password
Fra : søren jensen

Dato : 20-04-01 21:54

er der nogen der har et script til at sætte password på en side ??

send evt på mail..

sjales.com

Fra : Mickey

Dato : 20-04-01 21:55

"søren jensen" <sjales@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen der har et script til at sætte password på en side ??

hva har du adgang til ? ASP, PHP, CGI ?

> send evt på mail..

nope

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 21-04-01 01:04

On Fri, 20 Apr 2001 22:55:20 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>hva har du adgang til ? ASP, PHP, CGI ?

Jeg har adgang til php og vil gerne se et lille script, hvis det er
muligt.

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-04-01 02:54

Sat, 21 Apr 2001 02:04:25 +0200, skrev Jesper L Hansen
<lismoes@mail.dk>:

>Jeg har adgang til php og vil gerne se et lille script, hvis det er
>muligt.

prøv i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, det er gruppen
til det.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Mickey

Dato : 21-04-01 15:19

"Jesper L Hansen" <lismoes@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har adgang til php og vil gerne se et lille script, hvis det er
> muligt.

i header delen (før <HTML>) skriver du:

session_register("paswd");
if($paswd == "kodeord"){$login = "true";}
if($paswd != "kodeord" OR !$paswd){$login = "false";}

det gør:
hvis du logger ind på siden med index.php?paswd=kodeord, så sættes
login=true, og det kan du så bruge længere nede i scriptet til at vælge
enten at udskrive en "login please" eller en "welcome" besked.
på senere sider kan du nøjes med:
session_register("paswd");

- og så har du svjv stadig adgang til $login (en eller anden, ret mig hvis
jeg husker fejl)

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-04-01 22:40

Fri, 20 Apr 2001 22:54:20 +0200, skrev "søren jensen"
<sjales@telefona.dk>:

>er der nogen der har et script til at sætte password på en side ??

<http://www.usenet.dk/oss/dk.edb.internet.webdesign/diverse.html#Kodeord>,
hvis det skal være mere avanceret og sikkert, så skal du have noget
serverside og så spørge i en af disse grupper.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-04-01 00:43