Tandrem og garanti
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 19:37

Når/hvis jeg får skiftet tandrem på et værksted, og remmen knækker med
motorhavari før foreskrifterne siger der skal skiftes (50.000km/2år), hvem
hænger så på regningen?
Værkstedet?
Producenten af remmen?
Ejeren af bilen?

Bilen er en BMW 320i fra '86.

/Christian

Fra : Niels Bengaard

Dato : 12-01-04 20:08

> Når/hvis jeg får skiftet tandrem på et værksted, og remmen knækker med
> motorhavari før foreskrifterne siger der skal skiftes (50.000km/2år), hvem
> [...]

Som udgangspunkt er det kunden, med mindre der kan påvises mangler ved
monteringen eller andre former for defekter.
Er man stamkunde på et værksted, og får lavet alle service der, er der måske
mulighed for at tale med dem om sagen.

Niels

Fra : Ted

Dato : 13-01-04 17:40

"Niels Bengaard" <bengaardSLET@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvis der er regning osv og dokumenteret serviceinterval mv - således at man
er sikker på at der ikke bare er pillet ved speedometeret, så burde
forhandleren kunne få sit engrosled til at få producenten til at dække en
masse, og måske det hele ..

Prøv at spørge pænt på værkstedet.

Men det er set fra bl.a. Fnat ( FIAT ) koncernen at de totalt nægter , og
blot siger at km-tallet i bogen blot er til vejledning, og blot er et udtryk
for hvad remmen max kan tåle under gunstige forhold og normal kørestil.

Så måske kan du få noget/det hele dækket, men kun hvis de har lidt moral...

Teddy
www.smallblock.dk

Fra : alexbo

Dato : 12-01-04 19:55

"Christian" skrev

>remmen knækker, hvem hænger så på regningen?

Ejeren.

mvh
Alex Christensen