Juhuuuuu
Fra : onix

Dato : 11-01-04 12:47

Jeg må bare fortælle nogen det, jeg er på WW og har efter første uge tabt
1.8 kg ! (jeg har drukket rigeligt vædske i form af vand og lightcola, så
jeg formoder ikke det er vædsketab ret meget af det) Det er fantastisk, hvor
jeg positiv og glad nu.

Hvor meget fedt tror i jeg reelt har tabt ? hvad er fysisk muligt at tabe af
fedt ? Synes selv 1.8 lyder af meget ?

Onix

Ps.: Jeg spinner 2-3 timer om ugen ved siden af så det hjælper selvfølgelig.

Fra : Trinita

Dato : 11-01-04 13:25

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote in message

> Synes selv 1.8 lyder af meget ?

Hej Onix
Jeg er på min egen hjemmekonstuerede kostomlægning, og den første uge tabte
jeg også omkring 2 kg....og de næste par uger også....men så efter det
begynder det at gå ned af bakke...og man taber mindre og mindre, men så
begynder det også ved nogle at gå op af bakken igen, og ved andre går vægten
helt i stå. Det jeg vil sige er at det er meget flot du har tabt 2 kg den
første uge...KEEP GOING...! Men du skal også vide at det kan gå i stå for så
at gå bedre igen.....eller det kan gå helt i stå, hvor det så kræver en
ekstra indsats at komme i gang igen.
Men flot arbejde!!!
VH trinita

Fra : Heidi

Dato : 11-01-04 15:15

onix wrote:
> Jeg må bare fortælle nogen det, jeg er på WW og har efter første uge
> tabt
> 1.8 kg !

Til lykke!

(jeg har drukket rigeligt vædske i form af vand og
> lightcola, så jeg formoder ikke det er vædsketab ret meget af det)

Jeg ved ikke om den mængde væske man indtager har noget at gøre med evt.
væsketab på en kur, men vil gerne selv vide det samme - jeg må nemlig
tilslutte mig fanfaren og fortælle at jeg fra mandag den 5. til fredag
den 9. har tabt mig 2 kg!! Dels ved at udregne lidt i WW-points, og dels
ved konsekvent bare at skære ned på alt der hedder brød, ris og pasta,
og så spise flere grøntsager, og spise 6-7 gange om dagen.

> Det er fantastisk, hvor jeg positiv og glad nu.
>
> Hvor meget fedt tror i jeg reelt har tabt ? hvad er fysisk muligt at
> tabe af fedt ? Synes selv 1.8 lyder af meget ?

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide - jeg ved dog også godt, at
man ikke skal regne med at det fortsætter med samme hast, og det er
måske i virkeligheden godt nok, hvis både huden og psyken skal kunne nå
at følge med, men det er alligevel en stor motivation til at fortsætte,
når man kan se der sker noget så hurtigt.

Held og lykke med det fortsatte vægttab (til os begge to )
--
Mvh. Heidi - 2 kg lettere siden 5/1
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Melanie

Dato : 11-01-04 15:30

> [...]
> fedt ? Synes selv 1.8 lyder af meget ?
>
> Onix
>
> Ps.: Jeg spinner 2-3 timer om ugen ved siden af så det hjælper

Hej ng og Onix

Stort tillykke!
Læste lige dit indlæg, men gik fasktisk ind her på siden for at fortælle om
min første uge på kur. Jeg har intet manglet i ugens løb. Har drukket vand,
mælk og juice efter behov. Jeg er opmærksom på hvad jeg spiser med mindre
fedt og mindre kulhydrater, men ellers ret normalt mad. Dog med undtagelse
af morgenmad og mellemmåltid. Disse består af nupo pulver med frosne bær
blændet i, og en smugle sød sødestof. Er startet på arb i butik igen, så har
ikke tid til motion pt, men går meget på mit arb. Jeg har tabt hele 2,5 kg
siden mandag!!!
Jeg har det meget bedre i mit tøj allerede og føler mig lidt gladere. Nu er
der kun 8-9 kg igen, hurra.

Ville også lige høre om der er nogen af jer der har erfaring med nupo?
Eller sød?

Jeg er faktisk også nysgering om det der med at hvor meget fedt kan man tabe
sig på en uge? 1.8 / 2.5 lyder ret meget, kan det passe?

Endnu en gang tillykke Onix, du smiller vel også stort som jeg nu? *SSS*

Mvh Melanie

Fra : Mette

Dato : 11-01-04 15:46

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg positiv og glad nu.
>
> Hvor meget fedt tror i jeg reelt har tabt ? hvad er fysisk muligt at tabe

Ja, det føles skønt ikke? Har selv tabt mig 1.4 kg denne første uge. Men
meget er væske.
Man skal i underskud med 7000 kalorier for at tabe 1 kg ren fedt. Så hvis du
ved, at du via motion og kostomlægning har forbrændt 7000 flere kalorier end
du har indtaget, så har du tabt 1 kg fedt.

For mit vedkommende har jeg en basalforbrænding på 1500 kcalorier - det jeg
skal spise for at holde vægten status quo.
Hvis jeg skærer ned til 1000 kcal/dagligt er jeg i underskud med 3500
kcalorier på en uge - og har deved tabt ½ kilo fedt. Hvis jeg ydermere
dyrker motion hver dag, hvor jeg forbrænder 500 kalorier per gang, så kan
jeg tabe et kilo flæsk per uge.

Fra : mus

Dato : 11-01-04 17:49

> [...]
> kcalorier på en uge - og har deved tabt ½ kilo fedt. Hvis jeg ydermere
> dyrker motion hver dag, hvor jeg forbrænder 500 kalorier per gang, så kan

Hvordan har du fundet ud af hvad din basalforbrænding er?

1000 kcal lyder godt nok ikke af meget!

Laila

Fra : Mette

Dato : 11-01-04 18:08

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan har du fundet ud af hvad din basalforbrænding er?
www.iform.dk har en række tests.

http://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=100&a=4260&submit.x=19&submit.y=10

"Hvor mange kal. har jeg brug for?"

> 1000 kcal lyder godt nok ikke af meget!

Nej. Men man vænner sig til det..
Det skal siges, at jeg er 1.50 meter høj, ikke betydeligt overvægtig og ikke
særligt fysisk aktiv hverken i fritid eller dagligdag - derfor det lave
kaloriebehov.

Fra : mus

Dato : 11-01-04 19:35

"Mette" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> særligt fysisk aktiv hverken i fritid eller dagligdag - derfor det lave

ok kender siden og har også selv fundet mit der - men undrede mig over det
lave tal og om der var andre steder man kunne finde det. Men nu forstår jeg
bedre - min første tanke var, at hun kan sørme ikke være så stor *SS*

Laila

Fra : Futte

Dato : 11-01-04 17:40

Det er da fedt jeg går selv ved DDV har har tabt 17.8kg på ca 12uger

Fra : Insideout

Dato : 12-01-04 19:59

> [...]
> 1.8 kg ! (jeg har drukket rigeligt vædske i form af vand og lightcola, så
> jeg formoder ikke det er vædsketab ret meget af det) Det er fantastisk,

Tillykke det er bare for fedt når man taber sig får noget ud af de
anstrengelser man går sig.

Jeg har været nede at blive vejet i dag og jeg er gået fra 147 kg til 143
kilo så jeg smiler også , nu må vi se i næste uge.

Mvh
Henrik

Fra : onix

Dato : 13-01-04 20:07

Hej alle !

Tak for det postive ord og forskelle kommentarer der er kommet ud af mit
lille glædes udbrud her i NG'en. *s*

Det motiverer at høre vi er mange der kæmper og kommer derned af stødt og
roligt, må man herinde offenliggøre sig vægt tab uge for uge ? jeg tænker om
vi forskellige uger måtte skrivve hvad vi har tabt ? (også hvis det går den
anden vej !) sådan lidt diskret "offentlig vejning" ??

Onix

Fra : KatjaStrofen

Dato : 13-01-04 20:13

> [...]
den
> anden vej !) sådan lidt diskret "offentlig vejning" ??

Jeg gider ikke deltage i sådanne ting - men for min skyld ingen alarm, hvis
folk vil det. - dog vil i skulle have klare regler omkring hvordan det skal
skrives - altså at der ikke bliver oversvømmet med tråde om folks 200 grams
vægtnedsættelse - kort sagt - blive enige om at der mandag oprettes en
tråd.. og så kan man UNDER den tråd skrive.. eller lign.

katja :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-01-04 20:26

KatjaStrofen wrote:
> [...]
> oversvømmet med tråde om folks 200 grams vægtnedsættelse - kort sagt
> - blive enige om at der mandag oprettes en tråd.. og så kan man UNDER

umiddelbart lyder det som en god ide..... hvis man indimellem smutter forbi
mad+drikke gruppen kan man opleve tråde der feks hedder "mandagsmad" eller
"torsdagsmad"..... jeg tror det ville være en god ide at hente ideen
her......
altså at have en "mandagsvægt" tråd indimellem.... om det skal være
ugentligt eller ej synes jeg er irelevant..... jeg tror vi her i gruppen nok
godt kan finde ud af at regulere det selv, sådan at der ikke er en lignende
tråd for hver ugedag.....
men om der den ene uge skulle komme to tråde synes jeg personligt også der
skal være plads til ;)

tror det kan være en god motivator til de faste brugere ;)
lidt lige som vores egen "peptalk" hvor folk samtidig har mulighed for at
spørge direkte om råd hvis de synes det går lidt for langsomt eller
lignende......

--
Knus, Sabina.
"It is a strange fate that we should suffer so much fear and doubt over

Fra : KatjaStrofen

Dato : 13-01-04 20:34

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse news:bu1gk8

> [...]
> tråd for hver ugedag.....
> men om der den ene uge skulle komme to tråde synes jeg personligt også der

Jow jow ... det var mere for at illustrerer noget kontiunitet - samtidig
med.. at jeg personligt nok ville blive træt af det.. hvis 29 brugere hver
lavede en tråd om deres vægttab :) hver uge

> [...]
> lidt lige som vores egen "peptalk" hvor folk samtidig har mulighed for at
> spørge direkte om råd hvis de synes det går lidt for langsomt eller

absolut.. og motivation kan vi alle jo bruge :)
> --
> Knus, Sabina.

Katja

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 13-01-04 20:44

KatjaStrofen wrote:

> Jow jow ... det var mere for at illustrerer noget kontiunitet -
> samtidig med.. at jeg personligt nok ville blive træt af det.. hvis
> 29 brugere hver lavede en tråd om deres vægttab :) hver uge

det er vi også 100% enige om...... det er klart min holdning at den slags
bør holdes i _en_ tråd..... men indtil nu synes jeg faktisk også at folk
generelt har været gode til at holde trådene..... naturligvis kan det smutte
for feks en ny bruger...... men den slags skal der jo også være forståelse
for.....

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 21:54

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]
smutte
> for feks en ny bruger...... men den slags skal der jo også være forståelse

Jeg syntes det er en rigtig, rigtig god idé I der er inde på! Hvis man så
feks. laver en tråd hver mandag hvor brugerne af gruppen kan skrive deres
vægttab eller (forhåbentlig ikke) deres forøgning og måske også kan tilføje
deres "startvægt" ved kurens start (hvis man er på sådan en) feks. 01.
September 03 -101 kg. til 86,3 kg. (mit eget tilfælde) Så går der måske lidt
mere sport i det og dermed forøget motivation. Ikke at dette tilfælde skal
være det brugte, bare en idé.

Knus
HP

Fra : Mette

Dato : 14-01-04 10:11

Nu er det jo bare ikke alle, der vejer sig fast om mandagen.. Jeg vejer
mig f.eks. fredag morgen.
Jeg huserer på news:alt.support.diet.weightwatchers hvor de fleste skriver
således under deres signatur:

Startvægt/nuværende vægt/målvægt

Desuden er der plads til glædesudbrud i forbindelse med vægttab, og som
regel virker det ganske motiverende. Forskellen er naturligvis at
d.helbred.slank ikke er en egentlig "support gruppe".

Mette
54.2/52.8/49

(Nej, jeg har ikke anoreksi - jeg er bare meget lav.

Fra : Insideout

Dato : 14-01-04 14:34

> [...]
> mig f.eks. fredag morgen.
> Jeg huserer på news:alt.support.diet.weightwatchers hvor de fleste skriver

Hej Mette
Den gruppe kendte jeg ikke men vil helt sikkert kikke i den, dog tror jeg
ikke jeg vil skrive da det vil kræve for meget tid som jeg ikke har da mit
skrive engelsk ikke er noget at råbe hurra over

> Desuden er der plads til glædesudbrud i forbindelse med vægttab, og som
> regel virker det ganske motiverende. Forskellen er naturligvis at
> d.helbred.slank ikke er en egentlig "support gruppe".

Jeg mener også at vi skal bruge vores signatur som er et fristed og så
bliver dk.h.s gruppen ikke overrislet med den slags. Jeg selv har brugt det
før og jeg har lige lavet en igen da jeg føler at jeg nu kan holde ved.

Mvh
Henrik

Fra : Insideout

Dato : 14-01-04 14:41

"Mette" <nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Startvægt/nuværende vægt/målvægt

For søren da også jeg glemte at indsætte signaturen min er lidt udvidet
men det går jo nok.

Mvh
Henrik

--
Startvægt den 19-05-03 på 155 kg og frem til den 05-01-04 har jeg haft
et samlet jojo vægttab på i alt 8 kg.

Fra : kim rasmussen

Dato : 18-01-04 21:22

Hej