Andet multimedie
bentjuul 3670
Åbne grafik i bestemt ppi
Fra : storm

Dato : 20-04-01 23:22

Hej

Jeg synes "nogen" her i gruppen fortalte, at man i Photoshop 6.0 kunne åbne
billeder i en bestemt ppi?
Det kunne jeg da godt bruge, men kan ikke finde muligheden, er der nogen der
kan give et hint?

nina

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 21-04-01 08:44

"storm" <klaura@post12.tele.dk> wrote in message
> [...]
åbne
> billeder i en bestemt ppi?
> Det kunne jeg da godt bruge, men kan ikke finde muligheden, er der

Hej Nina.

Endnu engang var det Madsen, der gydede ud af sin viden!

Der står vist alt hvad du måtte søge.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : storm

Dato : 21-04-01 13:04

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> skrev

> Endnu engang var det Madsen, der gydede ud af sin viden!
- Ja, det mente jeg nok, jeg kunne bare ikke finde det...

> Der står vist alt hvad du måtte søge.

Tak, fint - men vil det sige (her spørger jeg muligvis kanon-dumt) at det
kun gælder for billeder fra Kodak PhotoCD, (som jeg ikke kender fra brug) ?
Eller er der en måde at bruge det trick på alle billeder? Jeg kan kun gøre
det fra Image Size når jeg har åbnet billedet.

:-? nina

Fra : Madsen

Dato : 21-04-01 14:07

"storm" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> [...]
> Eller er der en måde at bruge det trick på alle billeder? Jeg kan kun gøre
> det fra Image Size når jeg har åbnet billedet.

Mig bekendt er det kun PCD der har den feature.
Jeg har ikke stødt på den i andre formater jeg har prøvet
at åbne med PS6, men det er da muligt at der er flere.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : N/A

Dato : 23-04-01 21:39

Fra : S.Peters

Dato : 23-04-01 21:39

Når du bruger åben-kommandoen i Photoshop og vælger et ikke-photoshop
billede f.eks en illustrator-fil, som er vektor-baseret grafik og derfor
opløsningsuafhængig, bliver du spurgt om hvilken opløsning (ppi, dpi) du vil
åbne billedet med.

Venligst
S.Peters

Fra : Madsen

Dato : 23-04-01 21:47

"S.Peters" <sp@aadh.dk> skrev:

> [...]
> opløsningsuafhængig, bliver du spurgt om hvilken opløsning (ppi, dpi) du vil

Ja det har du ret i. Den havde jeg lige glemt.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)