weight watchers
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-01-04 18:23

Jeg er ny i denne gruppe, så hejsa med jer.

Jeg er i den situation at jeg godt kunne trænge til at tabe mig 10-15 kg, og
har nu over vejet at starte hos weight watchers, det er nok det der skal til
for at jeg kan få tabt mig, men hvordan kommer jeg igang?

Jeg har været inde på deres hjemmeside, men synes ikke jeg kan finde
oplysninger om hvordan man skal komme igang. Der står steder hvor der er
"klasser", men hvordan tilmelder man sig de hold? og hvordan forgår det? er
det sådan at man er en masse sammen, og bliver vejet sammen, for det ved jeg
egentlig ikke om jeg synes om, eller hvad. Håber der er nogen herinde der
har prøvet det, og vil fortælle mig lidt om det.

Skulle der være et andet sted der er lige så godt som weight watchers, hører
jeg også gerne om det.

Glæder mig til at høre fra jer

Mange venlige hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Carina

Dato : 11-01-04 19:24

"Bolette Nielsen":

> [...]
> oplysninger om hvordan man skal komme igang. Der står steder hvor der er
> "klasser", men hvordan tilmelder man sig de hold?

Man møder op det givne sted og tidspunkt.

>og hvordan forgår det?

Første gang lytter man bare med. Efter 'timen' opfordres alle nye til at
blive. Man får så en kort orientering om WW og forløbet hos dem. Bagefter
kan man melde sig ind, hvis man stadig ønsker det.

> Håber der er nogen herinde der
> har prøvet det, og vil fortælle mig lidt om det.

Man bliver ikke vejet i en klump. Man står i kø og bliver vejet alene. Køen
står vel 1-2 meter fra vægten.

> Skulle der være et andet sted der er lige så godt som weight watchers,
hører
> jeg også gerne om det.

Der er jo også vægtkonsulenterne. Deres metoder er ret forskellige fra WW.
Så det kunne være en god idé at undersøge begge dele, og prøve at tænke over
hvilken metode man har det bedst med.

VH
..Carina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-01-04 21:10

Hej Carina

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man møder op det givne sted og tidspunkt.

Okay, dvs man skal ikke engang meddele at man kommer, man kommer bare?, det
lyder let

> Første gang lytter man bare med. Efter 'timen' opfordres alle nye til at
> blive. Man får så en kort orientering om WW og forløbet hos dem. Bagefter
> kan man melde sig ind, hvis man stadig ønsker det.

Det vil jeg da helt klart prøve så.

> Man bliver ikke vejet i en klump. Man står i kø og bliver vejet alene.
Køen
> står vel 1-2 meter fra vægten.

Puha, det lyder godt nok, gad nemlig ikke hvis alle og en hver kunne se min
vægt

> [...]
> Så det kunne være en god idé at undersøge begge dele, og prøve at tænke

Har godt hørt om vægtkonsulenterne, men har ikke hørt de vildeste positive
ting om dem, derfor er jeg mere klar på at prøve vægtvogterne

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : mus

Dato : 11-01-04 21:28

> Har godt hørt om vægtkonsulenterne, men har ikke hørt de vildeste positive
> ting om dem, derfor er jeg mere klar på at prøve vægtvogterne

> [...]

Faktum er at vægtvogterne og vægtkonsulenterne jo er konkurrenter og dem der
går det ene sted udtaler sig ofte negativt om det andet sted.

Men prøv endelig vægtvogterne. Det virker og er et godt program. Ville da
ønske jeg selv kunne få det til at fungere for mig. Måske kan jeg tage mere
fra vægtvogternes program den dag jeg bliver stabiliseret hos DDV. Det ville
da være dejligt.

Laila

Fra : mus

Dato : 11-01-04 19:39

> Skulle der være et andet sted der er lige så godt som weight watchers,
> [...]

Hmm hvad med vægtkonsulenterne.

Om de er bedre - er vist en individuel vurdering.

Jeg har prøvet begge dele og synes begge er gode.
Jeg fungerer dog bedst med Vægtkonsulenterne, men tror det er et
temperamentspørgsmål, hvad man er til.

Kan finde både positive og negative ting at sige om begge metoder.

Laila

Fra : Insideout

Dato : 11-01-04 20:00

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm hvad med vægtkonsulenterne.
>
> Om de er bedre - er vist en individuel vurdering.
>
> Jeg har prøvet begge dele og synes begge er gode.

Jep der er ingen tvivl om at de er lige gode men jeg ville aldrig kunne
affinde mig med vægtkonsulenternes kostplan og den formynderiske stemning
der er nogle steder ,
men sådan er vi jo forskellige.

Mvh
Henrik

Fra : mus

Dato : 11-01-04 21:19

"Insideout" <insideout@fjernaltdettetele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jep der er ingen tvivl om at de er lige gode men jeg ville aldrig kunne
> affinde mig med vægtkonsulenternes kostplan og den formynderiske stemning
> [...]
Jeg tror der er meget stor forskel på hvorledes de enkelte konsulenter er.

Er og har selv været ret ligeglad med den lidt skrappe tone- lod det sive
ind af det ene øre og ud af det andet. Jeg dyrkede meget mortion da jeg
deltog første gang og det resulterede i at jeg på et tidspunkt faktisk ikke
tabte mig i lang tid(pga muskeløgning).

Jeg fulgte skam ikke alle deres regler. Det gør jeg heller ikke i dag og
siger det også åbent.
I dag kører jeg DDV på egen hånd.

For 3 år siden startede jeg på DDV. Blev efter noget tid træt af
grøntsagerne og hoppede over på WW. Her havde jeg bare utroligt svært ved at
leve sundt. Tabte mig da, men min vilje til at leve sundt var der desværre
ikke - og alt var jo tilladt.

I dag er jeg blevet god til at variere maden indenfor DDV og selv min mand
er vild med DDV mad selv om han ikke skal tabe sig.

På den anden side synes jeg vægtvogternes pointsystem er alletiders.

Laila

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-01-04 22:04

> I dag kører jeg DDV på egen hånd.

Hvad er DDV?

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : mus

Dato : 11-01-04 22:24

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> "mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er DDV?
>
> Mange hilsner fra
>
> Bolette
> www.bolettes.dk

DDV = De Danske Vægtkonsulenter
ww = weight watchers = vægtvogterne
Laila

Fra : Mette

Dato : 11-01-04 20:01

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

Tabte mig i ca 25 kg med WW, og synes naturligvis, at det det bedste
Fordelen er, at man selv kan vælge hvad man spiser, man skal blot holde sin
indenfor sinde tildelte daglige point ration - og man kan sagtens blive mæt.

Man bliver vejet for sig selv, og hvad man vejer eller har tabt/taget på er
en privat sag.