Andet multimedie
bentjuul 3670
Problemer med negativscanner i HP Scanjet ~
Fra : .Kody

Dato : 13-01-04 21:42

Hejsa

Nå jeg forsøget at scanne en 35mm SH negativ med mit HP scanjet 3670,
bliver resultatet ikke særlig godt.

For det første bliver billedet rødt istedet for sort hvid, desuden synes jeg
det bliver mørkt, gnidret og uskarp.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør galt. Den medfølgende manual,
synes jeg er meget mangelfuld.

--
..Kody

kody@despammed.com

Fra : Allan Koch

Dato : 13-01-04 22:06

Hej Kody

Jeg har selv lige købt en HP3970, er iøvrigt heller ikke imponeret.
Jeg lavede selv den fejl i begyndelsen at jeg fik scannet et negativ 35mm
som Dias og omvendt, det gav bestemt nogle forkerte farver som ikke var til
at justere. Efterfølgende har jeg fået lavet nogle ok scan uden at stille på
noget, men har ikke prøvet s/h endnu.
Det er vist et spørgsmål om at der bør være nogle filtre der kan korigere
for filmens røde farve.
Jeg har selv fået anbefalet at bruge programet over alle nemlig "vuescan"
jeg har hentet en prøveversion, men det har drillet lidt det kan nemlig ikke
finde scanneren, men det lykkes nok på et tidspunkt. Det er det de alle
skriver om.

Hilsen
Allan

Fra : .Kody

Dato : 14-01-04 12:57

"Allan Koch" <allan@koch.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

ikke
> finde scanneren, men det lykkes nok på et tidspunkt. Det er det de alle

Hvis du læser http://www.hamrick.com/vuescan/vuescan.htm#supported ,
ser det ikke ud til det virker sammen med HP3*

..Kody

Fra : rosenauer.dk

Dato : 14-01-04 18:21

> Nå jeg forsøget at scanne en 35mm SH negativ med mit HP scanjet 3670,
> bliver resultatet ikke særlig godt.

Ved godt det er en smule uden for forventninger, lidt off-topic og lign. men
så lige at Aldi har en negativ-scanner til meget få penge i næste uge. Måske
det var en løsning (og så får du absolut noget der er bedre end at gøre det
på en scanjet

Mvh,

Martin
http://rosenauer.dk

Fra : .Kody

Dato : 15-01-04 09:26

"rosenauer.dk" <martin@REMOVETHISrosenauer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Måske
> det var en løsning (og så får du absolut noget der er bedre end at gøre

Ja jeg har set den... men så stort er mit behov ikke

..Kody