Morgen vægt
Fra : mus

Dato : 12-01-04 07:37

Er der nogen af jer der har oplevet at veje mere om morgenen end aftenen
inden. Dvs øge vægten i løbet af natten.

Her til morgen vejer jeg va 1 kg mere end i går aftes. Har oplevet det et
par gange før.

Nogen der ved, hvad der sker?

Laila

Fra : Karin Hansen

Dato : 12-01-04 11:08

"mus" <spoi@sol.dk> wrote in message
> [...]
> inden. Dvs øge vægten i løbet af natten.
>
> Her til morgen vejer jeg va 1 kg mere end i går aftes. Har oplevet det et

Skal du til at have menses? For på de tidspunkter øges vægten hos mig.

Mvh. Karin

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 12-01-04 11:10

On Mon, 12 Jan 2004 11:07:43 +0100, "Karin Hansen" <klba@despammed.com>
wrote:

>Skal du til at have menses? For på de tidspunkter øges vægten hos mig.

Jeg har oplevet det samme, og jeg tror ikke i hvert fald ikke at det er
derfor, for mit vedkommende.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : John Nielsen

Dato : 12-01-04 14:59

> Jeg har oplevet det samme, og jeg tror ikke i hvert fald ikke at det er
> derfor, for mit vedkommende.

Hmm, burde det egentligt ikke være fysisk umuligt? Med mindre man spiser
eller drikker i søvne ;) Man kan vel ikke veje mere af luft?

-John

Fra : Lars Funck

Dato : 12-01-04 16:08

"John Nielsen" <no@spam.ok> skrev i en meddelelse

> Hmm, burde det egentligt ikke være fysisk umuligt? Med mindre man spiser
> eller drikker i søvne ;) Man kan vel ikke veje mere af luft?

Jeg er bekendt med at man kan komme til at sluge små insekter og edderkopper
i søvne, men næppe i mængder der kan aflæses på en almindelig vægt

MVH

Lars

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-01-04 23:46

"Lars Funck" <Funck@nospamnetworldmedia.dk.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er bekendt med at man kan komme til at sluge små insekter og
edderkopper
> i søvne, men næppe i mængder der kan aflæses på en almindelig vægt

Hun må vist suge fugt ind - eller måske er vægten ikke
helt i orden......

Mvh.Bodil.

Fra : JBH

Dato : 14-01-04 00:15

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40047519$0$192$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> er

> edderkopper
>
> Hun må vist suge fugt ind - eller måske er vægten ikke

Ja eller jeg spiser luftfrikadeller eller lækker forbudt fed flæskesteg i
mine drømme *SS*

Bare lidt ærgerligt. Det er en ny vægt til 500 kr.

Laila/mus/JBH

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 14-01-04 14:44

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mine drømme *SS*
>
> Bare lidt ærgerligt. Det er en ny vægt til 500 kr.

Så tror jeg, at du skal kigge på underlaget for vægten,
som andre også har nævnt.

Mvh. Bodil.

Fra : JBH

Dato : 14-01-04 23:20

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@fjerndettetdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:40054780$0$289$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> det

> Så tror jeg, at du skal kigge på underlaget for vægten,
> som andre også har nævnt.
>
> Mvh. Bodil.

fuldstændig plant gulv. Pergo-gulv. Må nok erkende at det måske er vægten.

Fra : Melanie

Dato : 12-01-04 18:29

> [...]
> inden. Dvs øge vægten i løbet af natten.
>
> Her til morgen vejer jeg va 1 kg mere end i går aftes. Har oplevet det et

Hej Laila

Jeg har også oplevet det. Meget mærkeligt!
Har også prøvet at veje mig om morgenen. Går på wc og så vejet mig igen, men
dene gang vejer jeg mere eller det samme trods jeg kom af med en del stort
og småt....??!!

Mvh Melanie

Fra : sune vuorela

Dato : 12-01-04 20:33

En der kalder sig "Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev:

>Jeg har ogs?plevet det. Meget m?eligt!
>Har ogs?r?at veje mig om morgenen. G?p?c og s?ejet mig igen, men
>dene gang vejer jeg mere eller det samme trods jeg kom af med en del stort
>og sm?...??!!

Hvor nøjagtig er vægten?
Kan du foreksempel stille dig op på den tre gange efter hinanden og
veje præcis det samme?
Det kan de færreste badevægte vidst...

--
Sune

Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 12-01-04 20:26

Melanie wrote:

> [...]
> dene gang vejer jeg mere eller det samme trods jeg kom af med en del stort

Mekanikken i vægten er ganske enkelt for dårlig!!! Og jo. Det kan den
ogås være i elektroniske vægte.
Det er efter min overbevisning komplet umuligt at tage på, hvis man ikke
indtager enten føde eller vædske.

MVH
Benjamin R. Giversen

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 21:03

> [...]
men
> dene gang vejer jeg mere eller det samme trods jeg kom af med en del stort

Hvis det er en elektronisk vægt I bruger, skal I være klar over, at
underlaget som vægten står på når I vejer jer også spiller en rolle. Er
underlaget bare en smule ujævnt, kan det have stor indflydelse på hvad
vægten siger. Har selv et badeværelsesgulv som er lidt ujævnt. Alt efter
hvor jeg stiller vægten inden jeg træder op på den er der stor forskel på
hvilke tal der dukker op. Vej jer derfor helst på et helt plant underlag og
altid på samme sted.

Mvh
HP

Fra : JBH

Dato : 12-01-04 21:50

<BogH> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvilke tal der dukker op. Vej jer derfor helst på et helt plant underlag

Hej

Jeg er den samme som mus, dvs den der oprettede indlægget. Min Outlook
Express er gået ned. så jeg skriver midlertidigt herfra.

Ja jeg undrede mig også over at dett skulle kunne lade sig gøre.

Jeg oplevede det samme med min gamle vægt - og gik ud fra det var den der
var i stykker. Fik så en fin ny i julegave. Samme proplem - ikke hver dag.

Min nuværende vægt står på et helt plant gulv - ikke samme sted som den
gamle.

Jeg kan sagtens stille mig op på vægten flere gange efter hinanden - og den
vejer eksakt det samme hver gang.

Min kære mand mener jo det er fordi jeg spiser luftfrikadeller om natten
*GG*

Det er ikke noget der slår mig vildt ud, jeg fortsætter ufortrødent - men
det er da lidt irriterende.

Laila

Fra : Carina

Dato : 12-01-04 22:02

"mus" <spoi@sol.dk> wrote in message

> Her til morgen vejer jeg va 1 kg mere end i går aftes. Har oplevet det et
> [...]

Et helt uvidenskabeligt og udokumenteret bud: Kan man ophobe væske i løbet
af natten?

VH
..Carina

Fra : Søren Reinke

Dato : 12-01-04 22:47

> Et helt uvidenskabeligt og udokumenteret bud: Kan man ophobe væske i løbet
> af natten?

Det kan det godt, men det kræver væsken allerede var i kroppen da du gik i
seng. Så hvis du ikke går i søvne og drikker imens, så skulle det ikke
kunne lade sig gøre.

Hilsen Søren Reinke

Fra : TomCK

Dato : 13-01-04 07:55

"mus" <spoi@sol.dk> wrote in message

> Nogen der ved, hvad der sker?

Hej,
Som andre har påpeget: Indtager du intet i nattens løb, kan du ikke veje
mere om morgenen end om aftenen. En mulig forklaring kunne være, at
rumtemperaturen har indflydelse på, hvad din vægt viser. Hvis der f.eks. er
varmt i soveværelset om aftenen og iskoldt om morgenen, kan
elektronik/mekanik godt opføre sig lidt forskelligt. Prøv f.eks. at stille
vægten ind i køleskabet eller op på radiatoren i et par timer, og se om der
sker noget ved det.

mvh
TomCK

Fra : Thomas G

Dato : 13-01-04 21:47

> [...]
> inden. Dvs øge vægten i løbet af natten.
>
> Her til morgen vejer jeg va 1 kg mere end i går aftes. Har oplevet det et

Det har alle de andre svaret på

Prøv i stedet at gøre følgende hvis du gerne vil have resultater du kan
stole på lidt mere

Forsøg at gøre det ens hver gang ...
- Dvs samme tidspunkt på dagen (morgen før morgen mad er ikke det samme som
efter morgenmad)
- Dvs samme type dag (weekend er ikke det samme som hverdag, efter sport
mandag aften er ikke det samme som tirsdag aften uden sport)

F.eks. gør jeg selv følgende når jeg vejer mig.

- Står op (husk om morgenen er det tidspunkt hvor du vejer mindst på dagen
... med mindre du har spist luft frikadeller
- En tur på toilettet
- En tur i bad
- En tur på vægten
(undlader at drikke og spise indtil jeg har vejet mig ikke for at veje
mindre men for ikke at et stor måltid en dag gør min vægt anderledes i
forhold til et lille m¨åltid dagen efter).

Vejer du dig under ens forhold hver gang vil fejlen på vægten være næsten
"ens" hver gang ... men du skal bruge den samme vægt ellers kan du ikke
stole på resultatet ... og husk en badevægt er ikke den ultimative sandhed
mht. vægt

mvh Thomas G

Fra : JBH

Dato : 14-01-04 00:11

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stole på resultatet ... og husk en badevægt er ikke den ultimative sandhed

Ja jeg gør alt det du skriver. Samme vægt, samme sted, samme dag, samme tid,
samme rumtemperatur(på kontoret) etc

Bare lidt ærgerligt, der skal være så stort udsving når man lige har fået en
ny dyr vægt.

Fra : Thomas G

Dato : 14-01-04 18:39

> [...]
> samme rumtemperatur(på kontoret) etc
>
> Bare lidt ærgerligt, der skal være så stort udsving når man lige har fået

Har du prøvet at stille dig på vægten 2-4 gange hver gang for at sikre dig
at den ikke viser forkert ... og så gøre det igen om morgenen (hvor du burde
veje mindre).

Den vægt jeg havde før (har lige købt ny) viste nogle gange op til 600-800
gram forkert .. men jeg havde som regel en ide om at det var forkert så jeg
tog istedet ofte en 2-3 målinger (den gjorde det nemlig ikke konstant ...
tror det var noget med nul stilling eller noget i den stil der ikke
fungerede korrekt for man skulle blot stille sig op og vente på en værdi ..
ikke noget med at lade den gå på nul og så træde op)

mvh Thomas G

Fra : JBH

Dato : 14-01-04 23:25

> [...]
> fungerede korrekt for man skulle blot stille sig op og vente på en værdi
> ikke noget med at lade den gå på nul og så træde op)

Ja jeg har prøvet det med at stille mig op flere gange - lige da jeg fik
vægten og også da jeg pludselig vejede mere om morgenen. Jeg blev jo lidt
paf. Men tror nu også det var aften vægten der vejede forkert og ikke
morgen - vægten, idet jeg stadig ikke har smidt det kilo.

Har lige været på vægten flere gange efter hinanden nu. 100 % nøjagtig.

Nå men pyt. Det går jo stadig den rette vej.

Laila

Fra : Gap

Dato : 18-01-04 00:08

Har I aldrig hørt udtrykket: det feder først i morgen?
Det er vel det der gør sig gældende her.

Med venlig hilsen
Grethe Alsing Pedersen