Olie??
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 17:32

Hej.

Jeg har købt en mazda 323f 1.8 gt 140 hk fra 92 som kørt 200000 km.
Jeg skal så have ny olie på, og jeg vil helst holde budgettet lidt, så vil ikke
give mere en 400 kr for 4 liter olie. Jeg skifter det selv og den for også nyt
olie filter.

Hvad vil i anbefale af olie???

Mvh Evomer

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.169.204)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 17:47

> [...]
ikke
> give mere en 400 kr for 4 liter olie. Jeg skifter det selv og den for også

A-Z og Bilka plejer konstant at have Valvoline Fuldsyntetisk olie til 199,-
for 4 L

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : TGD

Dato : 12-01-04 18:02

"Evomer" <dsl601212vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> give mere en 400 kr for 4 liter olie. Jeg skifter det selv og den for også

Mobil Super-M (90 kr 4 ltr. på tilbud METRO, NETTO og BILKA), der pt. tilbud
på det i METRO.
Elelr Super-S den er på tilbud i METRO pt. prisen er 150 for 4 ltr.

Fra : Rasmus

Dato : 12-01-04 18:13

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote in message

> [...]
tilbud
> på det i METRO.
> Elelr Super-S den er på tilbud i METRO pt. prisen er 150 for 4 ltr.

Jeg ville nok vælge en fuldsyntetisk olie til sådan en bil...., f.eks en
5W/40 olie, Bilka har en til 239kr for 4 Liter i denne uge

mvh
Rasmus

Fra : TGD

Dato : 12-01-04 18:37

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Jeg ville nok vælge en fuldsyntetisk olie til sådan en bil...., f.eks en
> 5W/40 olie, Bilka har en til 239kr for 4 Liter i denne uge

Super-S er da fuldsyntetisk og Super-M er delsyntetisk afak.

Fra : Jesper

Dato : 12-01-04 18:46

TGD wrote:

> "Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> <KLIP>

> Super-S er da fuldsyntetisk og Super-M er delsyntetisk afak.

Super-S 10W-40 er semi-syntetisk. Har lige købt 4 L for 140 kr. Super-M tror jeg er mineralsk.

--
Mvh. Jesper

Fra : TGD

Dato : 12-01-04 18:59

"Jesper @tdcadsl.dk>" <"Jesperm<remove> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Super-S 10W-40 er semi-syntetisk. Har lige købt 4 L for 140 kr. Super-M
tror jeg er mineralsk.

OK tror ikek kadetten klager af den grund...

Undre mig over at man ikke kan læse det på de dunke jeg har.

Fra : Rasmus

Dato : 12-01-04 19:05

> [...]
> tror jeg er mineralsk.
>
> OK tror ikek kadetten klager af den grund...
>
> Undre mig over at man ikke kan læse det på de dunke jeg har.

Hvis der ikke står noget er det ofte mineralsk olie...., evt semisyntetisk

10W-40 olie er som regel enten mineralsk eller semisyntetisk
5W-40 olie er syntetisk(jeg har aldrig set en 5W-40 semisyntetisk)

mvh
Rasmus