Border i tabeller...
Fra : simon moore højer

Dato : 11-01-04 16:19

Hej jeg har en tabel hvor jeg gerne vil have border i. Problemet
er at der ikke skal være border hele vejen rundt men i nogle
celler skal det være den nederste border der skal ses, og i nogle
andre skal det være left-border der sakl kunne ses.
Er der nogen der ved hvordan det kan gøres?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 11-01-04 16:28

"simon moore højer" skrev
> [...]
> andre skal det være left-border der sakl kunne ses.
> Er der nogen der ved hvordan det kan gøres?

du kan gøre det med noget css og div
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion11.asp

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : simon moore højer

Dato : 11-01-04 16:55

kan ikke rigtig få det til at virke...
kan i se hvad der er galt?

her er den del af mit dokument hvor jeg bestemmer "div":

og her er så mit css-dokument:

   #bottom {
       border-top-color: red;

       border-bottom-color: blue;

       border-right-color: green;

       border-left-color: orange;
       }

Fra : pepss

Dato : 11-01-04 17:27

"simon moore højer" skrev
> kan ikke rigtig få det til at virke...
> kan i se hvad der er galt?

[snip kode]
det er letter hvis du giver et link til en side og forklare hvad det praksis
er hvad du vil ha der skal ske.

50pxl skal være 50 px

hvis det kun er en celle (<td>) du vil ha border på kan det se sådan du:

div.bottom {
border-top: 1px solid #FF00FF;
}

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-01-04 17:50

simon moore højer skrev:

Du kan ikke putte en tr i en div. Tabeller er lidt specielle i
html-sammenhæng. Der er tre niveauer af tabelkoder - table (selve
tabellen), tr (rækkerne i tabellen) og td/th (cellerne i tabellen).
Andre html-koder kan stå inde i en tabel (inde i td eller th) -
eller uden for en tabel. Men man kan ikke have normale html-koder
mellem tr og td/th - eller mellem table og tr.

(Der er specielle tabelformateringskoder der godt kan stå mellem
table og tr, men koder der ikke har noget med tabeller at gøre kan
kun placeres i td eller th hvis det skal være i en tabel)

> #bottom {
> border-top-color: red;
>
> border-bottom-color: blue;
>
> border-right-color: green;
>
> border-left-color: orange;
> }

Egentlig er det slet ikke nødvendigt med en div her - du kan sætte
kanterne direkte på din tabelcelle:

--
Jens Gyldenkærne Clausen