Hvis skyld
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 22:15

Hej

Kom til at tænke på en hypotetisk situation.

Jeg kører bag en bil og vil skal begge dreje til venstre i et kryds. Jeg
kører tæt på ham ud i krydset og vi afventer at vi får fri bane så vi kan
fortsætte over krydset. Da der ingen modkørende er sætter bilen foran mig
igang men idet han slipper bremsen ruller hans bil baglæns og rammer min.

Hvis skyld er dette? Er det hans eller min for ikke at holde afstand?

..salem

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-01-04 22:16

On Sun, 11 Jan 2004 22:15:04 +0100, ".salem" <salem"SNABELA"mail.dk>
wrote:

> [...]
>igang men idet han slipper bremsen ruller hans bil baglæns og rammer min.
>
>Hvis skyld er dette? Er det hans eller min for ikke at holde afstand?

Ja.

Kommer an på, hvor langt han ruller. Drejer det sig fx om 50 cm. er du
for tæt på. Er det derimod 2 meter, er det hans proble.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : JBH

Dato : 12-01-04 02:38

> Ja.
>
> Kommer an på, hvor langt han ruller. Drejer det sig fx om 50 cm. er du
> for tæt på. Er det derimod 2 meter, er det hans proble.

??
Det nægter jeg at tro... Hvordan skulle det kunne være en som holder
stille's problem , at andre ikke kan finde ud af at styre deres
koblingspunkt ??

Mig bekendt trænes køreskoleelever også i at sætte igang op ad en bakke,
uden at bilen ruller baglæns.

mvh
JBH

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-01-04 10:18

> [...]
> koblingspunkt ??
>
> Mig bekendt trænes køreskoleelever også i at sætte igang op ad en bakke,

Det står jo i færdselsloven at man skal udvise agtpågivenhed. Og da det må
anses for at være relativt tænkeligt at folk triller en lille smule, har du
altså ikke udvist agtpågivenhed ved at holde 10 cm fra ham. Er det derimod 2
meter det drejer sig om (som en anden skriver), er det nok en helt anden
snak.

Sådan vil jeg i hvert fald tro at det forholder sig.

/Kasper Hansen

Fra : Koolberg

Dato : 12-01-04 10:37

En bil der holder stille kan aldrig forårsage en ulykke, så det vil
altid være den bil der er i bevægelse, der har skylden...... Men hvis
du bare er begyndt at trille forlæns, mens han slipper koblingen og
triller lidt bagud, ja så har du ikke overholdt din afstand.....

Fra : Roberto Saldo

Dato : 12-01-04 10:40

Koolberg wrote:
> [...]
> du bare er begyndt at trille forlæns, mens han slipper koblingen og
> triller lidt bagud, ja så har du ikke overholdt din afstand.....

Jeg tror at den der bakker får skylden.

Der er for mange der ikke kan betjene kobling/parkeringsbremse ved
igangsætning op ad bakke korrekt.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."

Fra : Leonard

Dato : 12-01-04 11:55

splitz@blop.dk (Koolberg) wrote:

>En bil der holder stille kan aldrig forårsage en ulykke, så det vil
>altid være den bil der er i bevægelse, der har skylden.

Kommer da godt nok an på hvor den holder stille.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php