Vinter motortemp
Fra : ABC

Dato : 12-01-04 18:59

Her i vintertiden er min motor temp ved kørsel ikke meget over 60 grader. Er
dette normalt?

(Om sommeren bliver den meget hurtigt de 80-90 grader, hvorefter køleren
holder den stabil.)

MB 300E-24v (91')

Fra : Olesen

Dato : 12-01-04 19:36

"ABC" <test@test.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> dette normalt?
>
> (Om sommeren bliver den meget hurtigt de 80-90 grader, hvorefter køleren

Min ryger sommetider lidt længere op end normalt.
Går ud fra, den åbner forskelligt for kølevandet.

Om sommeren er den mere 'stabil' hvad viseren angår.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 21:57

"ABC" <test@test.com> skrev i en meddelelse
> Her i vintertiden er min motor temp ved kørsel ikke meget over 60 grader.
Er
> dette normalt?

Nej, det lyder som en defekt termostat.
Der komme sikkert også kun lunken luft ud af varmeapparatet.

> (Om sommeren bliver den meget hurtigt de 80-90 grader, hvorefter køleren
> holder den stabil.)

Der er det jo også varmere, så en termostat der hele tiden er åben betyder
ikke så meget om sommeren.
Og du kører heller ikke så meget varme igennem varmeapparatet.

Få skiftet termostaten, og bliv en gladere mand.
Det er normalt en overkommelig udgift. En termostat koster normalt 2- 300
kr. for en org.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Rene´

Dato : 12-01-04 23:22

Kan købes i biltema for 89kr

Fra : ABC

Dato : 13-01-04 20:12

[KLIP]

> Få skiftet termostaten, og bliv en gladere mand.
> Det er normalt en overkommelig udgift. En termostat koster normalt 2- 300
> [...]
Tak for rådet, det vil jeg gøre.