Problemer OSX og OS9
Fra : Tom

Dato : 12-01-04 13:16

Jeg kan ikke åbne OS9 under OSX.. Lige meget hvad jeg gør.
Jeg har lavet clean install på samme disk, opdateret til 9.22 ( det var den
I forvejen (G4 install))
Og kan nu ganske enkelt ikke finde på mere..
Gode ideer modtages gerne..
Tom

PS
Disken er en 10k LVD disk på et 29160N Adaptec kort.. Og det virker fint med
OSX.

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-01-04 16:31

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
>
> PS
> Disken er en 10k LVD disk på et 29160N Adaptec kort.. Og det virker fint med

Hvad "siger" den? Hvordan ser det ud? Hvilke fejlmeldinger ser du?
Du kan evt. prøve at starte Classic med skiftetasten trykket ned. Det
slår udvidelser fra, og hvis der er en konflikt med så'n en, kan det
godt betyde at OS9 ikke starter. Men den kommer måske slet ikke så
langt?

v.h
martin

Fra : Tom

Dato : 12-01-04 17:16

On 12/01/04 16:31, in article
1g7gj58.1qu5u4j13155pnN%xmartinmarius@petersen.mail.dk, "Martin Petersen"
<xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> slår udvidelser fra, og hvis der er en konflikt med så'n en, kan det
> godt betyde at OS9 ikke starter. Men den kommer måske slet ikke så

Den ( OSX) siger at den ikke kan opdatere OS9/classic !?

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-01-04 17:56

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> On 12/01/04 16:31, in article
> 1g7gj58.1qu5u4j13155pnN%xmartinmarius@petersen.mail.dk, "Martin Petersen"

> Den ( OSX) siger at den ikke kan opdatere OS9/classic !?

Så ved jeg ikke ...
Slet 9 helt, i pairkurven med "Systemmappe" og tøm. Geninstaller den så.
Der er sikkert nogen der har bedre bud.

v.h
Martin

Fra : Tom

Dato : 12-01-04 18:23

On 12/01/04 17:55, in article
1g7gmzp.1aq1x2urre2jsN%xmartinmarius@petersen.mail.dk, "Martin Petersen"
> [...]

> Så ved jeg ikke ...
> Slet 9 helt, i pairkurven med "Systemmappe" og tøm. Geninstaller den så.

Har jeg prøvet..
Både med clean install osv.
Jeg havde et andet styresystem I forvejen, og det kan det heller ikke
opdatere.. I begge tilfælde er der tale om OS 9.2.2
Får ind Imellem fejlmeddelelse om at QT ikke "er godt" og at jeg bør
opdatere dette !?
Ved heller ikke om jeg skal have den nyeste carbon lib etc !?
Så gode ideer modtages gerne..

Fra : Morten

Dato : 13-01-04 18:01

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Den ( OSX) siger at den ikke kan opdatere OS9/classic !?

hvad er "den" opdatrerings kontrolpanelet i OS9? eller en opdatering
du møjsomligt har hentet fra Apple?

Har du tjekket rettighederne til din OS9 systemmappe - må du skrive
til den?

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).