Error
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 12-01-04 17:33

Hej NG
Jeg vil gerne lære lidt mere, jeg håber der er nogen i denne
gruppe der vil give mig et lille løft.

Jeg har et project, det er færdigt, og jeg benytter PVD for at lave
en Setup.exe.
Det meste kører som det skal, men mine udskrifter kan jeg ikke få
til at køre, når jeg installere det på en anden maskine.
Når jeg kører Setup.exe får jeg denne fejlmeddelelse:

An error occurer while registering the fileC:\system32\msado25.tlb

Er der nogen der har et bud på hvad der går galt.

m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Gert Krabsen

Dato : 12-01-04 18:56

Du får uden tvivl ikke alle nødvendige .dll filer m.v. med.

Du er nødt til at gennemtrawle VB's hjælp for at finde ud af, hvilke der er
nødvendigt at distribuere sammet med programmet. Det afhænger nemlig af
databasetype og -version, hvilke custom controls der er brugt o.s.v.

Søg på 'distributing your Application'.

Uanset hvor rutineret man er, så er det et hestearbejde de første gange -
for der findes ingen standardliste.

Og er det en større applikation, man arbejder med, så kommer VB's
indbyggede Package&Deploynemt Wizzard hurtigt til kort, og man ser sig om
efter alternativer: InstallShield, Innosetup m.v.

knæk og bræk

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Kenneth

Dato : 12-01-04 22:04

Filen der henvises til, er MDAC (Microsoft Data Access Comppnents), som kan
hentes fra microsofts hjemmeside, ganske gratis (søg evt. efter MDAC_DA).
Hvis du er heldig, kan du nøjes med at installere denne pakke på klienten,
ellers må du bruge et værktøj som "Dependency Walker". PDV "glemmer" af og
til at opdatere DLL filer, kontroller evt. selv versionen på alle de DLL
filer som ligger i dit support bibliotek, og sammenlign dem med klientens
versioner.

Mvh, Kenneth.