CSS - definere en farve, et sted?
Fra : Kim Noer

Dato : 13-01-04 13:28

Davsen der..

Er det muligt at sætte en variabel eller lign. til at have en værdi, således
at når den variabel bliver brugt, indsætter den automagisk den korrekte
værdi? Det skal bruges således jeg kan nøjes med at sætte en baggrundsfarve
et sted, og ikke alle de steder den nu engang bliver brugt.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-01-04 13:37

Kim Noer wrote:

> [...]
> værdi? Det skal bruges således jeg kan nøjes med at sætte en baggrundsfarve
> et sted, og ikke alle de steder den nu engang bliver brugt.

Nej, det kan du ikke, men du kan benytte dig af en CSS-editor som f.eks. TopStyle.
Den kan ændre en farve alle de steder den står i en CSS-fil.

TopStyle Pro
http://www.bradsoft.com/

Hintzmann c",)

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 13-01-04 13:52

Martin Hintzmann Andersen <no@spam.dk> wrote in

> Nej, det kan du ikke, men du kan benytte dig af en CSS-editor som
> f.eks. TopStyle. Den kan ændre en farve alle de steder den står i en
> CSS-fil.

Det behøver man da ikke en CSS-editor til. Søg-Erstat findes da i alle
tekst-editorer.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-01-04 15:27

Andreas Haugstrup Pedersen wrote:

> Det behøver man da ikke en CSS-editor til. Søg-Erstat findes da i alle
> tekst-editorer.

Det var kun et eksempel. Søg-Erstat virker selvfølgelig også.

Der er dog den fordel ved TopStyle at man hele tiden kan se de farver der er brugt i
stylesheet'et, og hvilke elementer/class'es/ID'er de er angivet på. Mulighed for diverse
konverterings rutiner af farven. Lystne eller mørkne for-og/eller baggrundsfarver, samt borders.

Det var bare hvis Kim ville have et rigtigt godt værktøj til at håndtere farver og css

Hintzmann c",)

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 13-01-04 18:59

> [...]
> angivet på. Mulighed for diverse konverterings rutiner af farven.
> Lystne eller mørkne for-og/eller baggrundsfarver, samt borders.

Det lyder sgu da egentlig meget smart.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-04 15:50

Martin Hintzmann Andersen skrev:

>Nej, det kan du ikke, men du kan benytte dig af en CSS-editor som f.eks. TopStyle.
>Den kan ændre en farve alle de steder den står i en CSS-fil.

Kan man ikke indlejre klasser? Noget a la

..baggrund { background:#000; }

..indhold {
margin: 0px;
padding: 10px; 0px; 10px; 0px;
border: medium black solid;
text-align: center;
}

<HTML>

(Jeg er ikke sikker på syntaksen!)

--
Bertel

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-01-04 15:54

Bertel Lund Hansen wrote:

> Kan man ikke indlejre klasser? Noget a la
>
> .baggrund { background:#000; }
>
> .indhold {
> margin: 0px;
> padding: 10px; 0px; 10px; 0px;
> border: medium black solid;
> text-align: center;
> }
>

> <HTML>
>
> (Jeg er ikke sikker på syntaksen!)

Tjaaa, det kunne man godt gøre, men det er et hack og det tilsviner HTML-koden. Det gælder om at
holde indhold og præsentation adskilt så meget som muligt. Ønsker man en dag at et bestemt
element skal have en anden baggrundsfarve, så skal man samtlige HTML-filer igennem.
Så sådan noget lærer vi ikke videre, vel ?

Hintzmann c",)