Advarsel vedr. produkt til renovering af t~
Fra : Peter

Dato : 11-01-04 23:07

Vi har overtaget er hus, hvor der i 2001 blev foretaget en omfattende
renovering af et gammelt tagpap tag.
Renoveringen blev udført med et produkt som hedder Mathys Dakfil. Det er et
acrylagtigt produkt, som sprøjtes eller smøres på det eksisterende tag.
Firmaet som sælger produktet lover at det har helt fantastiske egenskaber.

Renoveringen kostede det samme som et nyt tagpap tag (som man kan få 15 års
garanti på idag!) så det var ikke billigt.

Da vi overtog huset året efter begyndte det at dryppe ind allevegne. Efter
lang tids sejtrækkeri med forsikringsselskabet, har de nu lovet at dække
skaden over ejerskifteforsikringen, men vi kan ikke få nyt tag på før til
foråret pga. vejret.

Lang historie, men budskabet er : Hold dig væk fra produktet Mathys Dakfil
hvis du nogen sinde bliver foreslået det!

mvh
Peter

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 12-01-04 00:17

On Sun, 11 Jan 2004 23:07:18 +0100, "Peter" <pollansa@hotmail.com>
wrote:

>Lang historie, men budskabet er : Hold dig væk fra produktet Mathys Dakfil
>hvis du nogen sinde bliver foreslået det!

Ved du med sikkerhed, at det er produktet og ikke de håndværkere, som
lagde det på, der har skylden?

KS

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-01-04 09:19

kelds@ofir.dk wrote:

> Ved du med sikkerhed, at det er produktet og ikke de håndværkere, som
> lagde det på, der har skylden?

Ville du løbe risikoen???
Han fortæller om sine erfaringer.
Jeg ville styre uden om.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Firstname Lastname

Dato : 12-01-04 15:52

Roberto Saldo wrote:

> Ville du løbe risikoen???
Ja måske. Nu har vi kun hørt sagen fra Peters side. Det kan jo være at
firmaet har en god forklaring.
Du kan sikkert finde lignede historier fra folk der har fået tagpap på.

Fra : Peter

Dato : 12-01-04 22:15

Ifm. forsikringsselskabets undersøgelse, så var DTI (betalt af
forsikringsselskabet) oppe og inspicere taget. De udtalte sig negativt om
både materiale og udførelse.
Tagpapbranchens Oplysningsråd (TOR) kender produktet, og har kun hørt om
problemer med det. Materialet er vist godt nok til småreparationer max 1m2,
men på et helt tag bør man ikke anvende det.

/Peter

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 14-01-04 00:58

On Mon, 12 Jan 2004 22:14:31 +0100, "Peter" <pollansa@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>problemer med det. Materialet er vist godt nok til småreparationer max 1m2,
>men på et helt tag bør man ikke anvende det.

Fair nok. Lige den oplysning, jeg savnede.

KS

Fra : Firstname Lastname

Dato : 12-01-04 15:56

Peter wrote:
> Renoveringen kostede det samme som et nyt tagpap tag (som man kan få 15
> års garanti på idag!) så det var ikke billigt.
MHO er det lidt fjollet at firmaer giver 15 års garanti. Hvis det viser sig
at deres tagpap kun kan holde 10 år så går firmaet konkurs.
Hvem har nytte af det?