MacSOUP?
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 11-01-04 16:34

Hej.

Nu har jeg efterhaanden faaet sat min fine iBook G4 op som jeg gerne vil
have den.

Naar jeg aabner en newsgroup i macSOUP, er jeg fint tilfreds med at
Group Threads er markeret. Men jeg ville gerne hvis der var en tastatur
genvej til at finde naeste ulaeste besked. Nogen der kender en saadan?

/Daniel

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-01-04 17:33

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
> Group Threads er markeret. Men jeg ville gerne hvis der var en tastatur
> genvej til at finde naeste ulaeste besked. Nogen der kender en saadan?

Retur og/eller mellemrumstast

Se evt også:
/Applications/MacSOUP\ 2.5/MacSOUP\ Brugerhåndbog.pdf

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 11-01-04 20:54

> Retur og/eller mellemrumstast
>
> Se evt også:
> /Applications/MacSOUP\ 2.5/MacSOUP\ Brugerhåndbog.pdf
>
> /Preben

Jo, men retur tag'er nuvaerende traad, og space laeser denne. (jeg har
faktisk kigget i haandbogen, og jeg kunne ikke finde noget)

Jeg ville saadan set bare gerne, i newsgroup vinduet, kunne faa
markoeren/bjaelken til at springe til naeste ulaeste besked.

/Daniel

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 11-01-04 22:32

Daniel Nielsen <djn@daimi.au.dk> wrote:

> Jeg ville saadan set bare gerne, i newsgroup vinduet, kunne faa
> markoeren/bjaelken til at springe til naeste ulaeste besked.

Jeg gør det forskelligt i forskellige grupper. I alle tilfælde har jeg
kun ulæste artikler vist i vinduet:

1. Jeg henter i første omgang kun overskrifter. Jeg markerere de ønskede
overskrifter. Efter næste hentning kan jeg bladre gennem alle markerede
artikler med mellemrumstasten. Til sidst trykker jeg museum-e.

2. Jeg henter alle artikler. Jeg markerer de ønskede overskrifter og kan
straks bladre gennem dem med mellemrumstasten. Til sidst trykker jeg
museum-e.

3. Jeg henter alle artikler. Jeg markerer alle med museum-a og museum-t
og kan straks bladre gennem dem med mellemrumstasten.

4. Jeg henter alle artikler og får automatisk alle nye markeret med en
regel under "sortliste". Reglen er: Marker hvis subject matcher
udtrykket ".". Jeg kan straks bladre gennem dem med mellemrumstasten.

Den vigtigste tast i MacSOUP er altså mellemrum!

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-01-04 23:52

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> Jeg gør det forskelligt i forskellige grupper. I alle tilfælde har jeg
> kun ulæste artikler vist i vinduet:

Jeg vil bare lige understrege, at dette punkt er meget væsentligt. Stil
den til at vise ulæste. Det er faktisk langt det meste behagelig og det
nemmeste. Jeg ved, at mange bliver forvirrede over det, når de skifter
fra andre programmer til MacSOUP. Hvis du ønsker at søge tilbage i gamle
indlæg, vælger du blot, at den skal vise alle eller ulæste eller
markerede eller sidst hentede. Og det sker lynhurtigt, fordi indlæggene
ligger på din harddisk og ikke på en fjern server, som lige skal have
nogle millisekunder at reagere på og yderligere nogle halve sekunder til
at vise indlægget. Det er det, der gør det til så udsøgt en fornøjelse
at bruge MacSOUP, at man bagefter ikke kan holde ud at bruge de stive og
langsomme programmer, der ellers er. Og hvis nogen har forslag til bedre
programmer, er det meget velkomne. Jeg har efterhånden prøvet et par
stykker, og jeg kan ikke holde dem ud.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-01-04 01:16

On Sun, 11 Jan 2004 23:52:27 +0100, Henrik_Münster wrote
(in article <1g7f8r0.iutpi54d7xtuN%henrik@muenster.dk>):

> [...]
> langsomme programmer, der ellers er. Og hvis nogen har forslag til bedre
> programmer, er det meget velkomne. Jeg har efterhånden prøvet et par

Jeg sidder lige nu med den nye beta af Hogwasher 4, og den er faktisk bedre.
Og man kan læse som i MacSOUP, kun have de ulæste fremme, etcetera, man kan
laste ned først eller gøre det efterhånden, alt som man vil. Men du er jo
konservativ, så...

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-01-04 01:22

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> [...]
> man kan laste ned først eller gøre det efterhånden, alt som man vil. Men

Det ved jeg nu ikke. Jeg har faktisk prøvet mange nyhedslæsere, men
ingen har tiltalt mig. Og jeg skifter skam programmer, når jeg synes,
der er noget bedre. Jeg er skiftet fra Eudora til Mail, når det gælder
e-mail. Jeg skriver i TextEdit, hvor jeg før brugte AppleWorks. Så sig
ikke, at jeg er konservativ og altid bare bliver ved det gamle.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-01-04 09:47

On Mon, 12 Jan 2004 01:21:57 +0100, Henrik_Münster wrote
(in article <1g7fczt.1lg555iegp036N%henrik@muenster.dk>):

> [...]
> e-mail. Jeg skriver i TextEdit, hvor jeg før brugte AppleWorks. Så sig
> ikke, at jeg er konservativ og altid bare bliver ved det gamle.

Okay, jeg trækker det i mig igen. Nå, så du er også gået over til
TextEdit. Ja, det er blevet ret godt. Gad vide, hvornår eller om nogensinde
Apple laver et nyt AppleWorks eller...

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten Lind

Dato : 12-01-04 10:19

> [...]

> Okay, jeg trækker det i mig igen. Nå, så du er også gået over til
> TextEdit. Ja, det er blevet ret godt. Gad vide, hvornår eller om nogensinde

Hej David....
Hvad mangler du i AppleWorks 6.2.7?
M., der også synes TekstEdit er blevet godt

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-01-04 10:50

On Mon, 12 Jan 2004 10:18:38 +0100, Morten Lind wrote
(in article <1g7g1ws.1t30hrg1lxh6v4N%mortenlind@mail.tele.dk>):

> Hej David....
> Hvad mangler du i AppleWorks 6.2.7?
> M., der også synes TekstEdit er blevet godt

Jamen, jeg mangler den grundlæggende font anti-aliasing, altså ordentlig
Quatz understøttelse. Vi taler om Mac OS X her, ikke? Jeg er en stor
AppleWorks fan, men jeg gider ikke at have SILK hacks for at få det til at
fungere. Jeg synes virkelig det er for dårligt, at Apple ikke har udviklet
det mere. Der kan næsten kun være den forklaring, at de er ved at lave et nyt
AppleWorks, eller »Document« som rygterne siger.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende