flisebelægning
Fra : Leonard

Dato : 13-01-04 16:48

Jeg har næsten 450 kvm indkørsel, vendeplads, p-plads osv, som jeg vil
have lagt fliser på. For at få en jævn og stærk overflade er jeg mes
til at lægge sf-sten og bruge de dertil passende græsarmeringssten til
at markere med og bryde de store flader.
Jeg kører i en forholdsvis tung bil, en VW Transporter ca. 3000 kg
total og ofte kører jeg med bådtrailer ca. 2000 kg, men skal jeg så
bruge 6, 8 eller 10 cm sten?
Græsarmeringstenene findes tilsyneladende kun i 10 cm og det vil vel
være det nemmeste at lægge det hele i samme tykkelse.

Nogen der har erfaring med hvor sf-sten kan købes til en lav pris?

Det skal jo overvejes om det kan betale sig at købe dem i små partier,
brugte rundt omkring og hente dem selv, men der skal køres mange gange
med en trailer før jeg har 450 kvm fliser ...
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Holten

Dato : 15-01-04 20:20

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kører i en forholdsvis tung bil, en VW Transporter ca. 3000 kg
> total og ofte kører jeg med bådtrailer ca. 2000 kg, men skal jeg så

Hvis din underbund/opbygning er 100% ok, så er 6 cm nok.
Ellers vælg 8 cm, som græsarmeringssten også fåes i.

Personligt synes jeg bare s-sten er dødsyge, at se på når der nu findes så
mange andre muligheder.

MVH

Holten

Fra : Leonard

Dato : 15-01-04 20:49

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> wrote:

>Personligt synes jeg bare s-sten er dødsyge, at se på når der nu findes så
>mange andre muligheder.

Ja, det er ikke verdens pæneste sten, men jeg har meget brug for sten
der låser hinanden på den måde som sf-sten gør.
Findes der andre sten end sf-sten der har den egenskab?

Jeg vil tage en tur ind til FK i Odense og kigge på fliser og få noget
rådgivning om hvad der opfylder mine krav.

Fra : Holten

Dato : 16-01-04 19:10

> Ja, det er ikke verdens pæneste sten, men jeg har meget brug for sten
> der låser hinanden på den måde som sf-sten gør.
> Findes der andre sten end sf-sten der har den egenskab?

Ja masser !

> Jeg vil tage en tur ind til FK i Odense og kigge på fliser og få noget
> rådgivning om hvad der opfylder mine krav.

Hvad sagde FK ?

MVH

Holten

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 16-01-04 20:11

Helt uenig. 6 cm sten kommer til at ligge og vrikke som "skaller" oven på
selv et rimelig godt underlag. Efter nogle år vil de ligge og stritte med
hjørnerne der hvor man kører med tung bil.

Jeg ville helt klart brug 8 cm, eller 10 cm

Dem med græs i bruges jo mest af professionelle på offentlige
parkeringspladser. Det skal holde og derfor produceres de kun i 10 cm. 6 cm
er noget der er lavet til "godt nok" gør-det-selv folk og
semi-professionelle der "lige" laver nogle billige indkørsler for sorte
penge.

/Bjarke

Fra : Holten

Dato : 16-01-04 21:30

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:bu9d0g$a0r$1@news.cybercity.dk...
> Helt uenig. 6 cm sten kommer til at ligge og vrikke som "skaller" oven på
> selv et rimelig godt underlag. Efter nogle år vil de ligge og stritte med
> hjørnerne der hvor man kører med tung bil.

Nå du har nok ikke lavet underbunden ordentligt ,-))
Vi leverede for 5 år siden 6 cm sten til en plads på ca. 400 M².
Senere blev denne overtaget af en vognmand, som kørte med 48 tons biler
dagligt på den.
Belægningen ligger i dag stadig fint, og der er ikke mere afskaldning en
normalt for sådan en plads.

> Jeg ville helt klart brug 8 cm, eller 10 cm

Igen ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner.

> Dem med græs i bruges jo mest af professionelle på offentlige
> parkeringspladser. Det skal holde og derfor produceres de kun i 10 cm.

Sludder du kan få græsarmeringssten helt ned til 7 cm, som stadig kan tåle
"tung trafik"

6 cm
> er noget der er lavet til "godt nok" gør-det-selv folk og
> semi-professionelle der "lige" laver nogle billige indkørsler for sorte
> penge.

Uenig; der er mange faktorer, som spiller ind, men nogle af de vigtige er:
-Underbund
-Fugeafstand/opfugning med rigtigt materiale
-kansikring

Til Leonard´s projekt ville jeg vælge 7 max 8 cm.

MVH

Holten