Lapdance. Baren hedder Titty Twister og
ligger lige på Mexicos grænse.

Det var som sagt et par af mine favoritter.
Hvad er jeres?
--
Janus

Fra : Martin Moeller

Dato : 13-01-04 22:37

Janus Høi skrev:

> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Joda! Her er nogle:

The Rock:
Da Michael Biehn under planlægningen af angrebet på Klippen siger:
"Gentlemen, I shit you not!"

Pulp Fiction:
Da Marcellus Wallace går over fodgængerovergangen og får øje på Butch
udbryder han: "Motherfucker!"

The Big Lebowski:
The Dude taber en joint i sit skød og kører ind i en stor
affaldscontainer... kongescene.

Kingpin:
Bill Murrays opførsel i bowlingfinalen i slutningen af filmen.

Good, Bad and the Ugly:
Duellen mellem Wallach, van Cleef og Eastwood.

Groundhog Day:
Hver dag når Bill Murray står op og altid hører Sonny og Cher.

--
Martin Møller
"Der har vi Verner. Verner fra Hvidovre Posthus, sammen med sin kone Inge.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-01-04 02:00

On Tue, 13 Jan 2004 22:36:31 +0100, Martin Moeller wrote:

> The Big Lebowski:
> The Dude taber en joint i sit skød og kører ind i en stor
> affaldscontainer... kongescene.

Hehe... helt sikkert. Måden han rammer containeren og bilen hopper på er
genial. Jeg ligger stadig flad af grin bare jeg ved at scenen er lige op
over

Blues Brothers:
Der hvor Elwood samler Jake op uden for fængslet. Samtalen i bilen er
genial. Jake er total kold. Genial start til en gennemført genial
film/musical.

Olsen Banden på sporet:
Scenen hvor Keld hopper ned på den "indregistrerede" flugt-lastbil, der er
læsset op med guld. Lastbilen knækker sammen og så den måde Egon kommer ud
og ta'r sig til hovedet. "Nej, nej, nej"!!!

--
Mvh. Lars

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 14-01-04 03:10

> [...]
> læsset op med guld. Lastbilen knækker sammen og så den måde Egon kommer ud
> og ta'r sig til hovedet. "Nej, nej, nej"!!!

....eller den hvor Keld er blevet overfaldet af en fuld stodder, og Benny
fare op og siger:
Hva' fan', var han svensker, hvortil Keld svare: Nej nej, han var bare
almindelig fuld.

Jeg kan bare ikke lige huske hvadfor en af filmene det var. Men den melding,
den blev hængende.

\Glenn

Fra : vadmand

Dato : 14-01-04 10:23

"Glenn [Odense]" <megacool500@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ...eller den hvor Keld er blevet overfaldet af en fuld stodder, og Benny
> fare op og siger:
> Hva' fan', var han svensker, hvortil Keld svare: Nej nej, han var bare
> almindelig fuld.

Eller betjenten, der får opgivet signalementet "småfed og almindelig", ser
på bøffen og nikker: "Det er ham!"

Per V.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-01-04 11:36

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> writes:

> Eller betjenten, der får opgivet signalementet "småfed og almindelig", ser
> på bøffen og nikker: "Det er ham!"

Når I nu er i gang med Olsen-Banden vil jeg da ikke undlade at nævne,
at jeg pt.skriver på en artikelserie af anmeldelser, der netop
har lister over "de scener man husker".

Det er naturligvis subjektivt, hvad man får med i sådanne lister, men
de kan da være en hjælp.

Indtil videre dækker serien film 2-10, men på sigt kommer den til at
dække hele serien.

Hvis nu I husker scener, som jeg ikke har med, kan I jo smide dem ind
under "kommentarer", så bliver basen mere "komplet".

Første artikel i serien er her:
http://geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=1773

Man kan følge nogle links ude i højre side til de efterfølgende.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : Janus Høi

Dato : 14-01-04 17:08

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2u12y95r6.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Når I nu er i gang med Olsen-Banden vil jeg da ikke undlade at nævne,
> at jeg pt.skriver på en artikelserie af anmeldelser, der netop
> har lister over "de scener man husker".

Der er også den hvor Benny står sammen med en flok turister og en skurk inde
foran Amalienborg og skal have vristet en kuffert fra skurken.

Han står med en kikkert og siger noget i stil med:
"Uhh... Der Köenig in den badenzimmer. Das must du fand'me se... Splitter
nagen!"
(frit citeret)
--
Janus

Fra : Lars Petersen

Dato : 14-01-04 20:21

> [...]
>
> Han står med en kikkert og siger noget i stil med:
> "Uhh... Der Köenig in den badenzimmer. Das must du fand'me se... Splitter

Du nævner sføli at det er frit citeret, men siger han ikke "Das Königin"?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-01-04 09:27

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> escribió

> Blues Brothers:
> Der hvor Elwood samler Jake op uden for fængslet. Samtalen i bilen er
> genial. Jake er total kold. Genial start til en gennemført genial
> film/musical.

Lige fra den film er der så mange stjernescener at det er svært at vælge,
men jeg foretrækker nok da carrie fisher skyder jake og Elwood med en
bazooka mens de står i en telefonboks. efter en kæmpeeksplosion ligger de
begge og raller på jorden sammen med resterne af telefonboksen. Elwood
kigger på jorden og udbryder: "Hey, there must be at least seven dollars
here."

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-01-04 23:40

Martin Moeller wrote:

> [...]
> udbryder han: "Motherfucker!"
>
> The Big Lebowski:
> The Dude taber en joint i sit skød og kører ind i en stor

Den film er stoppet med mindeværdige scener.

The Dude smides brutalt ind i en bil uden at tabe en dråbe af sin white
russian:

"Hey, careful, man, there's a beverage here!"

Eller Julianne Moore viser Dude en pornofilm med tv-reperatør:

"You can imagine where it goes from here."
"He fixes the cable?"

Mark

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-01-04 11:27

Pet Detective:
Jim Carrey's renselse da han finder ud af at han har kysset en mand.

Kingpin:
Woody's renselse dan han har været i lag med sin udlejer.

/jim

Fra : vadmand

Dato : 16-01-04 01:29

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> Pet Detective:
> Jim Carrey's renselse da han finder ud af at han har kysset en mand.
>
> Kingpin:
> Woody's renselse dan han har været i lag med sin udlejer.

Tom Hanks' renselse, da han har spist kaviar i "Big."

Per V.

Fra : kim hermansen

Dato : 13-01-04 23:48

Hej.

Gladiator.
"At my signal unleash HELL !"
udbryder Mr. Crowe i starten af filmen da hans hær skal angribe de grimme
fjender.........stort synes jeg..........

Trainspotting.
Da "spud" ham en tynde grimling har kommet
til at lave stort i sengen om natten fordi han var døddrukken og prøver at
skjule det.
( skal ses ! )

Pulp fiction.
Der hvor John Travolta køre bil lige efter han har taget
et skud Heroin eller hvad det nu er.....da han køre ser man ham i hovedet og
han er bare så stone og ser bare for sjov ud samtidig med noget fed musik
køre derud af.........den scene rykker.............

Kill Bill.
Uma Thurman`s ned slagtning af 50 håndlanger med samuraisværd + den lille
sindsyge lejemorder ( Go Go Yubari ) ?.......meget stort øjeblik i min film
historie....
Stort stort.......

Og til sidst
"Luke.....i am your father"
Ja den måtte jo lige med.....men der er mange flere.

Mvh Kim

Fra : Akalias

Dato : 14-01-04 00:12

Scenen med Harrison Ford i starten af Jagten på den forsvundne skat hvor
han, efter at have taget statuen, prøver at slippe ud af grotten. Han tager
et langt spring for at komme forbi en afgrund, men springet er for kort og
han kæmper for at finde noget, han kan holde fast i, så han kan trække sig
op i sikkerhed. Det skiftende ansigtsudtryk (panik - lettelse - panik) han
fremviser i netop den situation, er guld værd.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-01-04 16:29

"Akalias" <akalias@> wrote in message
> [...]
> fast i, så han kan trække sig op i sikkerhed. Det skiftende
> ansigtsudtryk (panik - lettelse - panik) han fremviser i netop den

Eller samme film: Scenen hvor Indiana står overfor en ninjaagtig krigska'l
og det store rituelle slagsmål skal til at starte - hvorefter Indy med dyb
resignation malet i ansigtet vælger at skyde ham.

vh
Jan

Fra : Akalias

Dato : 14-01-04 16:33

"Jan Bøgh" <janboegh@vucnet.spamblok.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og det store rituelle slagsmål skal til at starte - hvorefter Indy med dyb
> resignation malet i ansigtet vælger at skyde ham.

Ja, den scene bliver genbrugt på en sjov måde i toeren (som jeg har genset
idag på dvd), men dér opdager han jo at pistolen mangler. Total griner!

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 07:47

> [...]
> Uma Thurman`s ned slagtning af 50 håndlanger med samuraisværd + den lille
> sindsyge lejemorder ( Go Go Yubari ) ?.......meget stort øjeblik i min

Jeg mindes nu bedre scenen hvor Uma kæmper med Lucy....

Den stemning der er i den snedækkede have er total......

Rune

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 10:57

Rune Vestergaard wrote:

> Jeg mindes nu bedre scenen hvor Uma kæmper med Lucy....

Jeg mindes allerbedst bare Lucy. Damn, hun er smuk.

/David

Fra : -V-

Dato : 14-01-04 16:07

David Rasmussen wrote:

> Jeg mindes allerbedst bare Lucy. Damn, hun er smuk.

You've got that right.

Hun mangler bare en næsering.

-V-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-01-04 16:30

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Hun mangler bare en næsering.

Er hun da en tyr?

-j

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 16:28

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> You've got that right.
>
> Hun mangler bare en næsering.

og nogle større lunger....

Fra : Stefan Holm

Dato : 14-01-04 16:49

"Rune Vestergaard" <runwest[at]post6.tele.dk> writes:

> og nogle større lunger....

Er hun da en undervandstyr?

--
Stefan Holm
"Caribou -- gorn... 'Intercourse.'"

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 23:48

Janus Høi wrote:
> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Den gode, den onde og den grusomme:
Scenen hvor de har fundet den rigtige kirkegård, og Tuco løber rundt
blandt gravstenene. Musikken og billedet går (som så mange andre gange i
Sergio Leones film) op i en højere enhed, og det er fremragende!

Mulholland Dr.:
Scenen hvor de to kvinder kysser i sengen.

RoboCop (den version med de ekstra sekunders blodigheder):
Der hvor ED209 skyder Mr. Kinney til plukfisk i mødelokalet. På
kommentarsporet på Criterion-udgaven kan man høre, hvordan de havde
problemer med at få blod nok.

Rosencrantz and Guildenstern Are Dead:
Starten af filmen, hvor mønten hele tiden lander på plat. Jeg synes, det
er virkelig sjovt.

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-01-04 00:13

Janus Høi wrote:
> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Lige i øjeblikket er jeg fyldt op af scenen i The Two Towers hvor
Gandalf og de tilbagevendende rohirrim rider ned ad bjerget. Det er
noget af det mest storslåede jeg har set på film.

/David

Fra : vadmand

Dato : 14-01-04 00:53

The Big Lebowski: Hvor de hælder asken ud og får den i hovedet.

Blowjob-scenen med automatpiloten i "Højt at Flyve"

Indiana Jones 3, hvor Indy kommer for at redde sin tilfangetagne far, vælter
en vase, hvorpå faderen udbryder: "Now look what you've done" eller scenen i
samme film, hvor senior er kommet til at skyude halen af deres fly, og Indy
spørger "Fik de os", og den gamle svarer "På en måde," (Kan ikke huske den
engelske tekst, men Connerys udtryk er ubetaleligt).

Bogart og Claude Rains, der forsvinder i tågen i Casablancas lufthavn med
ordene "This could be the start of a beautiful friendship,"

Det øjeblik i "Arsenik og Gamle kniplinger" hvor det går op for Peter Lorre,
at han får lov til at stikke af.

Spartacus-filmen, hvor alle de tilfangetagne slaver rejser sig og siger "I'm
Spartacus."

Filmhistoriens mest corny scene: Poul Reichhardt, der synger på hesteryg til
Ibrahim i "Det store løb."

Og endelig tåreperseren over dem alle: Det øjeblik i "Byens Lys", hvor den
blinde pige har fået syet igen og opdager gennem vinduet, at det er den
forhutlede vagabond udenfor (Chaplin) der var hendes hemmelige velgører.

Og sådan kunne jeg blive ved i timevis.

Per V.

Fra : Rene Schnoor

Dato : 14-01-04 03:20

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Indiana Jones 3, hvor Indy kommer for at redde sin tilfangetagne far,
vælter
> en vase, hvorpå faderen udbryder: "Now look what you've done"

Faktisk vælter Indy den ikke, men faderen smadrer den i hovedet på Indy lige
da han kommer ind gennem vinduet.. fin scene

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 15-01-04 11:28

vadmand wrote:
> [...]
>
> Bogart og Claude Rains, der forsvinder i tågen i Casablancas lufthavn med
> ordene "This could be the start of a beautiful friendship,"

Jeg kan nu bedre lide Claude Rains når han siger Major Strasser has been
shoot. Round up the usual suspects.

mvh Magnus

Fra : vadmand

Dato : 16-01-04 01:30

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan nu bedre lide Claude Rains når han siger Major Strasser has been
> shoot. Round up the usual suspects.

Også smukt - men den film er bare ét langt "mindeværdigt øjeblik"

"Such much?"

Per V.

Fra : Koeffe

Dato : 14-01-04 02:46

"Janus Høi" skrev i en meddelelse
> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Denne tråd indeholder spoilers for The Green Mile og Final Destination.

Jurassic Park:
Der hvor de kommer flyvende til øen og soundtracket bare er for fedt!
*gåsehud!*

Olsen Banden:
Der hvor Egon sidder fast i en klump cement og bliver smidt i vandet.

The Green Mile:
Der hvor John Coffey til sidst bliver henrettet i den elektriske stol.

Final Destination:
Der hvor de står og snakker på fortovet. Så da de er færdige vender den ene
sig om og går over gaden ..... OG SMÅKAGE!! - Så bliver han/hun mejet ned af
en bus. *muahaha!!* :cD

--
Koeffe

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 14-01-04 03:22

"Janus Høi" <Hoi@***jagi.dk> skrev i en meddelelse
> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Skin Deep (1989):
Scenen med de selvlysende kondomer.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 14-01-04 06:53

Janus Høi wrote:
> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Heat: scenen med Pacino og De Niro på kaffebaren. To helt igennem hårde
modstandere sidder ligeså stille og snakker.

Terminator: Arnold's replik: "I'll be back", mens han bliver hejset ned. Den
taler for sig selv.

Top Gun: scenen hvor Cruise farer afsted på motorcyklen, mens der drøner
Danger Zone ud af højttalerne. Man kan ikke lade være med at rocke lidt med
og holde med helten.

Se7en: slutscenen. En dejlig twist den tager til sidst.

Midt Om Natten: da Spacey kommer tilbage i rullestol og Clausen udbryder:
"Hva' faen Spacey, din gamle tårnspringer?" Galgenhumor!

Søren

Fra : vadmand

Dato : 14-01-04 10:25

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> >
> Terminator: Arnold's replik: "I'll be back", mens han bliver hejset ned.
Den
> taler for sig selv.

Min yndlingsterminatorscene er den, hvor Arnold tager rockerens solbriller.

Per V.

Fra : Mette

Dato : 14-01-04 10:46

> "Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> >
> Den
>
> Min yndlingsterminatorscene er den, hvor Arnold tager rockerens
solbriller.

Eller endnu bedre: drag'ens solbriller....den scene er guld værd...

Fra : Silver

Dato : 14-01-04 17:54

"Mette" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> solbriller.
>
> Eller endnu bedre: drag'ens solbriller....den scene er guld værd...

Ja for helvede, jeg var komplet syg af grin der, måtte stoppe dvd'en for at
grine af, tårer tårer tårer :D, genialt at han godt kunne tage lidt pis på
sig selv der.

Silver.

Fra : vadmand

Dato : 14-01-04 23:18

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> grine af, tårer tårer tårer :D, genialt at han godt kunne tage lidt pis på

Apropos Arnold:
"Boys have a penis, girls have a vagina!"

Per V.

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-01-04 01:23

vadmand wrote:

> Apropos Arnold:
> "Boys have a penis, girls have a vagina!"

Haha .. Fede scener.. Arnold har nu alligevel lavet en masse gode ting.
Ærgeligt han snart bliver USA's præsident, så kommer der sikkert ingen film
fra hans side mere..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 15-01-04 02:39

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> enriched usenet with:

> Ærgeligt han snart bliver USA's præsident, så kommer der sikkert ingen
> film fra hans side mere..

http://www.house.gov/Constitution/Constitution.html

Kast et blik på Section II, Article I, Clause 5

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Ace Of Base - Happy Nation

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-01-04 03:03

Lars Kyndi Laursen wrote:
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> enriched usenet with:

> http://www.house.gov/Constitution/Constitution.html
>
> Kast et blik på Section II, Article I, Clause 5

Det var ment i spøg, ved ikke om det ikke fremgik tydeligt nok i indlægget

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 15:11

Lars Kyndi Laursen wrote:
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> enriched usenet with:
>
> http://www.house.gov/Constitution/Constitution.html
>
> Kast et blik på Section II, Article I, Clause 5

Sådan noget kan ændres:

http://www.cbsnews.com/stories/2003/10/24/opinion/main579874.shtml

(Nej, det er ikke sandsynligt det sker, men det diskuteres...)

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 15:13

> Terminator: Arnold's replik: "I'll be back", mens han bliver hejset ned.
Den
> taler for sig selv.

Den ultimative terminator scene er da der hvor Katherine Brewster skyder
Arnold i hovedet med pistolen og han spytter kuglen ud og siger "Dont do
that...."

Fra : Beeblebrox

Dato : 18-01-04 00:30

Søren Nielsen wrote:

> Janus Høi wrote:
>
> Terminator: Arnold's replik: "I'll be back", mens han bliver hejset ned. Den
> taler for sig selv.

Mine er nok i 2'eren hvor Sarah netop brudt fri på sindsygehospitalet.
Hun løber enormt selvsikkert mod elevatoren der åbner og ud træder
Arnold... Hendes selvsikre ansigtsudtryk der skifter til total rædsel
mens hun begynder at løbe baglæns endnu inden hun er stoppet - *det* er
guld værd

Lidt senere da T-1000 'løber' igennem en gitterdør og hans pistol hænger
fast - han vender sig lige og drejer hånden for at få den imellem
tremmerne.

> Top Gun: scenen hvor Cruise farer afsted på motorcyklen, mens der drøner
> Danger Zone ud af højttalerne. Man kan ikke lade være med at rocke lidt med
> og holde med helten.

Maverick's replik i hangaren til Charlie (instruktøren): 'Well... I
was... like... inverted' (frit efter hukommelsen).

Vh,
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 07:59

"Braindead" hvor Lionel massakrerer en kæmpe horde af zombier med en
plæneklipper.....

"Zombi 2" hvor en zombi slår hånden igennem en dør, griber fat i Olga
Karlatos hovede og trækker hende ind i splinterne! Ultra close up af en fed
eye-popping scene!!

"Final Destination 2" Trafik uheldet i starten er alt for blæret lavet....
specielt betjenten der blir torpederet af en kæmpe træstamme.

"Bad Taste" Da fåret blir ramt af en granat fra en bazooka... mæææhhh....

"Street Trash" Da 2 bøller på en losseplads river penis af en mand og kaster
den til hinanden imens manden prøver at få den igen.....LOL!

Rune

Fra : Martin Moeller

Dato : 14-01-04 21:32

Rune Vestergaard skrev:

> "Final Destination 2" Trafik uheldet i starten er alt for blæret lavet....
> specielt betjenten der blir torpederet af en kæmpe træstamme.

Det er også en kongescene!
Eller senere i filmen hvor ham snifferen bliver delt i tre dele, da det der
pigtråd flyver igennem ham med voldsom fart... Yummi...!

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-01-04 01:30

Rune Vestergaard wrote:
> "Braindead" hvor Lionel massakrerer en kæmpe horde af zombier med en
> plæneklipper.....

> "Bad Taste" Da fåret blir ramt af en granat fra en bazooka...
> mæææhhh....

Ja.. Tænk hvad det ikke kunne være blevet til hvis ikke Peter Jackson
begyndte på hans Hobbit-trip

Bad Taste har også en anden scene som er topklasse.. En person står og
skyder med en lille maskinepistol ind i en skov, der er ingen at se, men han
skyder bare på alt og håber at ramme noget.. Da der ikke er flere patroner i
magasinet kommer der en "zombie" frem og nu er gode råd dyre.. Hvad gør man
så? Jov man siger da bare selv lydene fra våbenet, det sjove er så, at
"zombien" tager sig til maven og tror han bliver ramt :)
Da han så løber tilbage til sin taske for at få et nyt magasin kommer
"zombien" så tæt på, at han falder ind over personen som skyder ham.. Lige
da det er sket kommer der 2 "zombier" mere, og da der ikke er tid til at
vippe zombien af stikkes våbnet bare igennem maven og så bliver der skudt
derfra :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 15-01-04 17:18

Anders Houmark wrote:
> Bad Taste har også en anden scene som er topklasse.. En person står og
> skyder med en lille maskinepistol ind i en skov,

Hvis da lidt respekt :)

Så vidt jeg husker er det Derek, som jo bliver spillet af ingen mindre end
manden selv. Fed scene i øvrigt, ingen tvivl om det.
hygge,
Nicolai

Fra : Lars Funck

Dato : 14-01-04 08:36

> [...]
>
> Der er nok andre end mig der har det sådan, at de husker små sekvenser i
> film der enten er så sjove, vilde eller groteske at de bliver husket i

Utroligt at den ikke er blevet nævnt endnu... scenen hvor Indiana Jones står
overfor en sværdsvingende bad guy. Med uendelig kølighed trækker Indiana sin
pistol og skyder manden.

MVH

Lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-01-04 09:46

"Janus Høi" <Hoi@***jagi.dk> escribió en el mensaje
> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Joda:

Fifth element:
Opera scenen klippet sammen med Milla Jovovichs yndige kung fu.

Matrix:
"Please remove any metallic items, keys, loose change......holy shit!

Matrix Reloaded:
Highway chase

Terminator 2:
Angrebet på Cyberdyne

Akira:
Hvor Tetsuo for første gang bruger sine kræfter mod vagterne på gangen -
FLOMPF

Pirates of the carribean:
Hvor Jack sværdfagter med Barbosa.

Finding Nemo
De første 5 minutter med Dory

TTT
Helms Deep

og jeg kunne blive ved

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-01-04 11:40

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Pirates of the carribean:
> Hvor Jack sværdfagter med Barbosa.

Ja, den er flot. Men jeg kan nu bedre lide scenen, hvor Jack går i
land. Den etablerer hans personlighed og gør ham til en man holder af
på ganske få sekunder.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-01-04 11:55

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> escribió en el
mensaje news:m2ptdm95lm.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Ja, den er flot. Men jeg kan nu bedre lide scenen, hvor Jack går i
> land. Den etablerer hans personlighed og gør ham til en man holder af
> på ganske få sekunder.

Ja du har ret, den er også virkelig godt skruet sammen. Til gengæld er der i
scenen med Barbosa og Jack, noget rigtig dejlig musik. Faktisk er dt score
ualmindeligt godt skruet sammen. Og så er der jo også lige et lille
plottvist i den scene.

Gennerelt var det for mig årets positive overraskelse, Johhny Depp er
efterhånden blevet et kvalitetsstempel for ode film.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-01-04 14:42

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Gennerelt var det for mig årets positive overraskelse, Johhny Depp er
> efterhånden blevet et kvalitetsstempel for ode film.

Nå, sådan har du det også?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Lars Funck

Dato : 14-01-04 15:50

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2fzei8x5k.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Nå, sådan har du det også?

Så vent til I ser Once upon a time in Mexico

MVH

Lars

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-01-04 16:12

"Lars Funck" <Funck@nospamnetworldmedia.dk.dk> escribió

> Så vent til I ser Once upon a time in Mexico

Den er da med på indkøbsseddelen, så jeg skal nok få den set engang. Jeg sad
forresten lige og zappede lidt rundt på IMDB og så at Pirates of the
Caribbean 2 kommer i 2005. Det skal da nok blive spændende. Jeg håber de kan
finde en lige så værdig modstander til depp som Geoffrey Rush
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-01-04 16:28

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> "Lars Funck" <Funck@nospamnetworldmedia.dk.dk> escribió

> Den er da med på indkøbsseddelen, så jeg skal nok få den set
> engang.

Den har premiere i dag.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-01-04 17:16

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> escribió

> Den har premiere i dag.

Jeg venter lige en uges tid endnu til den kommer på DVD reg 1.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-01-04 23:49

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
>
> Gennerelt var det for mig årets positive overraskelse, Johhny Depp er
> efterhånden blevet et kvalitetsstempel for ode film.

Det har han da været siden Edward Scissorhands.

Mark

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-01-04 01:04

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev:

>Det har han da været siden Edward Scissorhands.

Siden Nightmare on Elm Street
--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-01-04 01:18

Niels Søndergaard wrote:

> Siden Nightmare on Elm Street

Den er da noget af det bedste i sin genre.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-01-04 01:24

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> skrev:

>Den er da noget af det bedste i sin genre.

Ja, lige netop.

Fra : Stefan Holm

Dato : 16-01-04 01:25

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Den er da noget af det bedste i sin genre.

Kvalitetsstempel er også et plusord.

--
Stefan Holm
"It's like David and Goliath, only this time David won!"

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-01-04 13:17

Stefan Holm wrote:

> Kvalitetsstempel er også et plusord.

Det ved jeg. Jeg læste bare tråden forkert somehow :)

/David

Fra : CNS

Dato : 14-01-04 09:49

Commando ... hvor Arnold bærer rundt på træstæmmer... den er i det hele
taget bare for sjov, den film...

Og så var der også én kommentar fra en Olsen Banden film hvor Keld siger
"Jeg er IKKE fed!", hvortil Benny svarer "Du er smælderfed, mand!" +
selvfølgelig klassikeren hvor Keld ikke kan åbne folien til sin madpakke og
går fuldstændig i panik...

/Christian

Fra : Akalias

Dato : 14-01-04 15:29

"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Jeg er IKKE fed!", hvortil Benny svarer "Du er smælderfed, mand!" +
> selvfølgelig klassikeren hvor Keld ikke kan åbne folien til sin madpakke

Ej, den scene skulle jeg lige til at nævne, men du kom først.
Den scene er en klassiker, så er det sagt...igen!

Fra : Martin Helbo

Dato : 14-01-04 15:36

> [...]
>
> Der er nok andre end mig der har det sådan, at de husker små sekvenser i
> film der enten er så sjove, vilde eller groteske at de bliver husket i

Starten af the Lion King, hvor Simba bliver præsenteret og der bliver
spillet Circle of life.
Der får jeg altid gåsehud.

O' brother where art thou
Scenen hvor de i biografen prøver at forklare Kyle at de troede han var
blevet til en tudse.

Deer Hunter, hvor de spiller russisk roulette.

The Matrix
Der hvor Agent Smith sviner menneskeden til, og kalder os en virus.

Meet the Feebles
Hvor limosinen kører igennem Mr. Big!
Klassefilm (den er i hvert fald i en klasse for sig selv)

Almost Famous
I flyet hvor et af bandmedlemmerne råber. Fuck it. I'm gay. I den tro at
flyet er ved at styrte ned.

.... Men der er selvfølgelig flere.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : CNS

Dato : 14-01-04 15:36

> Almost Famous
> I flyet hvor et af bandmedlemmerne råber. Fuck it. I'm gay. I den tro at
> flyet er ved at styrte ned.

Hehe, ja ... men det sjoveste ved den scene er da, at det er det eneste han
siger i hele filmen ...

/Christian

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-01-04 15:45

"Martin Helbo" <helbo@NOSPAMthedude.dk> writes:

> Starten af the Lion King, hvor Simba bliver præsenteret og der bliver
> spillet Circle of life.
> Der får jeg altid gåsehud.

Det er vist universelt.

Der er en eventyrlig trailer for Lion King 3, der spiller på dette på
en skæg måde.

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-01-04 15:52

"Martin Helbo" <helbo@NOSPAMthedude.dk> escribió

> Starten af the Lion King, hvor Simba bliver præsenteret og der bliver
> spillet Circle of life.
> Der får jeg altid gåsehud.

Jeg kan godt følge dig i dine andre udtagelser, men jeg mener at lige denne
scene fra løvernes konge er så klamt ovrspillet at jeg mest af alt får lyst
til at gemme hovedet bag en sofapude.

Fra : vadmand

Dato : 14-01-04 17:27

> [...]
denne
> scene fra løvernes konge er så klamt ovrspillet at jeg mest af alt får

Gælder det ikke hele denne platte Bambi-remake?

Per V.

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-01-04 11:24

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> denne scene fra løvernes konge er så klamt ovrspillet at jeg mest af
> alt får lyst til at gemme hovedet bag en sofapude.

Også mig. Men når jeg sidder med mine to små unger på skødet imens, tuder
jeg nu alligevel.....

/jim

Fra : Mike

Dato : 14-01-04 16:44

In article <bu3k4v$mkm$1@sunsite.dk>, Martin Helbo
<helbo@NOSPAMthedude.dk> wrote:

> [...]
> Der får jeg altid gåsehud.
>
> O' brother where art thou
> Scenen hvor de i biografen prøver at forklare Kyle at de troede han var

For at blive ved Coen... Jeg tror de brødre har lavet flest af mine
mindeværdige øjeblikke *G*

Arizona Jr.:

Hvor de ræser afsted i bilen og kommer i tanke om at de har glemt at få
Jr. med. De kigger bare på hinanden og skriger som besatte..

Fødselsscenen, hvor de kommer op af mudderhullet efter at have gravet
sig ud af fængslet.

Miller's Crossing.

Hvor John Turturro tigger og ber for sit liv, og ikke vil nedskydes som
et dyr.

Og så lige denne dialog
Verna: Who was that?
Tom: Leo...He's looking for you.
Verna: Did you tell him I was here?
Tom: No.
Verna: Did you put in a good word for my brother?
Tom: No.
Verna: You said you would.
Tom: I said I'd think about it.
Verna: What did you tell him?
Tom: ...Did you see Rug Daniels last night?
Verna: No. What did you tell Leo?
Tom: I told him you were a tramp and he should dump you.

Barton Fink:

Scenen hvor John Turturro bliver informeret om (fra produceren), at han
kan sætte hvem som helst til at skrive Barton Finksk.

Scenen hvor John Goodman udbreder sit sande jeg og alt er i flammer.

Det store spring:

Hvor Tim Robbins ligesom bliver sat ind i sagerne vedr. post i firmaet
*G*...

Tror jeg kunne blive ved lidt endnu, men det gider jeg ikke *G*

/Mikael

Fra : Morten DH

Dato : 14-01-04 16:15

"Janus Høi" <Hoi@***jagi.dk> skrev i en meddelelse
> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Det blir en lang tråd

> Der er nok andre end mig der har det sådan, at de husker små sekvenser i
> film der enten er så sjove, vilde eller groteske at de bliver husket i
mange
> år efter.

Helt sikkert, her er mine bud:

Wild at Hear - der hvor Lulu og Sailor kører afsted på highwayen og smider
bilen ind til siden fordi der er Powermad i radion og går fuld stændigt amok
til musikken....

Reservoir Dogs - hvor der deles navne ud og ikke alle er lige tilfredse...

Cool Hand Luke - hvor der skal spises 50 æg

og så selvfølgelig Apocalypse Now - hvor der skal surfes på trods af
motergranaterne hagler ned om ørerne på folk

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 14-01-04 19:09

> [...]
mange
> år efter.
>
> Jeg lægger lige ud med et par stykker, der står højt på min "Memorable

Populær tråd du fik lavet der :)

LOTR:FOTR:
Trilogien har mange fede stunder men et par der ikke er nævnt.

Da Frodo ligger hårdt såret og ser Arwen for første gang.

Da Frodo ligger døende i Arwens arme og hun græder... fade til Rivendell.

Star Wars: Attack of the clones:
Da Yoda hiver lyssværdet frem og kæmper.

Shawshank Redemption:
Da Andy (Tim Robbins´s karakter) sætter musik på ud over hele fængslet.

Monty Python and the holy grail:
Slutningen.... Bah.

Leon:
Da Mathilda kommer hjem og hendes forældre er nakket. Hun prøver desperat at
ringe på hos Leon´s dør.

The Sixth Sense:
I slutningen da "det" går op for en.

Festen:
Sandhedens tale...

Gladiator:
Da Commodus dræber hans far, og får Maximus´s kone og søn dræbt... Dumme
svin.

Braveheart:
Da William Wallace´s kone får halsen skåret over.

og

Da William Wallace dræber hans kones morder. Primitivt men fedt....

Dirty Dancing:
"Nobody puts baby in the corner" og den efterfølgende dans.

Matrix Reloaded:
Da Neo kæmper imod en horde af Smiths. Fantastisk scene!

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 14-01-04 19:51

Ronny Nielsen skrev i en meddelelse...

> Dirty Dancing:
> "Nobody puts baby in the corner" og den efterfølgende dans.

Osse her, osse her. Jeg sætter altid Dirty Dancing i maskineriet hvis jeg
lige trænger til en gevaldig humørindsprøjtning.

En anden scene der altid får smilet frem hos mig er fra While You Were
Sleeping. Bill Pullman har fulgt Sandra Bullock hjem og foran hendes bygning
er der en ordentlig gang is. Deres fælles forsøg på at holde balancen - der
selvfølgelig ender med at en vis herres bukser må betale prisen er total
grineren - også selvom man sidder og tænker at de da egentlig bare kunne
være trådt ud i sneen og gået udenom.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Mette

Dato : 14-01-04 22:02

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:40058fb1$0$181$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Osse her, osse her. Jeg sætter altid Dirty Dancing i maskineriet hvis jeg
> lige trænger til en gevaldig humørindsprøjtning.

Ak ja - Dirty Dancing - filmen fra mine skrøbelige pre-teen år
"Johnny!"..HAHA
Jeg elskede den film og ville se den færdig igen, hvis jeg ved et tilfælde
opdagede den på TV. Hvad kan jeg sige, jeg er jo en pige

> [...]
> selvfølgelig ender med at en vis herres bukser må betale prisen er total
> grineren - også selvom man sidder og tænker at de da egentlig bare kunne

Jaaaa - men det virker jo Hvordan skulle de ellers få en undskyldning for
at røre ved hinanden og opdage "gnisten"?

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 14-01-04 22:48

Mette skrev i en meddelelse...

> [...]
for
> at røre ved hinanden og opdage "gnisten"?

Jamen det virker da med garanti helt fantastisk. Jeg plejer at tage mig selv
i at sidde med et fjoget smil både til den scene - og til slutningen - for
det virker bare perfekt - men måske det bare er for os piger?

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : vadmand

Dato : 14-01-04 23:20

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:4005b8f1$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> i at sidde med et fjoget smil både til den scene - og til slutningen - for
> det virker bare perfekt - men måske det bare er for os piger?
Nej! Den film - og Sandra Bullock i det hele taget - er bare SØD!!!

Per V.

Fra : Akalias

Dato : 15-01-04 00:14

> [...]
> selv
> Nej! Den film - og Sandra Bullock i det hele taget - er bare SØD!!!

I agree!

Fra : vadmand

Dato : 14-01-04 23:23

Julie Christie og Donald Sutherland i sengescenen i "Rødt Chok" - det bedste
filmsamleje nogen sinde.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-01-04 01:07

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev:

>Julie Christie og Donald Sutherland i sengescenen i "Rødt Chok" - det bedste
>filmsamleje nogen sinde.

Næsten enig - men se lige Monster's Ball.

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-01-04 02:10

Ronny Nielsen wrote:
> Star Wars: Attack of the clones:
> Da Yoda hiver lyssværdet frem og kæmper.

Udover det, så indeholder den film også en "rumskibsjagt" mellem Bounty
Hunteren og Obiwan.. Det lød bare SÅ fedt da jeg var i biografen.. Der er 2
blå bomber som bliver fyret af, først ser man den blive afskudt, den rammer
ved siden af Obiwans skib og rammer et stykke klippe.. Man ser lysglimtet,
der går ~ et halvt sekund hvor alt lyden er væk, og så siger det ellers bare
whoooooOOOOOOOOMMM!!!!!!!!!!
Tog ind og så filmen en ekstra gang, alene pga. den effekt :)

Flere øjeblikke:

Schindler's List, til sidst hvor det går op for Oskar hvad han har gjort, og
begynder at græde.

------------
E.T. PHONE HOME

------------
Clerks, Mallrats og i nærmest alle andre Kevin Smith film er der mange
scener som bare "går rent ind" her hos undertegnede.
følgende linie indeholder spoilers for filmen!! Clerks er specielt til
sidst, da de finder ham den gamle ude på wc'et.. Det hele løber bare op i en
højere enhed, jeg var flad af grin i 5 min :)

------------
Magnolia - hvor alle frøerne falder ned!

-------------
Yippee-ki-yay, motherfucker! Fra Die Hard

------------
Forrest Gump hvor han løber, pigen råber "RUN FORREST, RUN!" og hans
benspænder sprænger.. Forrestn Gump indeholder også mange fede scener, det
vil næsten tage for lang tid at opridse dem alle.. Men vigtigst af alle er
hvor han sidder på bænken og siger "life is like a box of chokolate - you
never know what you get".

--------------

Saving Private Ryan.. Invasionen på stranden, de gemmer sig i klitterne og
en mand bliver skudt på hjelmen og kuglen preller af. Han tager den af,
kigger på hjelmen og fatter ikke rigtig noget.. SLASK, så rammer en kugle
ham.

------------

Life Is Beautiful, øjeblikket hvor Guido skal score Dora, de går gennem
nogle gader og Dora vil kun se et tegn fra oven.. Guido råber så "Maria -
kast mig nøglen til himmerriget" og ned kommer en nøgle, lige for fødderne
af dem.. Der er flere tidspunkter i denne (utrolige gode) film som brænder
sig fast. (men ok jeg husker ikke scenen helt præcist, mangler at gense den
film.. den er skrevet på ønskesedlen til fødselsdagen :)

------------

Austin Powers filmene har også en speciel plads hos mig.. Dels pga. de
bygger på en hel masse James Bond film (som har været seværdige) og dels
tager pis på dem, og dels fordi der bare er proppet med sjove scener og
replikker..

Goldmember når han siger "I'm from Holland! Isn't that vierd?" og så blandet
med "fassia" scenen.. Måske dette skulle oprettes i en ny besked.. Ja, jeg
sender lige lidt Austin Powers i næste besked :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 15-01-04 02:29

Anders Houmark wrote:

> Goldmember når han siger "I'm from Holland! Isn't that vierd?" og så
> blandet med "fassia" scenen.. Måske dette skulle oprettes i en ny
> besked.. Ja, jeg sender lige lidt Austin Powers i næste besked :)

Jeg har lige hugget de bedste quotes fra imdb
(http://www.imdb.com/title/tt0295178/quotes) så slipper i for at kigge dem
alle igennem

Dr. Evil: Are those fricken' sharks with fricken' laser beams attached to
their fricken' heads?

Mini-Me: [writes] Are you a clone of an angel?
Foxxy Cleopatra: Ohhh how sweet, but no I'm not.
Mini-Me: [writes] Are you sure you don't have a little clone in you?
Foxxy Cleopatra: Yes I'm sure.
Mini-Me: [writes] Would you like to?

Britney Spears: Is it true what they say about you?
[Mini-me whispers in her ear]
Britney Spears: Kickstand? Can I give you my cell phone number? Please?

Dr. Evil: Welcome to my submarine. It's long, hard and full of seaman.

[After being struck in the groin by a meteor prop]
Dr. Evil: All right, let me find my balls for God's sakes! 1, 2... and 3,
okay; I'm ok.

Når Fat Bastard flyver over badebassinget og en af de wire som holder ham
knækker :)

Nigel Powers: Do you know how many anonymous henchmen I've killed over the
years? I mean, look at you. You don't even have a name tag. You don't stand
a chance. Just lie down on the floor.

Japanese Man 1: RUN! ITS GODZILLA!
Japanese Man 2: It Looks like Godzilla But due to International Copyright
Laws... Its not.
Japanese Man 1: STILL WE SHOULD RUN LIKE IT IS GODZILLA!
Japanese Man 2: Although it's not
[Japanese Man 2 Winks at Camera]

Nårja, hele start scenen på Goldmember hvor bl.a. Danny Devito spiller
mini-me.. Og hvor Tom Cruise, som Austin Powers, flyver hen over en
helikopter imens han skyder den i stykker

Og der hvor Austin Powers fanger Mini-me i en sæk og bruger ham til at
smadre hele værelset med

Dr. Evil: Alright, it's getting crowded in here. Everyone out! Everyone out!
C'mon!
[Everyone starts to leave.]
Dr. Evil: Not you, Scottie. Not you, Number 2. Not you, Frau. Not you,
Goldmember. Not you, guys back there. Not you, henchman holding wrench. Not
you, henchman arbitrarily turning knobs, making it seem like you're doing
something.
[Scott and Dr. Evil look at Mini Me.]
Dr. Evil: Ohh, this is uncomfortable.
Goldmember: Heheh, the tiny one can't take a hint!

Og så selvfølgelig i en anden Austin Powers film hvor Austin præstere at
parkere en bil på tværs af en gang, og så sidder og kører frem og tilbage
for at prøve at komme fri - og der er maks 5 cm's plads på hver siden :)

Måske løb det lidt af sporet, men jeg håber i sprang dette indlæg over hvis
i ikke bryder jer om Austin powers :)
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-01-04 21:31

Anders Houmark wrote:
[snip... Goldmember guldkorn]

> Nårja, hele start scenen på Goldmember hvor bl.a. Danny Devito spiller
> mini-me.. Og hvor Tom Cruise, som Austin Powers, flyver hen over en
> helikopter imens han skyder den i stykker

Og det bedste ved det hele er faktisk at Goldmember er den dårligste af
de 3 Powers film

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-01-04 17:48

"Ronny Nielsen" <ronnyroy@osterbo-net.dk> wrote in message

> Star Wars: Attack of the clones:
> Da Yoda hiver lyssværdet frem og kæmper.

Eller endnu bedre: da han efter kampakrobatikken skal bruge stok for at gå.

vh
Jan

Fra : Thomas Rohde

Dato : 14-01-04 22:33

Monty Python's Meaning of Life: Restaurantscenen med mintpastillen!

/Thomas

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-01-04 00:08

Janus Høi wrote:

Den mest oplagte:

"Heeere is Johnny!"

Den næstmest oplagte:

"1,21 gigawatts!"

Tid til kærtegn, hvor kræftsyge Debra Winger siger farvel til sine børn.

Al Pacinos dundertale til sidst i En duft af kvinde.

Outbreak hvor en patient er blevet syg i en stue, hvor han ikke har kontakt
med de smittede. Kameraet viser, hvordan Dustin Hoffmanns øjne kikker rundt
i rummet hen til ventilationsristen. Kameraet fortsætter gennem risten og
ind i luftkanalen. Mens det fortsætter genem kanalen hører man lyde og
samtaler fra de stuer, der passeres. Til sidst fortsætter kameraet ud af
kanalen gennem risten til stuen med de smittede og standser foran Dustin
Hoffman, idet han kommer ind i stuen og siger: "Its airborne". Rigtigt
lækkert lavet.

Starten af Contact.

Jagten på den forsvundne skat. Indy har lige fået tæsk på flyvepladsen og
det hele er eksploderet og Arken er mistet igen. De gemmer sig i et telt og
Sallah siger, at Arken bliver fragtet videre på en lastbil. Indy siger
hårdkogt: "What truck?!", hvorefter han stjæler en hest og sætter afsted i
fuld galop, mens alle graverne rejser sig op.

Jeg finder nok på flere. Fed tråd.

Mark

Fra : Akalias

Dato : 15-01-04 00:20

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tid til kærtegn, hvor kræftsyge Debra Winger siger farvel til sine børn.

Ej, jeg kan ikke klare sådan noget. Jeg begynder at tude!
Når nu vi er ved dejlige Debra Winger og det sørgelige tema. Så synes jeg
også slutningen i den geniale Shadowlands, er meget rørende. Jeg får tårer i
øjnene bare ved at tænke på sådan nogle scener.

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 15-01-04 00:46

"Janus Høi" <Hoi@***jagi.dk> wrote in
news:40045eb8$0$29309$edfadb0f@dread15.news.tele.dk in dk.kultur.film:

> [...]
>
> Der er nok andre end mig der har det sådan, at de husker små sekvenser
> i film der enten er så sjove, vilde eller groteske at de bliver husket

Pulp Fiction:
"Does Marcellus Wallace Look like a Bitch?"... Fed Scene

Gladiator:
"You Will Remove Your Helmet and reveal yourself"
"My Name is Decimus...."
Jeg kan se den scene igen og igen.

Life of Brian:
"Pikkus Dickus"
Jeg er flad af grin hver gang.

og fra samme film, hvor han skal skrive på muren, og ikek kan stave.

Moulin Rouge:
Medleyet på "elefanten", jeg vidste ikke om jeg skulle grine, græde eller
noget helt tredje.

/Søren Hjelholt

Fra : David Rasmussen

Dato : 15-01-04 10:46

Søren Hjelholt wrote:

> Pulp Fiction:
> "Does Marcellus Wallace Look like a Bitch?"... Fed Scene

"What does Marcellus Wallace look like? Does he like a bitch?!"

> Gladiator:
> "You Will Remove Your Helmet and reveal yourself"
> "My Name is Decimus...."
> Jeg kan se den scene igen og igen.

Det kan jeg ikke :)

> Life of Brian:
> "Pikkus Dickus"

Biggus Dickus?

> Jeg er flad af grin hver gang.
>
> og fra samme film, hvor han skal skrive på muren, og ikek kan stave.

Heheh :)

/David

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 16-01-04 00:19

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote in news:bu5n0o$f83$1
@news.net.uni-c.dk in dk.kultur.film:

> "What does Marcellus Wallace look like? Does he like a bitch?!"

> Det kan jeg ikke :)

> Biggus Dickus?

> Heheh :)
>
> /David

Ok du vinder, det er noget tid siden jeg har set nogle af flimene, men du
fattede jo pointen alligevel... :]

Fra : Christian Joergensen

Dato : 17-01-04 03:23

On Wed, 14 Jan 2004 23:45:38 +0000, Søren Hjelholt wrote:

> Moulin Rouge:
> Medleyet på "elefanten", jeg vidste ikke om jeg skulle grine, græde eller
> noget helt tredje.

Den film er noget helt specielt - og hvor jeg dog ærgrer mig meget over
at jeg i min ignorance for musicals aldrig fik set den på det store
lærred.

--
Christian Jørgensen | It's always a long day
http://www.razor.dk | - 86400 doesn't fit into a short.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-01-04 10:35

Christian Joergensen <mail@phpguru.dk> writes:

> Den film er noget helt specielt - og hvor jeg dog ærgrer mig meget over
> at jeg i min ignorance for musicals aldrig fik set den på det store
> lærred.

Jeg fryder mig så over, at jeg så den til en surprise-premiere uden at
vide noget om den på forhånd.

Jeg var simpelthen ved at falde ned af stolen af grin, da Ewan
McGregor brød ud i "The hills are alive".

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-01-04 03:55

"Janus Høi" <Hoi@***jagi.dk> skrev i en meddelelse
> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Ved ikke hvad det siger om mig, men her er et par af mine:

Schindlers Liste: Gaskammerscenen, hvor der efter at have bygget en stemning
op der forventer at nu skal alle kvinderne gasses, kommer der vand ud af
bruserne, med dræbende smuk John Williams musik til.

Blues Brothers: Tjah. hvor skal man begynde?

Matrix 1: Helikopter-scenen og det bølgende glas på siden af bygningen. Og
ja, hele filmen!

Star Wars ep. 4: Angrebet på dødsstjernen (igen John Williams).

Outlaw Josey Wales (gammel Clint Eastwood western-borgerkrigsting): Da
Clinten til allersidst står overfor Generalen der myrdede hans familie og
trækker den ene pistol efter den anden og klikker dem allesammen selv om de
alle er skudt tomme forinden, hvorefter han trækker generalens sværd og
gennemborer ham langsomt med det. (Brutalt, men fedt!)

Once Upon a Time in the West: Duellen i starten med Harmonica.

Ringenes Herre (stopfyldt med fede scener):
I FOTR:
* Balroggen og Gandalfs fald, igen med passende musik til
* Aragorn der ene mand går i flæsket på 100 Uruk-Haier ("Elendil!")
I TTT:
* Enterne der ved synet af naturens ødelæggelse går i flæsket på Saruman
* Aragorn og Théoden m.fl. der rider ud til den sikre død, når nu slaget ser
ud til at være tabt ("Forth, Eorlingas!") og endelig dukker hjælpen op ved
Gandalf og Rohirrim
I ROTK:
* Slaget på Pelennor Fields, med først katapulter der kyler mindre bjerge i
hovedet på orkerne, så ankomsten af Rohirrim og Théodens opildning af sine
landsmænd, derefter ankomsten af Olifanterne (bare lyden af deres horn er
fed) og til sidst standoff med Heksekongen. DAMN!
* Sam og Frodo på Mount Doom der eksploderer omkring dem og efter en genial
pause og sort skærm kommer ørnene flyvende og henter hobbitterne(det er så
STORT!)
* SHELOB!!!

---

Arise! Arise riders of Théoden.
Spears shall be shaken! Shields shall be splintered!
A sword day. A red day. Ere the sun rises!
Ride now!
Ride now!
Ride for ruin and the world's ending!
Deeeaaath!
Deeeaaath!
Deeeaaath!
Forth, Eorlingas!

(Det er lige til at blive krigsliderlig af...)

Fra : Morten DH

Dato : 15-01-04 18:30

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle er skudt tomme forinden, hvorefter han trækker generalens sværd og
> gennemborer ham langsomt med det. (Brutalt, men fedt!)

Undervurderet film... også den scene hvor den ene dusørjæger vender tilbage
til saloonen med replikken "a man's to make a living" (eller lige deromkring
i hvert fald - Clinten efterfølgende replik er simpelthen konge

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-01-04 22:21

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(eller lige deromkring
> i hvert fald - Clinten efterfølgende replik er simpelthen konge

"Dying ain't much of a living, boy."

De fås sgu ikke bedre.

Fra : max

Dato : 16-01-04 02:05

Alien: Starten hvor navnet Alien kommer frem og musiken der til

Fra : Beeblebrox

Dato : 18-01-04 00:45

Janus Høi wrote:

> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Olsen Banden
Der hvor de bryder igennem muren/ind i pengeskabet (kan ikke huske
præcist) synkroniseret med og akkompagneret af en musik opsætning på det
kongelige teater (tror jeg nok det er).

Ice Age
Hvor elefanten snakker med kalkunerne efter de har stjålet melonen:
'Hey, can we have our melon back'?
'NO! This is our private stock for the ice age that will force us
underground for a million billion years'
'And you got tree melons?'
....stilheden mens kalkunerne lige fordøjer *den*

Leon
Da Stansfield (gary oldman) forbereder sig på at gå ind til Mathilda's
familie. Mens han sluger pillen og ser gradvist mere og mere sindsyg ud
mens han lytter til beethoven i walkman'en.

Vh,
Claus

Fra : Jesper

Dato : 18-01-04 06:53

Janus Høi <Hoi@***jagi.dk> wrote:

> Skal vi ikke tage en rask lille høring om fede øjeblikke i film?

Santa Sangre : Elefantbegravelsen

Crimes of Passion : China Blue (Kathleen Turner) røvpuler betjenten med
sin egen stav.

The Toxic Avenger : Pizzariascenen, hvor Toxie bl.a. smider en baddie i
pizzaovnen, stikker en anden baddies fingre i frituren og blender en
blodig softice i munden på en tredie.

The Toxic Avenger II : Duel på sværdfiskesværd.

True Romance : Dennis Hoppers dødsscene.

MacKenna's Gold : Julie Newmars nøgensvømmescene.

Roxanne : Steve Martin udfordres til at fortælle 20 jokes om næser på en
bar.

Inferno: Irene Miracle dykker ned i det oversvømmede værelse i kælderen.

Friday the 13th part IV : Jason får marchette i skallen, falder og
hovedet glider ned af marchettebladet.

Desert Hearts : Lesbisk sexscene mellem Helen Shaver og Patricia
Charbonneau.

Porky's : "Lassie" scenen.

Rat Pfink A Boo Boo : De to hovedpersoner går ind i et skab og klæder om
for at komme ud som det Batman og Robin - lignende par Rat Pfink og Boo
Boo og følgende dialog udspiller sig:
Rat Pfink: Remember, Boo Boo, we only have one weakness.
Boo Boo: What's that, Rat Pfink?
Rat Pfink: Bullets!

Bad Taste : Panserværnsraket tiltænkt et hus flyver lige igennem og
rammer et får på den anden side af huset.

The Gore Gore Girls : En i ordets bogstaveligste forstand røvhamrende
god scene.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Barfoed

Dato : 18-01-04 14:30

Almost Famous
Tiny dancer-scenen i bussen. Fantastisk opbygning.

8 Mile
Eminems sidste freestyle rap

The New Guy
Braveheart scenen

Matrix Revolutions
Kampscenen i regnen

Tin Cup
Da han endelig får den over vandet-scenen

S.W.A.T.
Deres test i flyet

Fra : Zeki

Dato : 19-01-04 00:24

Buster Keaton i 'Generalen', hvor han sidder foran lokomotivet

King Kong: Da aben krabler op af Empire State Building

"Frankly, I don't give a damn" - fra Borte med blæsten

Ben Hur: vædeløbsscenen

La Dolce Vita: Anita Ekberg i springvandet!

Psycho: brusebadsscenen.

Den store flugt: Da Steve McQueen flyver over pigtrådshegnet på motorcykel

Ørneborgen: slåskampen på svævebanen.

2001: A Space Odyssey: De første scener i rummet til tonerne af 'Auf dem
schönen blauen Donau"

Dirty Harry: bankrøveriet i starten.

Butch Cassidy and the Sundance Kid: sidste scene hvor Redford og Newman
stormer ud fra banken.

Return of the Empire: Da Darth Vader fortæller Luke at han er hans far.

Spionen der elskede mig: Da Bond dukker op på stranden i sin Lotus Esprit

Scarface: "Say hello to my little friend"-scenen

Platoon: Da Willem Dafoe bliver jagtet af Vietcong

+ mange mane flere...

mvh Zeki

Fra : Martin Moeller

Dato : 19-01-04 00:48

Zeki skrev:

> Return of the Empire: Da Darth Vader fortæller Luke at han er hans far.

Return of the Empire? Er det et sammendrag af de to sidste film?

--
Martin Møller

Fra : Zeki

Dato : 19-01-04 00:54

> Return of the Empire? Er det et sammendrag af de to sidste film?

LOL! Det er ved at være sent. 'The Jedi strikes back' skulle der naturligvis
stå!

mvh Zeki

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-01-04 01:20

Zeki wrote:

> LOL! Det er ved at være sent. 'The Jedi strikes back' skulle der naturligvis
> stå!

LOL!!

/David

Fra : Akalias

Dato : 19-01-04 02:10

De kaldte os helte:

Scenen hvor den tilfangetagne pige ender med at blive skudt.
Filmen er generelt meget overset. Den er efter min mening ganske enkel
fremragende. Michael J Fox viser virkelig, hvor god en seriøs skuespiller
han var og hende der spiller pigen spiller ganske enkelt helt hjerteskærende
godt. Jeg fælder altid nogle tårer, når jeg ser filmen.

Fra : max

Dato : 19-01-04 11:47

On Mon, 19 Jan 2004 02:10:24 +0100, "Akalias" <akalias@> wrote:

> [...]
>han var og hende der spiller pigen spiller ganske enkelt helt hjerteskærende
>godt. Jeg fælder altid nogle tårer, når jeg ser filmen.

den var ok dengang jeg så den,,, snart mange år siden, dog et lille
minus,,,på coveret er Fox og Penn så rene at de ser ud som om de lige
har være i bad!,hehe
http://www.dvdempire.com/Exec/v4_item.asp?userid=00000024570303&item_id=41340&tab=5

ps. filmen plakaten er dog bedre

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 21-01-04 12:33

- Fatherland -
At behandle et scenarie hvor Nazityskland vandt krigen er genialt. Hitler er
stadig er i live og tysk fører i 60'erne og skal til at indlede
fredsforhandlinger med USA's præsident Joseph Kennedy (!). Jeg husker stadig
kuldegysningen der gik igennem mig da jeg så Hitler som gammel og hvidhåret!
Feeeed film, en af Rutger Hauers højdepunkter.

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-01-04 13:13

C. H. Engelbrecht wrote:
> Feeeed film, en af Rutger Hauers højdepunkter.

Rutger Hauer er alt for overset :(
Hans rolle i "Confessions Of A Dangerous Mind" er
også klasse, for ny at nævne en ret ny film.

/David

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 21-01-04 13:28

>Rutger Hauer er alt for overset :(

Det er han vist selv skyld i. Uha, for nogen film han har været
med i siden Blade Runner.

Måske har han samme agent som Chistophe(r) Lambert? :)

Fra : David Rasmussen

Dato : 21-01-04 13:33

Jesper B. Nielsen wrote:

> Det er han vist selv skyld i. Uha, for nogen film han har været
> med i siden Blade Runner.

Tja, det bider sig selv i halen. Han får ikke
noget gode roller i gode film, når han ikke er med
i gode film, og han er ikke med i gode film når
han ikke får dem tilbudt.

> Måske har han samme agent som Chistophe(r) Lambert? :)

Heheh

/David

Fra : Beeblebrox

Dato : 21-01-04 17:31

C. H. Engelbrecht wrote:

> - Fatherland -

Hvor kan den fås?

- den lyder meget spændende!

Vh,
Claus

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-01-04 03:11

Har ikke kunne finde ét eneste sted! Ikke engang www.dvdpriser.dk har den
nogen steder. Tvivler på at den er udgivet på dvd (er vist oprindelig lavet
til TV).

Fra : Beeblebrox

Dato : 23-01-04 08:57

C. H. Engelbrecht wrote:

> Har ikke kunne finde ét eneste sted! Ikke engang www.dvdpriser.dk har den
> nogen steder. Tvivler på at den er udgivet på dvd (er vist oprindelig lavet
> til TV).

Det frygtede jeg!

Vh,
Claus

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-01-04 16:26

Beeblebrox wrote:

> Hvor kan den fås?
>
> - den lyder meget spændende!

Det syntes jeg også da jeg så traileren: Fed idé !

Men jeg synes ikke filmen levede op til forventningerne....

Spørg ikke hvorfor... Det er længe siden.

/jim