Noget dårligt om en mondeo 1.8 - 2.0 årg 9~
Fra : Daywalker666

Dato : 12-01-04 13:55

Jeg er vil gerne købe sådan en bil

MEN...

Ville lige hører jeres menninger om den bil

gode som dårlige

evt. erfaringer???

Hilsen Daywalker666

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 12-01-04 14:14

KANON GOD BIL - Kører godt - billig i vedligeholdelse -
MEN lad være at lege sportsvogn - det er en familiebil.
Jeg har "slidt" 5 mondeo op - firmakørsel - KUN GODE erfaringer
Hilsen
Carsten

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 12-01-04 14:15

Min kæde er lige hoppet af - overfor min påståelige nabo.

Kommenter ikke på vægangivelserne - de er blot eksempler.

Hvis en personbil vejer 1000 kg og må læsse incl alt - 400 kg altså en
lovlig totalvægt på kg 1.400
Må trække en campingvogn lad os sige på 1.200 kg. Så finder vi en
campingvogn der vejer 900 kg og må laste 300 kg
altså totalt med læs og alle dikkedarer total 1.200.

Nu spænder vi de to køretøjer efter hinanden - Så er det påstanden kommer -
Dette er ULOVLIGT - for kugletrykket vil nu give det trækkende køretøj
overlæs - og så er man jo Ulovligt kørende

Jeg er ret sikker på at man gerne må - men kan altså ikke finde noget på
skrift der i sin ordlyd siger ok til dette.

HJÆLP MIG.

--
Carsten Bo Laursen

Fra : Olesen

Dato : 12-01-04 18:55

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> KANON GOD BIL - Kører godt - billig i vedligeholdelse -

Min brors 1.8 Flair er også en herrefin vogn.
Nok den bil jeg har kørt i, som er mest
medgørlig på motorvej hvad gearing/støj angår.
Virkelig langtrasker og virker utrolig robust !

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 14:47

> Jeg er vil gerne købe sådan en bil
>
> MEN...
>
> Ville lige hører jeres menninger om den bil
>
> gode som dårlige
>
> evt. erfaringer???

Jeg kender lidt til den. Har en 97' som ligner den du er ude efter.
Hvis jeg kunne gøre det om i dag ville jeg helt klart vælge en 2.5 på grund
af den fine motor, men ellers kan du vælge 2.0 som med 136 HK da er rimelig
ok.

Teknikken er ok, den har dog en lille svaghed omkring gummibøsninger i
hjulophæng. Er dog ikke så dyrt at få skiftet hver 50-100.000 Km.

Min fik lige svejset en ny skærmkant i på grund af rust, men jeg mener ikke
det er et generelt problem, min havde en lille rustskade som bredte sig
lynhurtigt. Dog SKAL en mondeo have supplerende rustbeskyttelse da den ikke
er galvanisret.
Kig godt efter rust omkring cromhåndtag ved bagagerummet og bag nummerplade.

Kører egentlig rimelig godt og min 1.8 kører snildt en 14-15 Km/l ved
blandet kørsel, det nærmer sig jo snart dieselbiler
Varmetrådende i forruden har ikke verdens længste levetid men til gengæld
sidder der så mange af dem så selv om der ryger en 20-30 stykker så kan man
stadig leve med det.

Min har kørt 260.000 Km og motoren bruger ingen olie mellem skiftene og
heller ingen kølervæske. Med mondeo (mk2) er man også fri for de evindelig
mislyde fra knirkende instrumentbrændt og lign. Jeg ville helt klart vælge
mondeo (2.5).

Men regn ikke med at du får en bil der ALDRIG skal på værksted, men til
gengæld er den rimelig driftssikker og har en god størrelse. De reparationer
der kommer hen ad vejen er også til at betale da det kun er alm sliddele.
Starter omkring de 200.000 Km.

Ellers kunne jeg skrive meget mere om den, men da jeg kun har 1 stk er det
ikke noget man kan danne sig en statistisk mening om

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-01-04 15:01

Daywalker666 wrote:
> Jeg er vil gerne købe sådan en bil
>
> MEN...
>
> Ville lige hører jeres menninger om den bil
>
> gode som dårlige
>
> evt. erfaringer???

Prøvekørte 2 da jeg skulle ha' noget andet, en 1.8'er og en 2.0'er med
det hele i.

Med mindre man pisker motoren er 2.0 spildt, den er sløv som en padde
under 4000o/min.

Måske var affjedringen skudt i 2'eren men den gyngede som bare pokker.

Svigerfar har en 2.0 fra 96, den er ret dyr i service, 10.000 er ikke
unormalt.

Der er masser af flåde-Mondeoer derude hvis man altså er til dem :)

Endte med at købe en Yoda med 126hk istedet.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 12-01-04 16:42

"Daywalker666" <daywalker666xxx@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er vil gerne købe sådan en bil
>
> MEN...
>
> Ville lige hører jeres menninger om den bil

> [...]

Jeg har haft en 1,8 årg. 99 i 3 år og har næsten kun positive erfaringer med
den.
Den kører kanon-godt er lydsvag og bruger ikke ret meget benzin, 13 - 15
km/l ved blandet kørsel.
Negativt er at i år 2002, var kondensatoren til aircon'en tæret op, hvilket
kostede lige godt 5.000, ellers har der kun været almindelig vedligehold.
Alt i alt kan jeg kun anbefale bilen.

Hilsen
H Mikkelsen

Fra : Søren

Dato : 13-01-04 16:44

> [...]
> Jeg er vil gerne købe sådan en bil
>
> MEN...
>
> Ville lige hører jeres menninger om den bil

jeg belaver mig på at købe min 5 mondeo til sommer, jeg har mest gode
erfaringer med Mondeo

Søren Laursen
Kolding