Frank Zappa og David Bowie
Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 11-01-04 11:57

Hej!

Jeg har et problem! Hver gang nogen spiller noget Zappa el Bowie for mig...
eller jeg hører det i radioen... så lyder det vildt fedt! Men hver gang jeg
låner en cd på bib med Zappa el Bowie, så er det virkelig en skod cd.. :(
Hvaffor nogle cd'ere kan I anbefale med Zappa og/eller Bowie?

/Herb

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 11-01-04 12:55

Herbert Giulio Garonfolo wrote:
> [...]
> hver gang jeg låner en cd på bib med Zappa el Bowie, så er det
> virkelig en skod cd.. :( Hvaffor nogle cd'ere kan I anbefale med

Zappa: Roxy & Elsewhere
Bowie: Young Americans

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 11-01-04 14:15

"Herbert Giulio Garonfolo" <dont@write.me> skrev i en meddelelse:
> [...]
> låner en cd på bib med Zappa el Bowie, så er det virkelig en skod cd.. :(
> Hvaffor nogle cd'ere kan I anbefale med Zappa og/eller Bowie?

Problemet er nok at de numre de spiller i radioen er "mainstream" (sorry
frank) og som sådan ikke særlig repræsentative for deres samlede produktion.

Hvis du har lyttet til Frank Zappa i "Freak out" og "Hot rats" fra omkring
1966 / 69 over "Over-nite sensation" og "Apostrophe" fra 1973 / 74 til
"Sheik Yerbouti" og "Joe´s garage I , II & III" fra 1978 / 79-80 vil du
erfare at der er lysår stilmæssigt mellem FZ udgivelser.
Der udover har han udgivet en del materiale med jazz og klassisk udspring,
der for Zappa feinschmeckere er guf, uanset hvor outreret og utilgængeligt
det måtte forekomme.

Det vil være fuldkommen umuligt her og med korte vendinger at sige noget som
helst fornuftigt om specielt FZ produktion andet end at han kræver en
tilstedeværelse af lytteren der ligger ud over det normale.

Jeg har ikke været "på Zappa" i en del år nu, men mon ikke der er kommet
compilations med hans mere blødere repetoire.(?)

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *suckers*

Fra : Thomas Lund Hansen

Dato : 11-01-04 20:02

The weakest link Flemming Jørgensen <zillyink*suckers*@hotmail.com>,
dared to write this anyway:

>Jeg har ikke været "på Zappa" i en del år nu, men mon ikke der er kommet
>compilations med hans mere blødere repetoire.(?)

"Have I ever offended someone" har en del af hans "mainstream" numre.
Og så selvfølgelig de vanvittige tekster

Fra : Jens Frøkjær Laursen

Dato : 11-01-04 20:47

"Flemming Jørgensen" <zillyink*suckers*@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der for Zappa feinschmeckere er guf, uanset hvor outreret og utilgængeligt

...og du nævner da også de cd-ere Herbert nok skal gå efter: De gange jeg har
hørt FZ i radioen har det stort set altid været fra "Sheik Yerbouti" og
"Apostrophe".

/Jens

Fra : CNS

Dato : 11-01-04 15:13

Hej,

Hvilke albums har du haft lånt med Bowie, som du ikke brød dig om?

Der er mange guldklumper imellem, men en mere anbefalelsesværdig plade er da
Scary Monsters - du kunne også låne "The Singles Collection" som dækker
1967-1993 - manden har jo bevæget sig inde for så mange musikgenrer at det
er svært at vide - fra electronic på 1. Outside / Earthling, punk på Tin
Machine I + II, mainstream pop på 80'er albums, over i soul på Young
Americans, klassisk Bowie-rock på Man who sold the world, Hunky Dory, Ziggy
Stardust, Aladdin Sane, m.fl.

Hans albums er generelt meget forskellige, og det er derfor svært at
anbefale noget, når du ikke ved hvilken periode/titel sangen er fra/har..

Du kan se en diskografi her - måske det hjælper dig lidt på vej?
http://www.teenagewildlife.com/music/Albums.html

/Christian

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 11-01-04 23:41

> [...]
> låner en cd på bib med Zappa el Bowie, så er det virkelig en skod cd.. :(
> Hvaffor nogle cd'ere kan I anbefale med Zappa og/eller Bowie?

Strictly Commercial er en fin Zappa-tapas, fortsæt med Läther og er du endnu
ikke stået af, skulle du kunne fortsætte med et af de originale albums . . .
i den brugervenlige ende.
vh/Torben

Fra : F.B. [3000]

Dato : 12-01-04 00:13

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse:
> Strictly Commercial er en fin Zappa-tapas, fortsæt med Läther og er du
endnu
> ikke stået af, skulle du kunne fortsætte med et af de originale albums . .
..
> i den brugervenlige ende.
---------------------------
åhja-åhja-åhja - that brings back memories :)

Strictly commercial:
1. Peaches en Regalia
2. Don't Eat the Yellow Snow (single version)
3. Dancin' Fool [Sheik Yerbouti version]
4. San Ber'dino
5. Dirty Love
6. My Guitar Wants to Kill Your Mama
7. Cosmik Debris
8. Trouble Every Day
9. Disco Boy
10. Fine Girl
11. Sexual Harassment in the Workplace
12. Let's Make the Water Turn Black
13. I'm the Slime
14. Joe's Garage (single version)
15. Bobby Brown Goes Down
16. Montana (single version)
17. Valley Girl
18. Be in My Video
19. Muffin Man
------------------------
Läther:
1. Re-gyptian strut
2. Naval aviation in art?
3. A little green rosetta
4. Duck duck goose
5. Down in de dew
6. For the young sophisticate
7. Tryin' to grow a chin
8. Broken hearts are for assholes
9. The legend of the Illinois enema bandit
10. Lemme take you to the beach
11. Revised music for guitar & low budget orchestra
12. RDNZL
13. Honey, don't you want a man like me?
14. The black page 1
15. Big leg Emma
16. Punky's whips
17. Flambé
18. The purple lagoon
19. Pedro's Dowry ; Läther
20. Spider of destiny
21. Duke of orchestral prunes
22. Filthy habits
23. Titties 'n beer
24. The ocean is the ultimate solution
25. The adventures of Greggery Peccary
26. Regyptian strut (1993)
27. Leather goods
28. Revenge of the knick knack people
29. Time is money
-------------------

Og når de to ovst. så er lyttet og forstået, så er der lige nedenstående:
Rigtig god fornøjelse (og manden mener de sq!)

Freak Out!
Absolutely Free
We're Only In It for the Money
Lumpy Gravy
Cruising with Ruben & the Jets
Mothermania - the Best of the Mothers [compilation LP, never re-issued]
Uncle Meat
Hot Rats
Burnt Weeny Sandwich
Weasels Ripped My Flesh
Chunga's Revenge
Fillmore East, June 1971
200 Motels
Just Another Band from LA
Waka/Jawaka
The Grand Wazoo
Over-Nite Sensation
Apostrophe (')
Roxy & Elsewhere
One Size Fits All
Bongo Fury
Zoot Allures
Zappa in New York
Studio Tan
Sleep Dirt
Sheik Yerbouti
Orchestral Favorites
Joe's Garage (acts 1-3)
Tinsel-Town Rebellion
Shut Up & Play Yer Guitar (all 3)
You Are What You Is
Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch
The Man from Utopia
Baby Snakes
The London Symphony Orchestra (volumes 1-2)
Boulez Conducts Zappa: The Perfect Stranger
Them Or Us
Thing-Fish
Francesco Zappa
Frank Zappa Meets the Mothers of Prevention
Does Humor Belong in Music?
Jazz from Hell
Guitar
You Can't Do That on Stage Anymore (volumes 1-6 + sampler)
Broadway the Hard Way
The Best Band You Never Heard in Your Life
Make a Jazz Noise Here
Playground Psychotics
Ahead of Their Time
The Yellow Shark
Civilization Phaze III
Strictly Commercial
The Lost Episodes
Läther
Frank Zappa Plays the Music of Frank Zappa
Have I Offended Someone?
Strictly Genteel [compilation; no new material]
Cheap Thrills [compilation; no new material]
Mystery Disc
Son of Cheep Thrills [compilation; no new material]
Everything Is Healing Nicely
Threesome #1 [compilation; no new material]
Threesome #2 [compilation; no new material]
Zappa Picks - By Jon Fishman of Phish [compilation; no new material]
Zappa Picks - By Larry LaLonde of Primus [compilation; no new material]
FZ:OZ
Halloween [DVD-audio with some video content]

---
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *suckers*

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 12-01-04 00:25

"F.B. [3000]" <zillyink*suckers*@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> FZ:OZ
> Halloween [DVD-audio with some video content]

Nemlig, så kan børneopdragelsen begynde.
;D Torben

Fra : F.B. [3000]

Dato : 12-01-04 01:56

"Abildgaard 3140" <pialykke@fjernmigget2net.dk> skrev i en meddelelse:
> (snip en masse om zappa)
> Nemlig, så kan børneopdragelsen begynde.

Jeg vil ikke undlade at reklamere for en af mine ve....bekendte der spiller
i det ganske udemærkede danske band: "Frank Zappa live event", et band der
spiller fornærmende godt.

Tjek dem ud når de spiller i KBH.

(gad vide om vi skulle lokke "Toldkammeret" til at hyre dem, jeg kan se at
vi er to i området der kan vores FZ.)

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *suckers*

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-01-04 02:21

F.B. [3000] skrev:

> [...] "Frank Zappa live event", et band der
> spiller fornærmende godt.
> (gad vide om vi skulle lokke "Toldkammeret" til at hyre dem,
> jeg kan se at vi er to i området der kan vores FZ.)

'Mee too' - gammel FZ/Mothers-fan.
Er der nogen, der ved om 2-lp'en "Mothers Day" er til at
skaffe på cd?
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt, 3140

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 12-01-04 11:39

> 'Mee too' - gammel FZ/Mothers-fan.
> Er der nogen, der ved om 2-lp'en "Mothers Day" er til at
> skaffe på cd?
> --
> Med venlig hilsen Herluf Holdt, 3140
Hæh, jeg er på.

--
vh ¸.·´¯)
><> ´ Torben Abildgaard
aka Illinoys Enema Bandit/Ålsgårde Surf & Sejlklubs underafdeling for
digitale strubesnittere

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 14:59

> [...]
> hver gang jeg låner en cd på bib med Zappa el Bowie, så er det
> virkelig en skod cd.. :( Hvaffor nogle cd'ere kan I anbefale med

Zappa, "Overnite Sensation", "Apostophe".
Bowie, "Honky Dory", "Ziggy Stardust".

Mvh. Finn