Knirkende parket gulv.
Fra : B

Dato : 11-01-04 11:16

Jeg har et parketgulv der knirker meget.
Nu har jeg købt et nyt 12mm massivt trægulv der skal lægges oven på, der
bliver lagt foam imellem, men jeg er bange for at man stadig kan høre
knirkeriet. Hvordan finder jeg strøerne neden under uden at skulle gøre
noget drastisk. (såsom at brække det op.) Eller er der andre ting man kan
gøre for at få det til at holde op?
Mvh
Kim

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-01-04 01:23

"B" <borggren@oncable.dk> skrev

> Jeg har et parketgulv der knirker meget.
> Hvordan finder jeg strøerne neden under uden at skulle gøre
> noget drastisk. (såsom at brække det op.) Eller er der andre ting man kan
> gøre for at få det til at holde op?

Kan du ikke se, hvor det er sømmet?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : B

Dato : 13-01-04 08:17

Nej det kan jeg ikke.
Kim

Fra : M. G. Nielsen

Dato : 12-01-04 16:45

Du kan måske føle hvor gilvet giver sig mindst, eller bore nogle små huller
for at se hvor strøerne er.
Jeg ville købe et par kasser parketskruer og give det en ordentlig tur, når
der nu skal noget andet gulv ovenpå.
Morten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-01-04 23:44

M. G. Nielsen skrev:

> Jeg ville købe et par kasser parketskruer og give det en ordentlig
> tur, når der nu skal noget andet gulv ovenpå.

Jeg har også et parketgulv der knirker.
Vi vil dog ikke gå så radialt til værks, at vi lægger nyt gulv ovenpå...

De skruer du nævner: er de beregnet til at få knirken gulve til at holde
kæ..?
Eller, i det mindste: er de velegnede til formålet ?

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:

Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*