Måling af fedt procent....
Fra : peter

Dato : 13-01-04 14:44

Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at henvende sig, men mon ikke der
skulle være nogen der ved noget...

Jeg søger en vægt til måling af fedtprocent. Der er en el på markedet,. bla.
i denne uge i netto.. Problemet med disse er bare at jeg troer det er en
almindelig badevægt som så udregner ens BMI og så er den jo ikke så
relevant...
Er der nogen der har kendskab til en der virker rigtig???
Nøjagtigheden er ikke så afgørende, det er mere udviklingen i min
fedtprocent jeg er intresseret i....

Fra : Faithless

Dato : 13-01-04 17:54

Jeg har en Tanita um-017, den virker fint og måler fedt procenten.

Fra : Steffen Jensen

Dato : 13-01-04 19:56

> [...]
> relevant...
> Er der nogen der har kendskab til en der virker rigtig???

Jeg har også tanita og er veldig glad for den, du kan købe den på
interhealth24.de og sparer mindst halvdelen i forhold til herhjemme.

Ellers så kan du gå ind på www.mybodycomp.com og måle dig frem til din
fedtprocent.

mvh
Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 08:14

On Tue, 13 Jan 2004 14:43:49 +0100, "peter" <pphandel@tdcadsl.dk>
wrote:

>Er der nogen der har kendskab til en der virker rigtig???

Jeg mener der var en test i et forbruger program engang. Den viste at
de viser en *del* forkert. Man skal vist desværre en del op i pris før
de viser helt korrekt. De testede hvis de forskellige billige modeller
der var på markedt.

Ved ikke om den lokale diætist har en du må låne. Eller hvordan det
fungere.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 09:07

On Tue, 13 Jan 2004 14:43:49 +0100, "peter" <pphandel@tdcadsl.dk>
wrote:

-klip-

btw. så skulle den her være bedre:

http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=1163&vare_id=

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 14-01-04 15:27

Den eneste måde man kan måle fedt% helt rigtigt på, er vist den med at få
sat elektroder på fingre og tæer, og derefter noget med at taste vægt m.m.
ind i et skema. Det bruges på hospitaler.

VH Birgitte

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 14-01-04 16:57

"Birgitte Abkjær" <paogba@oncable.dk> wrote in message
> Den eneste måde man kan måle fedt% helt rigtigt på, er vist den med at få
> sat elektroder på fingre og tæer, og derefter noget med at taste vægt m.m.
> ind i et skema. Det bruges på hospitaler.

DEXA-scanning og undervandsvejning er væsentlig mere pålidelige end
impedans...

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.