Andet multimedie
bentjuul 3670
adobe photoshop 7
Fra : knoglen

Dato : 11-01-04 19:42

hej

er der i photoshop et værktøj der fjerner røde øjne og i så fald hvordan gør
jeg

mvh

knoglen

Fra : Jan Apollo

Dato : 11-01-04 23:26

http://graphicssoft.about.com/cs/photoshop/ht/apsredeye.htm
http://www.techtv.com/screensavers/answerstips/story/0,24330,3366463,00.html

Men det jo lidt tankevækkende at lillebroderen PS elements, og PSP har
effektive plugins der klarer sagen med
ganske få klik.... Det findes vist nok også i den nye CS
VH
Jan

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-01-04 00:44

Jan Apollo skrev:

> Men det jo lidt tankevækkende at lillebroderen PS elements, og PSP
> har effektive plugins der klarer sagen med ganske få klik....

Tænk på at PS Elements og PSP er tiltænkt amatøren (intet ondt
ment i brugen af det ord!).
Photoshop er tiltænkt den professionelle, som udmærket er klar
over, at det bedste resultat sjældent opnås med en klik-på-mig-
og-jeg-skal-klare-alle-dine-problemer-knap.
Der er rig mulighed for at fjerne røde øjne i Photoshop, men det
kræver selvfølgelig at man kender programmet for at udnytte det
optimalt.

> Det findes vist nok også i den nye CS

Der er kommet et nyt værktøj som hedder Color Replacement Tool,
som er velegnet til formålet ja, men det kræver selvfølgelig også
lidt øvelse og kan efter min mening ikke noget som man ikke har
kunnet opnå relativt hurtigt i tidligere versioner blot med andre
værktøjer og funktioner.

Madsen.