Et par Saab-spørgsmål (9000T)
Fra : Tommy Eriksen

Dato : 12-01-04 12:51

Hey,

Jeg har et par problemer med den "lille" ny.
Først, og mest irriterende, er det at førerdøren har sat sig. Når man
hiver i håndtaget kan man høre noget der klikker, men døren kan ikke
åbnes. Jeg går ud fra, det er en af pindene fra håndtaget hen til
selve låsemekanismen der er faldet af / gået skævt, eller noget.
spørgsmålet er bare, kan man få dørbeklædningen af mens døren er
lukket?
Skrækscenariet er en hobbykniv, og så lave hul så jeg kan komme til
(og købe en anden dørbeklædning bagefter), men dette er jo lidt pebret
hvis jeg nu rent faktisk KAN komme til at hive beklædningen af med
lukket dør.

Dernæst, el-antennen vil ikke køre op. Jeg går ud fra den er original
(men ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed).
Der går 3 ledninger op til noget der ligner et relæ - rød, grøn og
sort - og ud fra dette (og ned til selve antennen) går der gul, brun
hvid.
Spørgsmålet er, hvilke ledninger er hvad? -Og hvor skal jeg måle for
at finde ud af om der kommer strøm og ting?
Umiddelbart kunne jeg ikke finde 12v mellem stel og nogen af dem fra
relæet ned til antennen.
Hmm, er der en sikring til dette alene? (en eller anden har, engang,
smidt instruktionsbogen til min bil væk :/ )

/Tommy
1985 Saab 9000 Turbo16
http://the-coffeeshop.dk/saab/
Diverse ting til salg: