opvejning af træk
Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 12-01-04 19:34

DAVS allesamnen
Jeg har en xantia 1,8 I 16V der sidder et træk på .
Det træk må laste 675 KG uden bremser. nu siger min kammerat at det kan jeg
da bare veje op
Passer det og er der nogen der har prøvet det før?
MVH
Henrik

Fra : alexbo

Dato : 12-01-04 19:53

"Henrik G Nielsen" skrev

> Passer det og er der nogen der har prøvet det før?

Det tror jeg ikke på, 675 kg. er højt.
Ingen må køre med over 750 kg.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-01-04 22:49

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen må køre med over 750 kg.

Hmmmm - jeg er 99% sikker på min hedengangne Chevrolet Astro måtte køre
med 1000Kg u/b - Scorpio'en må ihvertfald køre med 750Kg u/b
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Jørgen L

Dato : 12-01-04 22:57

"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmmm - jeg er 99% sikker på min hedengangne Chevrolet Astro måtte køre
> med 1000Kg u/b - Scorpio'en må ihvertfald køre med 750Kg u/b

Det er meget muligt men det er ikke muligt at indregistrerer en trailer uden
bremser på over 750 kg.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Brian Sørup

Dato : 12-01-04 23:25

"Jørgen L" <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> Det er meget muligt men det er ikke muligt at indregistrerer en
trailer uden
> bremser på over 750 kg.

Kan du henvise til noget lov/regelsæt - jeg mener at kunne mindes en
1000Kg trailer uden bremser hos en håndværksmester.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Reino Andersen

Dato : 13-01-04 00:01

Brian Sørup skrev:

> Kan du henvise til noget lov/regelsæt - jeg mener at kunne mindes en
> 1000Kg trailer uden bremser hos en håndværksmester.

Bekendtgørelse om køretøjers indretning og udstyr m.v.:

§ 34. En påhængsvogn og sættevogn skal være forsynet med:
1) Angivelse af fabrikat, type og stelnummer.
2) Affjedring af samtlige hjul.
3) Luftgummiringe på og skærme over samtlige hjul.
4) Koblingsanordning, der passer til det trækkende køretøjs
koblingsanordning.
5) Driftsbremse, der virker på samtlige hjul, og som ved alle
hastigheder og belastningsforhold kan bremse vognen på en sikker, hurtig og
virksom måde, samt parkeringsbremse, der virker på hjulene på mindst en
aksel og kan holde vognen standset på hældende grund. Dette gælder dog ikke
påhængsvogn, hvis tilladte totalvægt ikke overstiger 750 kg og 50 pct. af
det trækkende køretøjs egenvægt.

--
Reino

Fra : Gilbert{5750}

Dato : 12-01-04 21:23

"Henrik G Nielsen" <HLT2FJERN@HUSKES.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> da bare veje op
> Passer det og er der nogen der har prøvet det før?

jeg hopper lige ind i din tråd
da jeg oxo har tænkt tanken, og håber der er nogle der ved samme op en vw
jatta 1,6 diesel, må trække 475 uden bremser, men min trailer har total 500,
kan det ændres ??
hilsen Gilbert

Fra : Jørgen L

Dato : 12-01-04 22:41

> [...]
> da jeg oxo har tænkt tanken, og håber der er nogle der ved samme op en vw
> jatta 1,6 diesel, må trække 475 uden bremser, men min trailer har total

Nej jeg tror ikke at det kan ændres da det er uden bremser og det så er din
bil der skal stoppe den ektra vægt, og det er dine bremser måske ikke
godkendt til

1. det betyder intet bare din trailer ikke vejer mere end de 475 kg,
(faktisk vægt) så må du gerne køre med den.
2. hvis du for alt i verden gerne vil have det til at se lovligt ud. sænker
du totalvægten på din trailer til 475 kg. og sætter nye skilte på, dette er
såvidt jeg ved gratis og kan gøres ved henvendelse på motorkontoret.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Jørgen L

Dato : 12-01-04 22:44

> [...]
jeg
> da bare veje op
> Passer det og er der nogen der har prøvet det før?

er du sikker på den vægt ?
det er meget højt og de franske biler er netop ikke kendt for høje træk
vægte.

hvis det er den vægt så tror jeg ikke at du skal sætte næsen op efter mere
but i dont now for sure.

Hilsen Jørgen

---

Fra : Henrik G Nielsen

Dato : 13-01-04 14:43

> [...]
> vægte.
>
> hvis det er den vægt så tror jeg ikke at du skal sætte næsen op efter

Hej Jørgen der står i regatesten og jeg citerer
"påhængskrt største totalvægt m/bremser 1200kg.
påhængskrt største totalvægt m/bremser 675 kg"
iøvrigt har jeg lige talt med de flinke folk på bilinspektionen,
og de siger også det kan ikke lade sig gøre at hæve total vægten på
trækket ÆV!!!
MVH
Henrik
Livet er skideuretfærdigt og så dør man

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 13-01-04 15:50

"Henrik G Nielsen" <HLT2FJERN@HUSKES.DK> wrote in message
> [...]
jeg
> da bare veje op
> Passer det og er der nogen der har prøvet det før?

Du kan læse alt muligt om træk mv. her:
http://www.stiften.dk/artikel:aid=109979
mvh Christian