Installering af P-Watch
Fra : Benny Sørensen

Dato : 13-01-04 19:47

Hej Jeg er ved at installere en P-watch i min Citroen Picasso.

Den skal tilsluttes til tænding+ (Ignition Plus), kan nogen fortælle mig hvilken
farve denne ledning den har?

På forhånd tak.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.196.2.98)

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-01-04 20:31

Benny Sørensen skrev:

> Hej Jeg er ved at installere en P-watch i min Citroen Picasso.
>
> Den skal tilsluttes til tænding+ (Ignition Plus), kan nogen fortælle
> mig hvilken farve denne ledning den har?

....den skal være orange...

....samt den sorte ledning til stel og den røde til konstant plus...
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 08:45

"Hans Paulin" <mailto:glem@det.invalid> skrev i en meddelelse
"Re: Installering af P-Watch"

> ...den skal være orange...
>
> ...samt den sorte ledning til stel og den røde til konstant plus...
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Umiddelbart vil ledningen være orange hvis du tager bag autoradioen, men hold dig
fra den, det virker ikke(jeg har forsøgt), spændingsfaldet bag autoradioen er ikke
korrekt.

Som P-watch skriver på deres hjemmeside skal du tage den på tændingslåsen, i min
var det en tyk sort med en hvid stribe, mit råd er at du bruger et multimeter til
at måle dig frem, så skulle det ikke være noget problem.

Mikkel

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:194.239.234.5)

Fra : Hans Paulin

Dato : 14-01-04 10:27

Mikkel skrev:

> [...]

> men hold dig fra den, det virker ikke(jeg har forsøgt),
> spændingsfaldet bag autoradioen er ikke korrekt.

....nå, okay: jeg har ingen anelse om farverne på ledningsnettet på nogen
som helst bil: farven på ledningen til tænding+ (Ignition Plus) *fra*
PWATCH skal dog være orange...

....jeg tog bare min fra instrumentbelysningen (v. uret)...

> [...]
> tændingslåsen, i min var det en tyk sort med en hvid stribe, mit råd
> er at du bruger et multimeter til at måle dig frem, så skulle det

....eller som i mit tilfælde: tar den et sted hvor det er til at komme
til...
Hans

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-01-04 10:36

<Mikkel> wrote in message

> [...]
hold dig
> fra den, det virker ikke(jeg har forsøgt), spændingsfaldet bag autoradioen

Ellers kunne man med fordel sætte et relæ ind som sørger for fornødne
spændingsfald.
Koster en små 10kr i en elektronik biks.

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Paw Jensen

Dato : 14-01-04 21:45

> Ellers kunne man med fordel sætte et relæ ind som sørger for fornødne
> spændingsfald.
> Koster en små 10kr i en elektronik biks.

Et relæ ??
Hvordan vil du få et relæ til at sørge for spændingsfald ?
Og i givet fald, hvilket ??

Det er også overflødigt. Du kan bruge en hvilken som helst tændingsplus,
uanset hvor du tager den.
Eneste krav er, at der er strøm på mens starteren kører, at der kommer strøm
hver gang du sætter tænding på bilen, og det er der sjældent bag på radioen,
da denne som regel er tilsluttet tændingslåsens ACC.

Paw (som har installeret en del P-Watch)

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 14-01-04 21:53

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> skrev i en meddelelse

> Paw (som har installeret en del P-Watch)

Kunne du ikke komme her forbi og installere min

Òg undskyld til Paw som fik en direkte mail fra mig - de knapper sidder sgu
for tæt på hinanden.

mvh
Bendt

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-01-04 22:24

"Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk> wrote in message

> Et relæ ??
> Hvordan vil du få et relæ til at sørge for spændingsfald ?
> Og i givet fald, hvilket ??

Som jeg forstår det går tændingsledning bag radionen ikke helt i 0 når
tændingen hives fra bilen->Smid et relæ på tændingsledning der er tilpas
følsomt der tænder/slukker når tænding sættes til/fjernes.