Andet multimedie
bentjuul 3670
Nogle brugere af Quite Imposing Plus til u~
Fra : Nils F.

Dato : 12-01-04 18:33

Jeg har brug for vejledning.

Jeg skal have udskrevet et hæfte i B5-format direkte på en A3-printer.
Siderne skæres så til efter falsning. Proceduren fungerer fint så langt:

1. Opretter dokument med sidestørrelsen præcis B5 i InDesign 2.0. Forsiden
er med farvet baggrund til kant.
2. Udskriver fra InDesign til Adobe Distiller.
3. Kalder plugin Quite Imposing Plus (version 1.2 (seneste)), funktionen
booklet, der udskyder til et hæfte, hvor siderne er i korrekt rækkefølge..

Nu mangler jeg at få tilføjet bleed og skæremærker (crop marks), så
skærmeærkerne viser, hvor der skal skæres, så jeg ikke risikerer en hvid
kant, hvis beskæringen ikke er fuldstændig præcis. Der skal altså skæres 3-5
mm ind i baggrunden.

Er der nogen, der kan lede på vej? Manualen til Q.I.P. er teksttung og ikke
særlig klar.

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 12-01-04 19:18

Hej Nils

Når du har lavet din udskydning, kan du sætte skæremærker på under knappen
N-UP pages. Når du har fundet den rigtige indstilling (papirside størrelse,
etc.) og hvis du er lidt doven (det er jeg) så gemmer du opsætningen under
Rember last... Det giver en dejlig hurtig adgang til dine skæremærker en
anden gang.

Mvh
Anders