Billeder af mit nye vidunder...
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 09:09

... har jeg lige postet i dk.binaer.motor :)

Specs:
Opel Vectra A '94
CDX model, dvs den har en del standard udstyr, bl.a. el-spejle, el-ruder,
el-soltag, tc, opvarmede sprinklerdyser, el-antenne, tågelygter (dét har jeg
altid ønsket mig), højdejusterbare sæder, digitalur, udendørstemperatur... +
et masse ting som jeg formentlig har glemt

2.5i V6 24v -> 170hk @ 6000 rpm, 180nm @ 1600 rpm, 227nm @ 4000nm.

Ting som jeg bliver glad for:
Større tank -> Ikke optankning for hver 300km, advarselslampe for lav
brændstofstand :)
Komfort!

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A 2,5i V6 24v CDX Sedan '94

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 10:49

"Billeder af mit nye vidunder..."

Hjertligt te´løk, Bjørn....!

Det er en rigtig fin motor. Den er ikke så raffineret i sin gangkultur soom BMWs,
men den er utrolig stærk. Opel i Viby ved Århus siger, at den er lige så stærk som
deres hidtil mest driftsikre og slidstærke - 20 NE´eren. Samtidig er den - ligesom
2.0´eren - meget brændstoføkonomisk - selvfølgelig set i lyset af bilens
performance.

Sådan en gammel bil (samme model som min egen), skal nok kunne løfte et enkelt
øjenbryn på motorvejen.

/Jan W Nielsen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 11:21

<Jan W Nielsen> skrev i en meddelelse
> "Billeder af mit nye vidunder..."
>
> Hjertligt te´løk, Bjørn....!

Takker..! :)

> [...]
ligesom
> 2.0´eren - meget brændstoføkonomisk - selvfølgelig set i lyset af bilens

Min fod behøver ikke være lige så tung som i Kadetten under overhalinger og
tilkørsler til motorvejen, Vectraen skal heller ikke op og spinde ret mange
omdrejninger for at komme af sted. 100 i 3. klares ved 3500 rpm, 80 i 2.
klares ved 4500 rpm :) Så jeg har forventninger om at jeg kan få C25XE
kværnen til at gå længere på literen end Kadetten. Den er opgivet til at gå
11,3 og Kadetten er opgivet til 11,2.

Jeg kørte lidt på motorvejen i den lørdag, og en cruisefart på ~160 km/t er
direkte behagelig fremfor Kadettens 4300 rpm ved samme hastighed.

> Sådan en gammel bil (samme model som min egen), skal nok kunne løfte et
enkelt
> øjenbryn på motorvejen.

Jeg skal lige have pillet V6 mærket af bagsmækken, så skulle den være i
vinkel :) De medfølgende alu fælge med sommerdæk HAR naturligvis skjulte
bolthuller - så er jeg også fri for at skulle ud og investere i sådan noget
lir... :)

Umiddelbart vil jeg tro at jeg matcher din topfart ud af lige vej.... i 4.
gear ;)

Tilbuddet om en prøvetur står stadig ved magt - du kender prisen

--
Mvh Bjørn, endelig medlem af 200+ km/t klubben

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 11:46

> Tilbuddet om en prøvetur står stadig ved magt - du kender prisen

He-he..

Jo, tak. Det agter jeg at tage imod en dag ved lejlighed. .-)

/Jan Wildau

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)

Fra : Anders Møller

Dato : 12-01-04 11:16

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev i en meddelelse

> 2.5i V6 24v -> 170hk @ 6000 rpm, 180nm @ 1600 rpm, 227nm @ 4000nm.

Tillykke med den, den er jo fin! Lækker motor formoder jeg, det må være
dejligt at komme op i klassen over 200 nm ;)

Held og lykke og tillykke selvfølgelig, dejlig bil - sikkert en dejlig lyd
fra V6-kværnen!

--
Anders Møller
1,4i 8v -> 150hk @ 6.300 rpm, 225 nm @ 3.500 rpm ;)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 11:25

"Anders Møller" <anders-fjern-@damkjaer-moller.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke med den, den er jo fin! Lækker motor formoder jeg, det må være
> dejligt at komme op i klassen over 200 nm ;)

Dét er lækkert :) Den har sådan set næsten mere bundtræk end Kadetten, bare
jeg slipper koblingen... Kadetten yder 177,9nm ved 44xx rpm.

> Held og lykke og tillykke selvfølgelig, dejlig bil - sikkert en dejlig lyd
> fra V6-kværnen!

Dét er ikke så ringe endda... Den lyder sød.. Specielt hvis den bliver
gasset lidt op, så synger Remus'en helt ;)

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 11:18

> Opel Vectra A '94

Den ser da fin ud! :) Meeen du skal da ha' nogle ordentlige sæder i
(læder)? Hvilke sommerhjul har den?

> Komfort!

Besse? ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 11:23

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den ser da fin ud! :) Meeen du skal da ha' nogle ordentlige sæder i
> (læder)? Hvilke sommerhjul har den?

Jeg er faktisk ikke helt klar over hvilket dækmærke det er... Men 195/60-15
(std. montering) på 15" FondMetal Tech1 alufælge (skjulte bolthuller)

> Besse? ;)

Kadetten var skam komfortabel ved bessefar-cruise-fart... Vectraen går bedre
væsentlig bedre :)

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 11:31

http://www.tekno-rengas.fi/tuotekuvat/47.jpg

> Kadetten var skam komfortabel ved bessefar-cruise-fart... Vectraen
> går bedre væsentlig bedre :)

Hehe... okay :)

Men det må være fedt at få en ordentlig motor nu, hva' :) 6 cyl. er rigtig
godt, specielt på motorvejen, hvor det hele spiller bedre mod en 4 cyl. som
typisk skal køre med flere rpm. og derved oplever man at motoren bliver mere
belastet. Den 4 cyl. kan nu være mindst lige så hurtig på motorvejen, men
komforten er ikke altid lige så god. Der er plus/minus ved begge
motortyper, det hele bliver perfekt når vi taler 5 cyl. m. turbo som f.eks.
Volvo S60 - deeeejlig bil og ikke mindst motorlyd! :D

Tillykke med bilen.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 11:41

> http://www.tekno-rengas.fi/tuotekuvat/47.jpg

Jep!

> [...]
f.eks.
> Volvo S60 - deeeejlig bil og ikke mindst motorlyd! :D

Hvis man så endelig beslutter sig for at presse de 6 cylindre, ja, så sker
der dælme løjer :) Tror det er de færreste 2.0 benzinbiler uden turbo, der
kan følge med på motorvejen. I hvert fald når vi snakker høje hastigheder.
Vectraen er opgivet til 233 km/t. Om den kan dét har jeg ikke prøvet.. Men
mon ikke der kommer en Tysklandstur indenfor nærmeste fremtid -> de har jo
billige øl :)

Motoren i Vectraen virker også væsentlig bedre afbalanceret eller hvad man
nu skal kalde det. Det er rent faktisk muligt at køre på motorvejen ved 110
i 3. gear, også uden væsentlig larm. Svigerfar gjorde det, og blev til
pinlig berørt da jeg forklarede ham at min bil også havde 4. og 5. gear ;)

Volvo S60 2.4T er en lækker bil; sådan en har chefen, og skal jeg på længere
ture i firmaøjemed plejer jeg at tage den. Har allerede været inde og drille
ham med at han mangler kubikker :)

> Tillykke med bilen.

Takker!

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 12-01-04 11:48

On Mon, 12 Jan 2004 11:41:01 +0100, "Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk>
wrote:

>Volvo S60 2.4T er en lækker bil; sådan en har chefen, og skal jeg på længere
>ture i firmaøjemed plejer jeg at tage den. Har allerede været inde og drille
>ham med at han mangler kubikker :)

Men, de kræfter der kunne mange i de par kubikker han har mindre end
dig henter han jo så rigeligt på den rigtige måde :)

Jeg tror, det var Claus F, der sagde det bedst:
"Weeeeeee, trykladning er fedt!" (eller noget i den retning:)

/Tommy
Diverse ting til salg:
http://www.salg.the-coffeeshop.dk/

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 11:53

> [...]
>
> Jeg tror, det var Claus F, der sagde det bedst:
> "Weeeeeee, trykladning er fedt!" (eller noget i den retning:)

HØRT ! :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 11:53

"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse

> Men, de kræfter der kunne mange i de par kubikker han har mindre end
> dig henter han jo så rigeligt på den rigtige måde :)

Volvoen har 200 hypper, og svjh 310nm fra 1500-4500rpm; så ja, han har lidt
flere muller end mig.. Men det ændrer ikke på at jeg har flere kubikker, og
min er opgivet fra 0-100 hurtigere end hans.. Min tophastighed er også 3
km/t højere end hans Skal jeg lege med ham end dag kommer jeg nok til at
hive i gearstangen oftere end ham :)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 12-01-04 16:00

"Tommy Eriksen" <tommy@modulweb.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror, det var Claus F, der sagde det bedst:
> "Weeeeeee, trykladning er fedt!" (eller noget i den retning:)

Og det står jeg stadig ved selvom jeg har fundet mig en ny signatur :)

--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 11:52

> [...]
> har jeg ikke prøvet.. Men mon ikke der kommer en Tysklandstur
> indenfor nærmeste fremtid -> de har jo billige øl :)

Hehe... mon ikke :) Jeg har dog aldrig prøvet Opel 2,5'er - hvordan er den
sammenlignet med en R6 3,0 24v (Jan?)?

> [...]
> motorvejen ved 110 i 3. gear, også uden væsentlig larm. Svigerfar
> gjorde det, og blev til pinlig berørt da jeg forklarede ham at min

Støjniveau og komfort er super i 3000'eren, så jeg formoder det er det samme
i din. Den er helt perfekt til motorvejsture på tværs af landet! Men man
skal passe på højre fod for nålen ryger hurtig over 200 km/t i 3000'eren,
idet den er så letkørt og lydsvag. Og så kører den samtidig 10 km/l,
hvilket med en tank på 70-75 liter er ret fedt! Dette savner jeg helt klart
i Cossie'en hvor jeg idag nærmest har kortlagt landet for hvor de
tankstationer der har 98 blyfri findes, idet den kun kører 7-8 km/l med
motorvejshastigheder omkr. 150-170 km/t. Holdes 110 km/t m. A/C går den
omkr. 9 km/l, men jeg har lidt svært ved at holde denne hastighed konstant
over et længere stykke.

> Volvo S60 2.4T er en lækker bil; sådan en har chefen, og skal jeg på
> længere ture i firmaøjemed plejer jeg at tage den. Har allerede været
> inde og drille ham med at han mangler kubikker :)

Sådan en bil har jeg planer om at købe når jeg en gang er færdig med CMA.
Jeg synes den er så fed, det skal bare være en T5'er m. stage 1 el. 2, dvs.
omkr. 300hk.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 11:55

> Hehe... mon ikke :) Jeg har dog aldrig prøvet Opel 2,5'er - hvordan er den
> sammenlignet med en R6 3,0 24v (Jan?)?

Jeg ved det ikke - men den er jo formentlig lige knap så hurtig.

Det fede er efter min mening, at den er en ulv i fåreklæder. Det skal jo være en
ret potent bil, hvis den skal køre fra "sådan en gammel familie-opel".

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 12:16

> Det fede er efter min mening, at den er en ulv i fåreklæder. Det skal
> jo være en ret potent bil, hvis den skal køre fra "sådan en gammel
> familie-opel".

Ja, den ser ikke ud af noget... der har 3000'eren trods alt et andet
skørtesæt. Bjørn vil helt sikkert overraske en del :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 12:54

> Ja, den ser ikke ud af noget... der har 3000'eren trods alt et andet
> skørtesæt. Bjørn vil helt sikkert overraske en del :)

Vectraen har slet ikke skørter Eneste umiddelbare kende tegn er de 5
bolthuller, samt mærket på bagklappen.

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 12:58

> Vectraen har slet ikke skørter Eneste umiddelbare kende tegn er
> de 5 bolthuller, samt mærket på bagklappen.

Okay... lidt irriterende - jeg mener at 4wd'en m. turbo har skørtsættet,
hvilket de burde ha sat på V6'eren også IMO. Men klart - du skal da ha' et
1,6 mærke på og så en std. udstødning uden potter :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 13:06

> [...]
et
> 1,6 mærke på og så en std. udstødning uden potter :)

Jeg synes 1.6 er synd på den. V6 mærket ryger bare af :) Skørterne er jeg
sådan set lidt ligeglad med, om de er der eller ej, gør ikke mig noget... Og
mht udstødning, så får Remus'en lov til at blive hængende... Den type Remus
afgang jeg har er stort set "standard" på Vectra når vi snakker
sportsudstødning.

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-01-04 13:58

Bjørn wrote:

>Og mht udstødning, så får Remus'en lov til at blive
> hængende... Den type Remus afgang jeg har er stort set "standard" på
> Vectra når vi snakker sportsudstødning.

Den hedder bare Irmscher hvis den er købt "originalt opel".. Og når man så
vender potten om, står der sørme Remus nedenunder

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Per Wildau

Dato : 12-01-04 19:06

Jan W Nielsen wrote:

[..]

> Det fede er efter min mening, at den er en ulv i fåreklæder. Det skal
> jo være en ret potent bil, hvis den skal køre fra "sådan en gammel
> familie-opel".

Men æhhh... smuldrer den ikke?

McPer

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 22:04

> Men æhhh... smuldrer den ikke?
> McPer

Du siger jo selv, at alle biler forgår med tiden.

TIl gengæld starter sådan en Vectra hver gang, den sender ikke en lang blå røg-sky
bag ud af afgangsrøret og den skal ikke have skiftet motoren, sådan lige....

*ROFL*

Fra : Per Wildau

Dato : 13-01-04 09:03

Jan W Nielsen wrote:

> Du siger jo selv, at alle biler forgår med tiden.

Jo, intet varer evigt og intet kommer af intet, på nær nullermænd, det er så
sandt så sandt - og et lille stykke budisme:

"At have tålmodighed med andre, med sig selv, eller med livet, når ting ikke
udvikler sig præcist som man helst ville have det. Tålmodighed betyder også
at man erkender at livets natur er at intet varer evigt."

Måske er der tale om en budistisk Bjørn og McDaddy Jeg ser dem for mig,
den dansende bjørn og McDaddy med rangler på benene dansende deres dans
rundt om Vectra 92 - 94 - selvfølgeligt i tørvejr.

> Til gengæld starter sådan en Vectra hver gang, den sender ikke en
> lang blå røg-sky bag ud af afgangsrøret og den skal ikke have skiftet
> motoren, sådan lige....
>
> *ROFL*

Husk det nu: "Livets natur er at intet varer evigt"

McPer

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 11:53

> [...]

*ROFL*

> Husk det nu: "Livets natur er at intet varer evigt"

Jo, jo... Køregladen i Vectra for Bjørn og McDaddy.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 11:51

> det hele bliver perfekt når vi taler 5 cyl. m. turbo som f.eks.
> Volvo S60 - deeeejlig bil og ikke mindst motorlyd! :D

Helt sikkert - men V6 med torbo er nu også fint.

For eksempel denne lille folkevogn. (Der kører en i hovedstaden - lavet hos Palm
med med nøjagtig de samme stumper - lavet på "licens".)

http://www.hgp-turbo.de/pdf/r32bi_turbo.pdf

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 12:00

> For eksempel denne lille folkevogn. (Der kører en i hovedstaden -
> lavet hos Palm med med nøjagtig de samme stumper - lavet på "licens".)
>
> http://www.hgp-turbo.de/pdf/r32bi_turbo.pdf

Problemet med ovenstående er vel at det ikke kan holde idet bilen får så
mange flere hk at den smadrer sig selv? Se f.eks. hvor mange kr. ham med
den VW Passat V6 4motion bi-turbo m. 400hk i Vmax har ofret på motor og hvad
der dertil hører. Det er jo helt vildt (!!!), hvorimod en 5 cyl. Volvo m.
turbo i højere grad er bygget til en effektforøgelse til f.eks. 300hk fra
fabrikken. Tilmed lyder Volvo'en også bedre... jeg ved godt jeg har sagt at
R32'eren også lyder godt, men Volvo lyden er nu bedst :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 16:27

> Problemet med ovenstående er vel at det ikke kan holde idet bilen får så
> mange flere hk at den smadrer sig selv?

Såvidt jeg kunne forstå på gutterne ude hos Palm, da jeg var derude, er der ikke
mange originalstumper i den motor mere, når der står HGP på toppen. Om den holder
eller ej, ved jeg ikke noget om, men det skulle være ekstremt dyre komponenter, de
bruger, og det er et komplet sæt.

> Se f.eks. hvor mange kr. ham med
> den VW Passat V6 4motion bi-turbo m. 400hk i Vmax har ofret på motor og hvad
> der dertil hører. Det er jo helt vildt (!!!)

Ja, hvis vil have så mange flere kræfter, og man ikke køber et sæt, hvor stort set
alt i motoren skiftes, så skal man nok ikke regne med ret mange km mellem
hovedrep.

> jeg ved godt jeg har sagt at
> R32'eren også lyder godt, men Volvo lyden er nu bedst :)

Du er gal, mand. Den lyder da slet ikke i nærheden af lige så fedt..

Du må være blevet bidt godt og grundigt af alt den anden lækkerhed, da du kørte i
S60R´eren..

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 16:53

> [...]
> på toppen. Om den holder eller ej, ved jeg ikke noget om, men det
> skulle være ekstremt dyre komponenter, de bruger, og det er et

Jeg mindes kun at toppakningen skulle skiftes iflg. det der stod i Vmax om
den? Prisen på kittet er DKK 125.000.

> Du må være blevet bidt godt og grundigt af alt den anden lækkerhed,
> da du kørte i S60R´eren..

Nu har jeg altid synes at en Volvo er en fed bil og jeg er sikker på den
oplevelse ikke gjorde det ringere ;) 5 cyl. turbo... dejlig, dejlig :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 16:56

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nu har jeg altid synes at en Volvo er en fed bil og jeg er sikker på
den
> oplevelse ikke gjorde det ringere ;) 5 cyl. turbo... dejlig, dejlig
:)

Hmmm ... 6 cyl. 2 x turbo....;)

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 17:00

> Hmmm ... 6 cyl. 2 x turbo....;)

Din lyder heller ikke dårlig, men 5 cyl. er nu den bedste lyd :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 17:04

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Din lyder heller ikke dårlig, men 5 cyl. er nu den bedste lyd :)

Det hele ligger jo i udstødningssystemet samt dæmpningen af
indsugningen.

Jeg mener, der allerede er tuningsdele fremme til begge "ender" af en
S60/V70T5R.

Så må den da lyde endnu bedre..

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 17:11

> Jeg mener, der allerede er tuningsdele fremme til begge "ender" af en
> S60/V70T5R.
>
> Så må den da lyde endnu bedre..

Jeg synes ikke der er den store forskel i lyden på en alm. V70 5 cyl. m.
turbo og så en S60R, men det er måske bare mig. Til gengæld trænger S60R'en
til en anden motorstyring for den der sidder i orig. er meget dårlig!

http://www.tkrath.dk/forum/diverse/volvos60r05.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 17:15

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg synes ikke der er den store forskel i lyden på en alm. V70 5 cyl.
m.
> turbo og så en S60R, men det er måske bare mig.

Det må det være. Udstødningssystemet er ikke identisk.

> Til gengæld trænger S60R'en
> til en anden motorstyring for den der sidder i orig. er meget dårlig!

Det er heller intet problem. BSR har var på gaden med en ny software
næsten samtidig med introduktionen.

> http://www.tkrath.dk/forum/diverse/volvos60r05.jpg

Bare alene farven på indtrækket, kan få mig til at købe den nye BMW 645
Coupé i stedet...;OO)

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 17:34

> Bare alene farven på indtrækket, kan få mig til at købe den nye BMW
> 645 Coupé i stedet...;OO)

What - det ser da total godt ud!!
http://www.tkrath.dk/forum/diverse/volvos60r02.jpg

Man sidder kanon godt!

..... DKK 1,2 mio. synes jeg også er alt for meget for den, så hellere købe
en alm. S60 T5 og få den modficeret til 300hk.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 18:11

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> What - det ser da total godt ud!!

Den farve er vold mod sagesløs. Det *skal* være sort (evt. med lidt røde
kanter) og ikke ligne en ko på champagnekur.

> Man sidder kanon godt!

Det gør man også i mange andre potter..

> .... DKK 1,2 mio. synes jeg også er alt for meget for den, så hellere
købe
> en alm. S60 T5 og få den modficeret til 300hk.

100% enig.

Afskrivningen bliver nok enorm.

På den anden side kommer der så mange lækre potter på markedet pt. ....
Nissan 350, Mazda RX-7, Chrysler Crossfire, BMW 645 Coupé og naturligvis
klassikeren MB CLK 500 Coupé.

Det bliver uhyggeligt svært at vælge om 3 år (såfremt pengepungen til
den tid tillader et valg...).

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 19:51

> På den anden side kommer der så mange lækre potter på markedet pt.
> .... Nissan 350, Mazda RX-7, Chrysler Crossfire, BMW 645 Coupé og
> naturligvis klassikeren MB CLK 500 Coupé.

Nissan'en er flot! Mazda'en er en gammel sag, men du mener vel RX8 ;) ?
Chrysleren er meget lille, så den er da helt udelukket. Bimmeren ser kanon
godt ud, men Merceren er da bare en taxi? ;) Hehehe... jeg vil nok vælge
Bimmeren eller Nissan'en, men jeg har ikke prøvet bilerne.

> Det bliver uhyggeligt svært at vælge om 3 år (såfremt pengepungen til
> den tid tillader et valg...).

Helt sikkert! :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 20:29

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
KLIP

?
> [...]
vælge
> Bimmeren eller Nissan'en, men jeg har ikke prøvet bilerne.

Naturligvis mener jeg RX-8...

Er Chrysleren lille..? ... den er ellers bygget over en MB

Bimmeren er yderst tiltalende, men jeg kan godt nøjes med en taxa...:)

Det er i øvrigt den første potte, jeg har kunne sætte mig ind i, skubbe
sædet helt tilbage og ikke kunne nå rattet.

Hvis Bimmeren kan det samme og ellers pengepungen vil det, står valget i
mellem de 2.

Hvis ikke, må jeg nappe noget mindre.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 20:46

> Er Chrysleren lille..? ... den er ellers bygget over en MB

Var nede ved MB i Hørsholm for et par uger siden. Der havde de en stående
og det er sgu sådan en lille potte i str. med en MB SLK... jeg troede den
var en del større. Baghjulene hænger nærmest ude på bagkofangeren når man
ser den.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 22:55

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
den
> var en del større. Baghjulene hænger nærmest ude på bagkofangeren når

Oki Doki ... jeg har endnu ikke set, den er kommet hos MB i Vejle.

Skal naturligvis ned og se potten, når den ankommer.

Hr. Bjørn

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-01-04 23:11

Thomas Krath wrote:

> Var nede ved MB i Hørsholm for et par uger siden. Der havde de en
> stående og det er sgu sådan en lille potte i str. med en MB SLK...

Den er også bygget på SLK'erens platform/mekanik, derfor den lille
størrelse.
Det er vist ca. 40% af bilen/stumperne, der stammer direkte fra SLK.
Den bliver oven i købet bygget i Tyskland, så en rigtig US bil er det heller
ikke.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 23:26

> Det er vist ca. 40% af bilen/stumperne, der stammer direkte fra SLK.
> Den bliver oven i købet bygget i Tyskland, så en rigtig US bil er det
> heller ikke.

Jeg synes også de har sparet en del på kvaliteten af knapper osv. En anden
udformning men samme kvali som i en Sierra... man forstår det ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 23:13

"Bjørn" <bjorn[at]opelpower.dk> skrev i en meddelelse
> .. har jeg lige postet i dk.binaer.motor :)

Tillykke med vognen, håber du bliver glad for den.

> [...]
> el-soltag, tc, opvarmede sprinklerdyser, el-antenne, tågelygter (dét har

Jeg kan se at du allerede har tændt dem selvom der ikke er tåget.
Husk nu at slukke dem igen. og først tænde dem igen når der er tåget -:).

Go' fornøjelse med din nye bil.
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 12-01-04 23:27

> Jeg kan se at du allerede har tændt dem selvom der ikke er tåget.
> Husk nu at slukke dem igen. og først tænde dem igen når der er tåget -
> :).

Hehe - tag den :)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-01-04 12:22

> Jeg kan se at du allerede har tændt dem selvom der ikke er tåget.
> Husk nu at slukke dem igen. og først tænde dem igen når der er tåget -:).

Jeg har også fået en bil med tågelygter. Det ser fiiiiiiint ud :)

http://www.fabritius.fotoarkiv.com/gallery/uno/P1010195

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 17:08

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg har også fået en bil med tågelygter. Det ser fiiiiiiint ud :)

Voooww, lækkert men i dit tilfælde er der heller ikke tåget.

Nu ved jeg jo ikke om der er nogen af jer der kører med tåbelys når ikke det
er nødvendigt.
Jeg undrer mig i alle tilfælde over hvorfor der er nogen der køre med
tågelys når der ikke er tåget.

Det er jo faktisk forbudt - og koster 500 kr. hvis etaten får øje på det.

Jeg finder tågelyset ret generende specielt når man har en i nakken med hele
galleriet tændt, og helt galt er det vis tumpen har lidt vægt i
baggagerummet eller lyser er forkert justeret så har man lyset lige op i
skærmen.

Er det mon fordi det ser sejt ud, eller..... ?

Jeg synes det er dosk...

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-01-04 17:23

> Voooww, lækkert men i dit tilfælde er der heller ikke tåget.

Ja, det ser ret godt ud :) Jeg kan så godt afsløre at jeg tændte tågelyset
inden jeg skulle tage billeder og slukkede det inden jeg kørte ud fra
tanken.

> Nu ved jeg jo ikke om der er nogen af jer der kører med tåbelys når ikke
det
> er nødvendigt.

Jeg har ikke bilen på plader endnu, men jeg regner med at bruge det som
kørelys om dagen. Ok aftenen skal det selvfølgelig ikke bruges med mindre
der er god grund til det.

> Jeg undrer mig i alle tilfælde over hvorfor der er nogen der køre med
> tågelys når der ikke er tåget.

Ganske simpelt: Udseendet.

> Det er jo faktisk forbudt - og koster 500 kr. hvis etaten får øje på det.

Ja, men det er kun hvis du kører med det om aftenen. Kører man med det om
dagen kombineret med positionslys er det jo ganske lovligt.

> [...]
> galleriet tændt, og helt galt er det vis tumpen har lidt vægt i
> baggagerummet eller lyser er forkert justeret så har man lyset lige op i

Jeg er enig hvis det er aften. Kører jeg et sted hvor der ikke er andre
biler kan jeg dog godt finde på at bruge det sammen med langt lys, da det er
rart at vejen lige foran bilen også er lyst op.

> Er det mon fordi det ser sejt ud, eller..... ?

Sådan kan det godt udtrykkes.

> Jeg synes det er dosk...

Det er så ikke lige et udtryk jeg kender.

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 18:52

> Er det mon fordi det ser sejt ud, eller..... ?

Det er hélt sikkert - læg især mærke til tågelysets overrepræsentation blandt
stylede og sænkede biler.

> Jeg synes det er dosk...

Jeg kunne sige det mere præcist. Måske kunne man endda sige, at dem der kører
bilerne er "dåsk*"..

/Jan W Nielsen

DÅSK = Godt jysk udtryk for dorsk / doven - i alm tale synonymt med tåbeligt.

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.55.129)

Fra : Mogens...

Dato : 14-01-04 19:12

On Wed, 14 Jan 2004 18:52:22 +0100, <Jan W Nielsen> wrote:

> [...]

Dorsk?

>Jeg kunne sige det mere præcist. Måske kunne man endda sige, at dem der kører
>bilerne er "dåsk*"..

Næh, det er såmænd logik for burhøns.
Når man - som jeg - anvender tågelys som kørelys, er det fordi, man på
denne måde "sparer på" hovedlysets pærer således, at dé virker, når
man har brug for det!

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-04 20:20

> Når man - som jeg - anvender tågelys som kørelys, er det fordi, man på
> denne måde "sparer på" hovedlysets pærer således, at dé virker, når
> man har brug for det!

Det er for så vidt også OK, bare du ikke har hele lyskæden tændt.
Det er den samlede lysmængde der udstråles som er generende.

/Claus

Fra : Mogens...

Dato : 14-01-04 20:52

On Wed, 14 Jan 2004 20:20:14 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Det er for så vidt også OK

Ja, det er det.

>bare du ikke har hele lyskæden tændt.

Det må man jo ikke, når man bruger tågelys som kørelys!

/Mogens

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-01-04 20:30

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> writes:

> Når man - som jeg - anvender tågelys som kørelys, er det fordi, man på
> denne måde "sparer på" hovedlysets pærer således, at dé virker, når
> man har brug for det!

Øhmm... hvad med at spare på tågelysets pærer så de virker når du har
brug for dem?

/Thomas
Der også syntes det er træls at have et sæt (ikke korrekt justeret)
tåbelygter i bakspejlet

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Mogens...

Dato : 14-01-04 20:51

On 14 Jan 2004 20:30:15 +0100, Thomas Rasmussen
<simpsons@invalid.kom.auc.dk> wrote:

>Øhmm... hvad med at spare på tågelysets pærer så de virker når du har
>brug for dem?

Man har sjældent/aldrig brug for tågelys ifm. tåge. Derfor!

/Mogens

Fra : JB

Dato : 15-01-04 09:41

On Wed, 14 Jan 2004 19:12:03 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Næh, det er såmænd logik for burhøns.
>Når man - som jeg - anvender tågelys som kørelys, er det fordi, man på
>denne måde "sparer på" hovedlysets pærer således, at dé virker, når
>man har brug for det!

Det er nok den mest søgte forklaring jeg endnu har hørt, og du ved
lige så godt som jeg, at den eneste grund til at du og andre især dem
med omvendt kasket og Brian til fornavn køre med tågelys som kørelys
er, at det "virker" smart forstået på den forkerte måde.

Fra : Mogens...

Dato : 15-01-04 18:07

On Thu, 15 Jan 2004 09:40:57 +0100, JB <no@spam.com> wrote:

>du ved lige så godt som jeg, at den eneste grund til at du og andre
>især dem med omvendt kasket og Brian til fornavn køre med tågelys
>som kørelys er, at det "virker" smart forstået på den forkerte måde.

Vrøvl

/Mogens