Oprette fastnet - billigst hvor?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-04 13:57

Jeg skal have oprettet mig et ny fastnet-abonnement (ikke bare
flytning, men en nyoprettelse), og vil selvfølgelig gerne have den
billigst mulige løsning.

Umiddelbart hælder jeg mest til at oprette det hos TDC (har på
fornemmelsen, at de har mest styr på det), og det ser da også ud til,
at de har den billigste oprettelse. 950,- er standardprisen alle
steder (om det så er billigt, det kan man diskutere), men TDC trækker
100,- fra, hvis man bestiller på nettet.

TDC fortalte mig, at jeg binder mig i 6 mdr., hvilket betyder, at jeg
ikke kan lave andre aftaler end manuelt forvalg. Jeg kan sagtens klare
at skulle taste 10xx i 6 mdr., så umiddelbart ligner det jeg selv har
fundet løsningen.

Men lad mig da høre, hvis der er et eller andet jeg har overset, eller
der bare er kommentarer.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-04 14:12

> Men lad mig da høre, hvis der er et eller andet jeg har overset, eller
> der bare er kommentarer.

Er du for gammel til Teletid?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-04 14:19

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Er du for gammel til Teletid?

Nej, jeg skulle lige til at skrive det - faldt netop over det. Det ser
interesseant ud, selvom det dælme er noget hø det her med, at man skal
betale for X faste minutter.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-04 14:32

Nu har jeg regnet lidt på det her Teletid.

Et alm. fastnetabonnement hos TDC koster 119,- pr. måned.

Her er priserne for Teletid:
60 min inkluderet pr. mdr: 129,-
120 min inkluderet pr. mdr: 165,-
300 min inkluderet pr. mdr: 190,-

Hvis vi trækker de 119,- fra, så får vi selve prisen for minutterne:
60 min: 10,- (17 øre/min)
120 min: 46,- (38 øre/min)
300 min: 71,- (24 øre/min)

Det giver umiddelbart ikke megen mening i mit hovede - hvorfor er det
ikke 300 minutters-løsningen der er billigst pr. minut? For mig vil
valget være klart - 60 min (selvom jeg taler mere), og så blot betale
alm. minutpris for resten (jeg sørger alligevel for at ligge mine
lange opkald om aftenen).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-04 15:06

> Det giver umiddelbart ikke megen mening i mit hovede - hvorfor er det
> ikke 300 minutters-løsningen der er billigst pr. minut?

Det ved jeg ikke

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-04 15:19

>Det ved jeg ikke

Det giver nu altså ikke megen mening

Rent faktisk kan det aldrig (så vidt jeg kan regne mig frem til)
betale sig at købe andet end den mindste pakke!

Prisen på 60 "faste" minutter er 10,- kr. (Her er telefonabonnementet
trukket fra). Hvis man ringer MERE, så betaler man alm. telefontakst.
Hvis man ringer 120 minutter, så betaler man altså for 60 minutters
"almindelig" telefoni. I den dyreste tid bliver dette 15 kr. (25 øre x
60 min). Så bliver prisen altså 25,- alt i alt (mod 47,- hvis man
havde købt produktet der inkluderer 120 minutter).

Det samme gør sig gældende ved produktet hvor 300 minutter er
inkluderet. Det koster 71,- kr., men hvis man køber 60 "faste"
minutter, og alligevel ringer 300 minutter, så er totalprisen 70,- kr.
Godt nok kun en krone billigere, men det burde da være dyrere - i min
logik.

Hvis man ringer på de billigse tidspunkter (fx om aftenen), så er
prisforskellen blot større!

Er det mig der er galt på den, eller er det helt tosset?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-04 15:28

> Er det mig der er galt på den, eller er det helt tosset?

Er der ikke noget med at der ikke er opkaldsafgift i de faste minutter?
For små samtaler gør de en væsentlig forskel

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-04 15:37

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Er der ikke noget med at der ikke er opkaldsafgift i de faste minutter?

Du siger noget - jo, der er ikke opkaldsafgift i de faste minutter.

>For små samtaler gør de en væsentlig forskel

Det kan måske "forsvares" når man sammenligner den største og den
mindste pakke, men de 23,- kr. der er til forskel på 60 og 120
minutter svarer til 92 opkald (dvs. 3 om dagen). Tja, det kan jo nok
lade sig gøre - men jeg vælger nu nok den løsning med 60 minutter -
for i snit ringer jeg dælme ikke ud 3 gange om dagen.

I øvrigt, hvornår "bruges" de faste minutter? Er det blot det/de
første opkald i måneden, eller er det de dyreste eller billigste (for
kunden) minutter?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-04 15:41

> I øvrigt, hvornår "bruges" de faste minutter? Er det blot det/de
> første opkald i måneden, eller er det de dyreste eller billigste (for
> kunden) minutter?

Jeg kender ikke ret meget til produktet, så jeg skal ikke kunne sige det.

Fra : Jochke

Dato : 18-01-04 22:07

> I øvrigt, hvornår "bruges" de faste minutter? Er det blot det/de
> første opkald i måneden, eller er det de dyreste eller billigste (for
> kunden) minutter?

Hej Lasse.

Det er bare den første time du bruger. Der er ikke forskel på om du bruger
dem dag eller aften.

Forresten, hvis du går og overvejer at oprette Teletid, så vent lidt. Det
kommer på tilbud i de kommende uger til et par hundrede kroner.

/Jochke

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-01-04 22:18

Jochke skrev:

>Det er bare den første time du bruger. Der er ikke forskel på om du bruger
>dem dag eller aften.

Det tænkte jeg nok - det gør det bare sværere at sammenligne med andre
produkter (også det, at man ikke betaler opkaldsafgift før de faste
minutter).

>Forresten, hvis du går og overvejer at oprette Teletid, så vent lidt. Det
>kommer på tilbud i de kommende uger til et par hundrede kroner.

Jeg har allerede bestilt alm. fastnet, og ringede til TDC for at høre
ang. Teletid. De kan sagtens lave bestillingen om (når de ringer for
at snakke om hvilket nummer jeg skal have), og så vil jeg da lige
vente lidt, hvis det kommer på tilbud - tak for tippet!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jochke

Dato : 18-01-04 22:58

> Det tænkte jeg nok - det gør det bare sværere at sammenligne med andre
> produkter (også det, at man ikke betaler opkaldsafgift før de faste
> minutter).

Det er rigtigt. Du betaler ikke opkaldsafgift i de faste minutter. Jeg har
prøvet at lave en tabel til sammenligning.

60 min 180 min
300 min

Abn. teletid 129,-
165,- 190,-

Fastnet abn 119,-
119,- 119,-

Difference 10 kr
46 kr 71 kr

Teletid

Minutpris (Hele døgnet) 16,6 øre 25,6 øre
23,7 øre

Opkaldsafgift 0 øre 0
øre 0 øre

Fasnet

Minutpris (aften) 12,5 øre 12,5
øre 12,5 øre

Minutter ved diff. 80 min 368
min 568 min

Minutpris (dag) 25 øre 25
øre 25 øre

Minutter ved diff. 40 min 184
min 284 min

Opkaldsafgift 25 øre 25
øre 25 øre

Så det kommer an på hvilket tidspunkt du taler mest og om du foretager dig
mange små opkald eller enkelte lange samtaler.

> [...]
> at snakke om hvilket nummer jeg skal have), og så vil jeg da lige
> vente lidt, hvis det kommer på tilbud - tak for tippet!

Jep mener det er 199 jeg så. Skulle starte den 26/1 har jeg set i TDC Butiks
katalog. Kræver selvfølgelig du har et stik i huset. Ellers bliver det lige
700,- ekstra.

/Jochke

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-01-04 23:10

Jochke skrev:

>Det er rigtigt. Du betaler ikke opkaldsafgift i de faste minutter. Jeg har
>prøvet at lave en tabel til sammenligning.

Den er fuldstændig uoverskuelig hos mig, den er ligesom delt over to
linier...

>Så det kommer an på hvilket tidspunkt du taler mest og om du foretager dig
>mange små opkald eller enkelte lange samtaler.

Præcis! Netop derfor bliver det sværere at sammenligne med andre
produkter...

>Jep mener det er 199 jeg så. Skulle starte den 26/1 har jeg set i TDC Butiks
>katalog. Kræver selvfølgelig du har et stik i huset. Ellers bliver det lige
>700,- ekstra.

Så er der er da lidt håndører at spare (lige nu koster det 375,- for
mig at bestille via nettet). Der er i øvrigt allerede telefonstik.

Jeg starter i hvert fald med at oprette Teletid, nu når det er så
meget billigere i oprettelse. Om jeg så vil gå over til alm.
abonnement (det ser ud til man kan gøre det med det samme), det må jeg
få kigget på...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jochke

Dato : 19-01-04 00:20

> Den er fuldstændig uoverskuelig hos mig, den er ligesom delt over to
> linier...

Ja også her...mærkeligt, så ellers fin ud da jeg skrev den. Nå men så kan du
hente den her: http://www.jochke.dk/Teletid.doc

> Præcis! Netop derfor bliver det sværere at sammenligne med andre
> produkter...

Ja, især hvis du ikke har haft fastnet før, så du har en anelse af hvornår
du telefonere mest.

> [...]
> meget billigere i oprettelse. Om jeg så vil gå over til alm.
> abonnement (det ser ud til man kan gøre det med det samme), det må jeg

Var det noget med du havde ADSL hos en anden end TDC på din nuværende linie?

/Jochke

Fra : Jochke

Dato : 19-01-04 00:26

"Jochke" <ask@me.com> wrote in message

> En masse ævl

Du kan forresten få 3 ekstra services til 17 kr om måneden når du har
Teletid, hvis det skulle være på tale. Det kan f.eks. være Vis nr.,
beskedsvar og banke på.

/Jochke

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-01-04 22:47

Jochke skrev:

>Jep mener det er 199 jeg så. Skulle starte den 26/1 har jeg set i TDC Butiks
>katalog. Kræver selvfølgelig du har et stik i huset. Ellers bliver det lige
>700,- ekstra.

Det er nu muligt at bestille Teletid til 99,- (hvis man er mellem 18
og 28 år). Prisen er egentlig 199,-, men man kan få 100,- i rabat,
hvis man bestiller online. TDC har lovet mig, at jeg kan lave min
bestilling om fra alm. fastnet til Teletid, og endda beholde det fine
nummer de har fundet til mig. Det må jeg så få gjort en af dagene.

Tak for tippet Jochke, du har sparet mig for adskillige hundrede
kroner - jeg giver en bajer http://fergusons.dk/ebeer/

Se evt. http://privat.tdc.dk/fastnet/ (tilbuddet gælder indtil d. 22.
februar 2004).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jochke

Dato : 26-01-04 00:06

> Tak for tippet Jochke, du har sparet mig for adskillige hundrede
> kroner - jeg giver en bajer http://fergusons.dk/ebeer/

Tak og skååål.

Jep ved det er til 99 på nettet, da butikkerne altid er 100 kroner dyrere.
Men jeg kendte kun til butikkens pris på det tidspunkt, da jeg selv arbejder
der. :)

/Jochke

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-01-04 15:35

> Nej, jeg skulle lige til at skrive det - faldt netop over det. Det ser
> interesseant ud, selvom det dælme er noget hø det her med, at man skal
> betale for X faste minutter.

Lige en sidebemærkning, hvis du vælger Teletid er det svjh kun muligt at få
ADSL ved tdc; hvis det skulle blive aktuelt for dig
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-04 15:41

Ivan V. Klattrup skrev:

>Lige en sidebemærkning, hvis du vælger Teletid er det svjh kun muligt at få
>ADSL ved tdc; hvis det skulle blive aktuelt for dig

Det er MEGET aktuelt, jeg skal have ADSL andetsteds. Jeg synes dog
ikke jeg kan læse det nogle steder, altså det du påstår?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-01-04 16:04

> Det er MEGET aktuelt, jeg skal have ADSL andetsteds. Jeg synes dog
> ikke jeg kan læse det nogle steder, altså det du påstår?

Jeg læste det i en leder i magasinet privatcomputer sidste år (nr 8 31. juli
2003), men det kan jo være de har lavet reglerne om.
Jeg har skannet lederen og lagt den på www.klattrup.dk/leder.jpg

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-04 16:05

> Det er MEGET aktuelt, jeg skal have ADSL andetsteds. Jeg synes dog
> ikke jeg kan læse det nogle steder, altså det du påstår?

jeg kan godt huske der var nogle problemer da jeg bestilte Tele2adsl.... Jeg
fik ikke problemet... Men mange snakkede om at de var blevet afvist fordi de
havde teletid.... Men da jeg havde spurgt inden og havde fået afvide at det
godt kunne lade sig gøre, burde man kunne bevise dette hvis det giver
problemer.

Fra : Jochke

Dato : 18-01-04 22:15

"Ivan V. Klattrup" <ivanklattrupnospamming@webspeed.dk> wrote in message

> Lige en sidebemærkning, hvis du vælger Teletid er det svjh kun muligt at

> ADSL ved tdc; hvis det skulle blive aktuelt for dig

Det er ikke korrekt. Jeg har selv haft TeleTid og ADSL hos CyberCity. Det er
ikke et kendt problem. Jeg kan heller ikke se hvad abonnements typen på
fastnet telefonen og ADSL forb. har indflydelse på hinanden.

/Jochke

Fra : knap

Dato : 12-01-04 21:31

Hvis man nu ikke bruger al teletid pr. måned bliver den så videreført til
næste?

bj

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-01-04 21:42

knap skrev:

>Hvis man nu ikke bruger al teletid pr. måned bliver den så videreført til
>næste?

Ja - i op til 2 måneder - så det er helt fint.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Præstegaard

Dato : 15-01-04 09:00

> Jeg skal have oprettet mig et ny fastnet-abonnement (ikke bare
> flytning, men en nyoprettelse), og vil selvfølgelig gerne have den
> billigst mulige løsning.

Orange Mono - ja, der er nok nogen der vil nægte at være kunde ved Orange og
det er jo for så vidt fair, hvis man vil være tro mod sin "overbevisning".
Dog kan man altså ringe _meget_ for 950,- og så kan man jo gøre det, hvor
end man er.
Ingen tilknytning - blot et forslag.

--
e/gards

Niels
- sender du direkte til mig, så tjek lige mailadressen før du trykker send

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-01-04 10:18

"Niels Præstegaard" <niels@priestyard.dk.fjern> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dog kan man altså ringe _meget_ for 950,- og så kan man jo gøre det, hvor

Orange Mono har kun een fejl: At det er så dyrt at ringe til dem.
Hvis de lavede en valgfri ordning hvor man (ligesom i Duet) kunne "dele"
udgiften, således man reelt fik et virtuelt fastnetsnummer, så ville det
være et ret gennemført produkt.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-01-04 15:55

> Orange Mono har kun een fejl: At det er så dyrt at ringe til dem.

Ja det er et rigtigt "no friends will call" produkt (eller et egoist
produkt - jeg er ligeglad med hvad andre skal betale, bare jeg får det
billigt)

Min egen erfaring understøtter mit ovenstående argument, og har forlængst
taget konsekvensen og fået en fastnet telefon i stedet, og har en mobil
liggende et eller andet sted uden nummer eller lignende...........

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-01-04 10:48

Niels Præstegaard skrev:

> [...]
>Dog kan man altså ringe _meget_ for 950,- og så kan man jo gøre det, hvor

Grunden til jeg vil have fastnet er, at jeg ønsker folk skal kunne
ringe til mig uden at betale en kvart arm i minuttet. Når man ringer
TIL et Mono-abonnement, så betaler man jo mobiltakst. Det er faktisk
også tilfældet hvis man ringer TIL ét Mono-abonnement fra et andet!
Dvs. hvis alt går som Orange ønsker (alle køber Mono), så er der ingen
at ringe billigt til!

Næh, hvis produktet var billigt at ringe TIL (samt selvfølgelig fra),
SÅ var det interesseant - og ville rykke godt rundt i markedet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Præstegaard

Dato : 15-01-04 13:17

> [...]
> TIL et Mono-abonnement, så betaler man jo mobiltakst. Det er faktisk
> også tilfældet hvis man ringer TIL ét Mono-abonnement fra et andet!

Se så forstår jeg - det fremgik bare ikke lige umiddelbart (men tænkte nok
det var blevet overvejet)

> Dvs. hvis alt går som Orange ønsker (alle køber Mono), så er der ingen
> at ringe billigt til!

Hvis alle køber Mono, tror jeg du kan stole fuldt og fast på at Orange nok
skal sætte prisen internt ned (der skal i hvert fald nok være en masse
monokunder der vil kræve det).
Alle samtaler ville jo i så fald foregå på deres eget netværk, hvilket er en
anden pris end fra/til en konkurrent (men intet nyt i det for nogen
herinde) - men se nu bare Sono's nye erhvervs abn. med meget lave interne
takster på mobil.

> Næh, hvis produktet var billigt at ringe TIL (samt selvfølgelig fra),
> SÅ var det interesseant - og ville rykke godt rundt i markedet.

Yes, det er der ingen tvivl om, men så længe abn. er et mobilabn. går det jo
efter de takster når man ringer til det. Kunne man lave det således - som
Martin skriver - at der var et "virtuelt" fastnetnummer, så ville det jo i
princippet gå for at være fastnet takst.*

Når det (hvis nogensinde) bliver ført ud i realiteterne, med fuld
nummerportabilitet, så vil der måske ske noget, men det er vist grundigt
forsinket.

*Ved at Orange gjorde dette muligt for erhvervskunder da de introducerede
mono, men ved ikke om det stadig kan lade sig gøre (for erhverv altså)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-01-04 14:14

Niels Præstegaard skrev:

>Hvis alle køber Mono, tror jeg du kan stole fuldt og fast på at Orange nok
>skal sætte prisen internt ned

Det tror jeg ikke umiddelbart, der er jo penge i at lade være.

>(der skal i hvert fald nok være en masse monokunder der vil kræve det).

Tror du Orange sådan bare lige makker ret?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Præstegaard

Dato : 15-01-04 17:50

> Det tror jeg ikke umiddelbart, der er jo penge i at lade være.

Ja, indtil kunderne begynder at falde fra igen.

> Tror du Orange sådan bare lige makker ret?

Nej, jeg tror ikke de har en tæller der automatisk ændrer strategien når der
er X-antal kunder der har "bedt" om det. Men det vil da være den eneste
rigtige strategi at lægge om til for at undgå det jeg har skrevet ovenfor.

Men som det er påpeget af andre så har mono's akilleshæl altid været at det
er og bliver et mobilabn. - det vil aldrig blive aktuelt at skulle ændre
prisen for at tilgodese _alle monokunders_ indædte ønske om at få lav pris
ved opkald til mono. Der vil ikke komme så mange kunder.
Jeg forstår godt man ikke gør det billigt at ringe fastnet->mono (da prisen
for at lave et virtuelt fastnetnummer til et mobilabn. med dertilhørende
viderestilling jo skal oppebæres af Orange), men at de ikke gør samtaler fra
mono->mono billigt/intern pris - det fatter jeg ikke.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-04 08:36

> [...]
> for at lave et virtuelt fastnetnummer til et mobilabn. med dertilhørende
> viderestilling jo skal oppebæres af Orange)

Hvis det er et fastnetsnummer Orange håndterer så er det stort set ren
intern afregning. De får så godt nok ikke så store termineringsafgifter fra
de andre leverandører (det er billigere at terminere fastnet end mobil i
fremmed net) men disse udgifter kunne de jo lægge over på Mono-kunderne. Jeg
er sikker på at kalkylen ville holde for flere af kunderne, også selvom de
skulle betale for at modtage nogle af kaldene.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-04 11:42

Martin Højriis Kristensen skrev:

>også selvom de
>skulle betale for at modtage nogle af kaldene.

Så ryger lidt af markedsføringen med, at det er så billigt som
fastnet.

Selvfølgelig siger de kun, at det er så billigst som fasnet at ringe
fra, ikke at ringe til, eller modtage opkald på

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-04 11:54

> Så ryger lidt af markedsføringen med, at det er så billigt som
> fastnet.

Ja, det er selvf. et problem at man nu har et andet element i beregningen.
Men det handler jo basalt set om at lave et produkt som kan erstatte et
fastnetnummer. Det kunne også være Telmore eller andre der lavede det
virtuelle fastnetsnummer først, og dermed lavede et reelt alternativ til
fastnetstelefonen. (nu må jeg vist hellere holde op med at save i den gren
jeg arbejdsmæssigt sidder på)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-04 12:25

> [...]

>Men det handler jo basalt set om at lave et produkt som kan erstatte et

Ja, det er virkelig et produkt der ville sparke r.. tror jeg - det
ville jo ændre markedet markant.

Fnis...

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Michael Andersen

Dato : 19-01-04 14:38

> Næh, hvis produktet var billigt at ringe TIL (samt selvfølgelig fra),

Jeg mener, at erhvervsudgaven af MONO er skruet sådan sammen. Men det kræver
vel at man bli'r momsregistreret.

/Michael

Fra : Henrik

Dato : 02-02-04 12:06

Hej Lasse,

Når du nu søger det bedste tilbud bør du ikke kun se på abb. hvad giver du
pr. minut?

Check lige denne side www.netscoop.dk, jeg kan tilbyde dig de billigste
samtaler døgnet rundt, hvad er billigst?

Alt det der er gratis.

Med Venlig Hilsen

Henrik Olesen

Fra : Lars Christensen

Dato : 02-02-04 12:32

On Mon, 2 Feb 2004 12:06:23 +0100, "Henrik" <henrik@netscoop.dk>
wrote:

> [...]
>
>Check lige denne side www.netscoop.dk, jeg kan tilbyde dig de billigste
>samtaler døgnet rundt, hvad er billigst?

Det lidt at man skal ringe for at høre nærmere. Hvorfor kan du ikke
bare skrive oplysningerne på siden?

Desuden så burde du opdatere din side. Så vidt jeg ved så udbyder
Tiscali ikke telefoni mere. (1)
Ja jeg ved godt at man kan kalde op til Tiscali via 1049 men det er jo
kun til opkald til internet.

--
Lars
Skal det gå ad helvede til, så skal det gå med musik