Røg og damp og en flink mc-betjent
Fra : JSM

Dato : 20-04-01 23:44

Her i eftermiddags gav jeg mig selv en mindre forskrækkelse. Jeg skulle et
smut på biblioteket. Jeg går ud starter maskinen så den kan varme lidt op
mens jeg får hjelm og handsker på. Og så vælter det op med grim grå røg fra
et sted omkring forrørene. Første tanke - der er sgu gået ild lortet ! Anden
tanke - der er strøget en pakning. Men motoren lyder da helt normal. Jeg
drejer - forsigtigt - på gashåndtaget. Røgen bliver ikke værre af den
grund - hvad den vel burde blive hvis fejlen skyldtes en utæthed ved
udstødningen.
Og så kommer jeg i tanker om det. DOH. I forgårs havde jeg besøg af ven som
påstod at min maskines ikke alt for pæne forrør ville blive pænt blanke og
sorte igen hvis jeg, efter behørig rengøring, sovsede dem ind i WD40. Det
havde jeg alligevel aldrig hørt om før. Men WD40 er jo et multianvendeligt
produkt som kan fixe alt fra rustne bolte til kolik hos heste, så hvorfor
ikke osse en lettere anløben udstødning. Så forsøgvis sprøjtede jeg en smule
WD40 på det ene forrør for at se om det nu også havde den ønskede effekt.
Men jeg kom alligevel ikke ud at køre den dag og glemte alt om det igen
indtil jeg startede maskinen i dag. Jeg skal hilse og sige at WD40 ikke duer
til dette formål. Til gengæld forvandles den ved opvarmning til en røgsky
som i lugt og udseende giver stærke associationer til en mindre
friturebrand.

Jeg er selvfølgvelig glad for at min maskine alligevel ikke fejlede noget,
men når WD40 ikke er midlet til at genskabe min udstødnings fordums glans og
farve, hvad kan jeg så bruge ? Hvad findes der af farver eller lakker som
kan holde til de temperaturer/temperatursvingninger der er på udstødningens
(oprindeligt sorte) forrør ?

Og så havde jeg forresten en god oplevelse på vej til biblioteket. Jeg
lavede lige et lille pitstop nede ved havnefronten for at nyde det gode vejr
og udsigten over fjorden. I mod mig kommer så en af de kendte hvide
statsejede BMW-motorcykler. Pludselig skifter føreren retning og styrer
direkte imod mig. Jeg er allerede ved at finde styrebrev og det hele frem da
han standser ved siden af mig. Men der var intet der - Han ville såmænd bare
lige hilse og veksle et par ord. Så kom ikke og sig at MC-betjente aldrig
hilser. Han sluttede vores korte samtale med smilende at erklære at nu
kommer det gode vejr.
Jeg håber så inderligt han får ret.

/JSM

Fra : Michael Haahr

Dato : 21-04-01 06:52

> [...]
> lige hilse og veksle et par ord. Så kom ikke og sig at MC-betjente aldrig
> hilser. Han sluttede vores korte samtale med smilende at erklære at nu

Det var sku da en hyggelig betjent Dem kunne der godt være flere af! Ej,
synes nu de fleste betjente plejer at være ret flinke!

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-04-01 08:34

> Det var sku da en hyggelig betjent Dem kunne der godt være flere af!
Ej,
> synes nu de fleste betjente plejer at være ret flinke!
>
> xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jeg må nu indrømme at jeg endu ikke har mødt en betjent der hilste igen.
men det kommer vel på et tidspunkt....
Måske er strømerne her på Fyn generalt bare mere sure end andre steder

--
Jon Larsen.
GSX-R 250 pilot med Laser lyd ( puha den lyder godt) og mere bundtræk end

Fra : Armand

Dato : 21-04-01 08:58

Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en

> Jeg må nu indrømme at jeg endu ikke har mødt en betjent der hilste
igen.
> men det kommer vel på et tidspunkt....
> Måske er strømerne her på Fyn generalt bare mere sure end andre steder

De tager da dig for at være en RS 50'er, og er så diskrete ikke at
forfølge dig, trods den for en 50'er. høje fart

--
Armand.

Fra : Kenneth

Dato : 21-04-01 10:50

> De tager da dig for at være en RS 50'er, og er så diskrete ikke at
> forfølge dig, trods den for en 50'er. høje fart

Hehe, så må de jo også være flinke på fyn :)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-04-01 17:24

> [...]
>

> De tager da dig for at være en RS 50'er, og er så diskrete ikke at
> forfølge dig, trods den for en 50'er. høje fart

ROFL. Da vel ikke på Motorvejen..... ?!?

--
Jon Larsen.
GSX-R 250 ( RS50 ??? pilot med Laser lyd ( puha den lyder godt) og mere

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 21-04-01 06:52

JSM <sevelsted@mail1.stofanet.dk> skrev i en

> [...]
> lige hilse og veksle et par ord. Så kom ikke og sig at MC-betjente aldrig
> hilser. Han sluttede vores korte samtale med smilende at erklære at nu

Ja, der skal ikke så meget til, så er ens dag straks lidt bedre

Tirsdag morgen tog jeg cyklen til arbejde, da den senere på dagen skulle
afleveres til service, og på vej til København ,på Køgebugt motorvejen,
bliver jeg overhalet af en betjent, og i det han glider forbi ,giver han et
lille diskret nik + at han lige giver et vip med pegefinger og langemand fra
gassen.

God morgen

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Adam Christensen

Dato : 23-04-01 17:33

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> wrote in message

> Tirsdag morgen tog jeg cyklen til arbejde, da den senere på dagen skulle
> afleveres til service

Nå ja, kom den til at køre ordenligt?

--
Adam

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 24-04-01 00:36

Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> skrev i en
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> wrote in message

> Nå ja, kom den til at køre ordenligt?

Næhh !!, jeg kan faktisk ikke mærke at den har været til 1000/1500 service,
på nær at det kostede 1600 spir

nåh, men jeg har da fået stemplet i service hæftet, nårhhh nej , glemte lige
,at det har Robert ikke kunnet finde / skaffe :o/ , jamen her du ikk´fået
det Dennis ???

Der er _virkelig_ tjek på tingene derinde :o/

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Adam Christensen

Dato : 24-04-01 08:26

> Næhh !!, jeg kan faktisk ikke mærke at den har været til 1000/1500
service,
> på nær at det kostede 1600 spir

Hvad så? Det holder da ikke at en ny maskine ikke kan holde tomgang og
skifter mellem 1800 og 800 omdr.! Hvad med at tage fat i den nye
Guzzi-importør og forelægge sagen? Det er jo ikke just god Guzzi-omtale :-/

> Der er _virkelig_ tjek på tingene derinde :o/

Not really. Jeg har lagt dem lidt på is indtil sagen med reparationen af
SV'eren er afsluttet, men der kommer en opsummering af forløbet i en
anmeldelse på dmcn.dk når det hele er på plads...

--
Adam
SV650S

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 21-04-01 09:53

"JSM"
> skrev
Om pudsning af forrør med WD 40:
> Så forsøgvis sprøjtede jeg en smule
> WD40 på det ene forrør for at se om det nu også havde den ønskede effekt.
SNIP
***************************'
Der er intet som duften af brændt WD-40

Jeg bruger det til forkromningen på udstødningsrøret bagest, og synes at der
her fungerer fortrinligt. Sprøjtes på og tørres kraftigt efter.

Købte 400 ml hos Hein-Gericke sidste week-end for 9,95 DM. De havde i øvrigt
flere Shoei hjelme på tilbud bla. X-Ceed nedsat fra ca. 1.100 DM til vistnok
600 DM. De havde den dog ikke i XL (61) som jeg gerne ville have. Skyldtes,
at hjelmen bliver afløst af Z-One. Jeg købte i stedet en XR-800 til 600 DM,
nedsat med 100 DM i forhold til sidste år. Denne er vist afløst af XR-900.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 21-04-01 13:09

> Jeg skal hilse og sige at WD40 ikke duer
> til dette formål. Til gengæld forvandles den ved opvarmning til en røgsky
> som i lugt og udseende giver stærke associationer til en mindre
> friturebrand.

WD40 virkede ok på mine forchromede forrør på min gamle SV650S. De blev ikke
som nye, men det gjorde dem meget pænere - du huskede at polere dem 5
minutter efter du sprøjtede WD40 på?. Det kan ikke blot sidde selv og rense
det af. Og ja, det ryger ad h* til når man starter den bagefter

Mvh
Steen

Fra : Torben Pihl

Dato : 21-04-01 12:48

Hej.
Mht . dine forrør. Så har jeg sidste år malet mine med sort maling beregnet
til brændeovne. Det kan holde til varmen, det er nemt, og det virker

Mhv. Torben Pihl

JSM <sevelsted@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:OZ2E6.1252$eY.453695@news101.telia.com...

Fra : Hans Møller Andersen

Dato : 21-04-01 23:01

Torben Pihl <tp@superliga.dk> wrote in message
> [...]
beregnet
> til brændeovne. Det kan holde til varmen, det er nemt, og det virker

Hej,
Et udmærket alternativ til "almindelige" brændeovnsmalinger, der ikke er
rustbeskyttende, er Hammerite - beregnet til høje temperaturer. Kan vistnok
ikke fåes i DK på spray endnu, men kan købes på dåse og fortyndes med
Hamerite fortynder, og sprayes på med en éngangs-spray. Smukt og holdbart
resultat.

Hilsen Hans
Transalp '92

Fra : Pein

Dato : 22-04-01 13:58

Hans Møller Andersen ...

> [...]
>og fortyndes med Hamerite fortynder, og sprayes på med en
>éngangs-spray. Smukt og holdbart resultat.

Det er sådan et råd man lige klipper ud og sætter i FAQ'en.
Takker.

Mvh. Pein
TransAlp '91
135.244,8 km.

Fra : Mads Stetter

Dato : 22-04-01 14:14

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
> Hans Møller Andersen ...

Hammerite kan godt fåes på spray herhjemme! Både mat og blank sort (Uden
hammer effekten)

Så det er bare ned at køb, og klø på!

Med løftet venstre!
--
Med Venlig Hilsen
Mads Stetter

Fra : JSM

Dato : 22-04-01 21:47

"Hans Møller Andersen" <hman@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke fåes i DK på spray endnu, men kan købes på dåse og fortyndes med
> Hamerite fortynder, og sprayes på med en éngangs-spray. Smukt og holdbart

Takker for de gode råd. Når butikkerne åbner efter week-enden må jeg ud og
finde noget Hammerite.

Mvh
JSM

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 23-04-01 20:34

JSM <sevelsted@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:OZ2E6.1252$eY.453695@news101.telia.com...
-klip-
> [...]
> farve, hvad kan jeg så bruge ? Hvad findes der af farver eller lakker som
> kan holde til de temperaturer/temperatursvingninger der er på
-klip

Jeg har malet mine forrør med grillspray og det holder fint indtil videre.
Jeg gad ikke til at dække hele motorcyklen af så jeg sprøjtede bare noget
maling ned i et bæger og malede dem med pensel. Hvis de får to gange af den
tur er det ikke til at se at de har været rustne!

Casper
GSX750ESD