G5'er til videoproduktion
Fra : Jonas Voss

Dato : 12-01-04 13:59

Jeg står for at skulle investere i nyt hardware til en skole, hvor man
primært bruger macs til lyd og videoproduktion.

De satser meget professionelt, men der er ingen af underviserne der har
set eller prøvet hvordan Final Cut Pro og Adobe Premiere spiller på
G5erne, og selvom jeg helst så det blev G5ere, så har jeg ikke lyst til
at indkøbe noget hardware der enten er totalt overkill, eller som ikke
kan sammen med det software der bliver undervist i.

Derfor er jeg meget interesseret i at høre fra folk, der har erfaringer
med hvorledes en G5'er spiller med FCP og Premiere, om der er nogle
faldgruber og lign., og om man godt kan 'nøjes' med en 1.6GHz G5er,
eller om man skal købe den største nu man er i gang?

Årsagen er, at jeg enten kan vælge at udvide deres beholdning af G4ere
med nogle flere Dual 1.25GHz, som har vist sig at være tilfredsstillende
at lave video på, eller satse hele butikken og smide en ordentlig klat
penge efter nogle G5ere, og være i det mindste en smule fremtidssikker.

Nogle der har nogle erfaringer at øse af?

--
~/j

Fra : Tom

Dato : 12-01-04 15:39

On 12/01/04 13:59, in article btu5n9$b49hc$1@ID-112111.news.uni-berlin.de,
"Jonas Voss" <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> penge efter nogle G5ere, og være i det mindste en smule fremtidssikker.
>
> Nogle der har nogle erfaringer at øse af?

Her finder du alle svar !!
http://www.fcf.dk

Final Cut forum.. Der er sikkert en tråd om emnet..
Tom

PS
Var ikke online da jeg tjekkede, men det er det sikkert senere I dag..

Fra : Jonas Voss

Dato : 12-01-04 16:54

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> Tom
>
> PS
> Var ikke online da jeg tjekkede, men det er det sikkert senere I dag..

Mange tak Tom, lige hvad jeg havde brug for!

--
~/j

Fra : No1

Dato : 19-01-04 00:15

> at lave video på, eller satse hele butikken og smide en ordentlig klat
> penge efter nogle G5ere, og være i det mindste en smule fremtidssikker.
>
> Nogle der har nogle erfaringer at øse af?

Generelt om hardware og fremtidssikring: Det kan ikke lade sig gøre og
er dyrt at prøve. Køb hvad der er nødvendigt nu.

Fra : Tom

Dato : 19-01-04 00:51

On 19/01/04 0:15, in article buf41n$71s$2@sunsite.dk, "No1"
<nooooone@cghfcdgsgesg.mars> wrote:

> Generelt om hardware og fremtidssikring: Det kan ikke lade sig gøre og
> er dyrt at prøve. Køb hvad der er nødvendigt nu.

Taler vi video og mac, kunne fcf.dk være et interessant sted for dig at
kigge hen !
Tom