Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotokøb i Taiwan
Fra : Stig Holmberg

Dato : 11-01-04 10:14

Har en bekendt der skal til Taiwan, hvor fotoudstyr er billigt, og overvejer
at få ham til at købe et kamera med hjem til mig.

Men hvor meget er det nu man må indføre for før der kommer told mm. på?

Han skal være væk i 1 måned.

Mvh. Stig

---

Fra : Søren

Dato : 11-01-04 11:54

"Stig Holmberg" <noone@nowhwere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at få ham til at købe et kamera med hjem til mig.
>
> Men hvor meget er det nu man må indføre for før der kommer told mm. på?

350 kr ! Fra ikke EU-land - men få ham til at rejse ind via andet EU-land, så er der
ingen begrænsning

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-01-04 14:03

Søren skrev i sit indlæg på usenet:
> 350 kr ! Fra ikke EU-land - men få ham til at rejse ind via andet
> EU-land, så er der ingen begrænsning

Udover told kommer der cel også 25% dansk moms - hvis man kan se, at det er
købt udenfor EU.....

I øvrigt mener jeg ikke at der er told på digital-kameraer - kun den danske
moms ?

Og man skal være opmærksom, at der formentlig ikke er danske menuer på
kameraer købt udenfor Europa.....

Og man skal være opmærksom på at kameraet formentlig skal til Taiwan, hvis
der skal laves garanti-reparationer.....

Jan

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 14:19

> I øvrigt mener jeg ikke at der er told på digital-kameraer - kun den
danske
> moms ?

Man pakker vel kameraet ud af emballagen og tager et par billeder i østen,
så kan tolden sært se hvor købet er foretaget.

> Og man skal være opmærksom, at der formentlig ikke er danske menuer på
> kameraer købt udenfor Europa.....

Alle kameraer har engelsk og hvis det er dansk så er halvdelen af alle ord
alligevel engelsk

> Og man skal være opmærksom på at kameraet formentlig skal til Taiwan, hvis
> der skal laves garanti-reparationer.....

Jep
Men man kan stadig få det lavet i danmark hvis man betaler for det

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-04 15:48

On 2004-01-11, Tom <> wrote:

> [...]
> så kan tolden sært se hvor købet er foretaget.

> Alle kameraer har engelsk og hvis det er dansk så er halvdelen af alle ord

Ikke korrekt. Jeg kender en der fik et japansk videokamera,
kun med japanske tekster. Detvar et Sony.

> Jep
> Men man kan stadig få det lavet i danmark hvis man betaler for det

Men det koste rnok mere end prisforskellen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 17:20

> Ikke korrekt. Jeg kender en der fik et japansk videokamera,
> kun med japanske tekster. Detvar et Sony.

Det kan ændres på de fleste med Lan-C kabel og software til at ænfre
programregistrene i kameraet med. Der er en del websider der beskriver disse
ændringer. Faktisk er der hele register-readouts fra samme kamera ment til
forskellige markeder.. Nu din ven har kameraet, var det en ide at prøve
det... De fleste kameraer har et standard indhold og nogle få registre der
sættes afhængig af markedet..

--

Hilsen
Karsten Hartmann

khsabelsnaazlanprikdk

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 11-01-04 18:25

> Man pakker vel kameraet ud af emballagen og tager et par billeder i østen,
> så kan tolden sært se hvor købet er foretaget.

Tjaah... da jeg skulle hjem fra USA, gik det findt med at spille dum i
Amsterdam. Jeg havde alt mit fotogejl, og ikke en eneste kvittering. Det
meste var nu købt i DK, men selve kameraet er tidligere købt i Singapore

I billund så vi knap nok en tolder.

Men ellers er tricket at stille sig op i lufthavnen, og vente på ën person
med mørk hud farve, og så gå efter ham. Så tager de højst sandsynlig ham
ind, og lader dig gå lige igennem. Og det er ikke på nogen måde nedladende
ment. Jeg kan bare konstatere, at sådan forholder det sig (sørgeligt).

--
Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-04 20:07

> Tjaah... da jeg skulle hjem fra USA, gik det findt med at spille dum i
> Amsterdam. Jeg havde alt mit fotogejl, og ikke en eneste kvittering. Det
> meste var nu købt i DK, men selve kameraet er tidligere købt i Singapore

Jeg vil heller aldrig kunne fremvise en kvitering for at jeg har købt mit
Olympus E-20 i tyskland, fordi jeg købte det brugt gennem ebay. Jeg har kun
et par e-mail for bekræfter at jeg vundet en auktion.
Og jeg forbeholder mig retten til at tage mit lovligt indkøbte kamera med
overalt i verden

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-01-04 14:44

> Og jeg forbeholder mig retten til at tage mit lovligt indkøbte kamera med
> overalt i verden

Og jeg forbeholder mig ret til at tage min lovligt indkøbte 9mm Glock med
overalt i verden

--
-Jens B.

www.fotolog.dk - Min personlige fotodagbog på nettet (inaktiv indtil uge 3)

Fra : Stig Holmberg

Dato : 11-01-04 20:19

Sune Kjærgård wrote

> [...]

> ind, og lader dig gå lige igennem. Og det er ikke på nogen måde nedladende
> ment. Jeg kan bare konstatere, at sådan forholder det sig (sørgeligt).

Ideel set stiller man sig efter en med turban, langt skæg og en rund tung
håndbagage

Mvh. Stig

---

Fra : Stig Holmberg

Dato : 11-01-04 20:14

> [...]

> alligevel engelsk

> Jep
> Men man kan stadig få det lavet i danmark hvis man betaler for det

Har hørt at de kan se på serienummmeret hvor kameraet er solgt, men det er
måske kun en myte, ellers skal man vel bare smide org. emballagen væk.

Mvh. Stig

---

Fra : H.Kragelund

Dato : 11-01-04 21:52

> Har hørt at de kan se på serienummmeret hvor kameraet er solgt, men det er
> måske kun en myte, ellers skal man vel bare smide org. emballagen væk.

Canon kan se hvilket land kameraet er expoteret til!

Mvh
henrik

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 11-01-04 14:23

> [...]
1350kr andre varer fra ikke eu-land!

> Og man skal være opmærksom, at der formentlig ikke er danske menuer på
> kameraer købt udenfor Europa.....
sikkert ikke,det er der nødvendigvis heller ikke selvom det er købt i DK

> Og man skal være opmærksom på at kameraet formentlig skal til Taiwan, hvis
> der skal laves garanti-reparationer.....
Det behøver man ikke hvis man køber et kvalitets camera hvor der er verdens
garanti på!

Fra : Stig Holmberg

Dato : 11-01-04 20:11

Jan Vestergaard wrote

> [...]
>
> Og man skal være opmærksom på at kameraet formentlig skal til Taiwan, hvis
> der skal laves garanti-reparationer.....

Jeg har fået at vide at der altid er engelske menuer på kameraer købt i
Taiwan (og kinesiske!, men den menu behøver man ikke at vælge)

Jeg ved ikke om world-wide garanti gælder her også, det burde den vel gøre?

Mvh. Stig

---

Fra : max

Dato : 11-01-04 20:31

"Stig Holmberg"
> [...]
> Taiwan (og kinesiske!, men den menu behøver man ikke at vælge)
>
> Jeg ved ikke om world-wide garanti gælder her også, det burde den vel gøre?

Der er ikke worldwide garanti på digital kamaraer,
lige gyldigt hvor du køber henne. Der er på objektiver
men ikke altid, de såkaldte "grey marked" er ikke
dækket ar ww garanti. -max-

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 11-01-04 14:21

350 kr ! Fra ikke EU-land - men få ham til at rejse ind via andet
EU-land, så er der
> ingen begrænsning
Det er 1350kr andre varer fra ikke EU-lande....rejser han ind via et EU land
SKAL han købe camera i EU landet og kunne forvise kvittering på dette!

Fra : Stig Holmberg

Dato : 11-01-04 20:08

Søren wrote

> 350 kr ! Fra ikke EU-land - men få ham til at rejse ind via andet
EU-land, så er der
> ingen begrænsning

Ja, det må jeg lige undersøge om han gør, for 350.-. kr. får man jo ikke
noget stort digital kamera!

Mvh. Stig

---

Fra : Jack L.

Dato : 11-01-04 16:29

Stig Holmberg wrote:
> [...]
> overvejer at få ham til at købe et kamera med hjem til mig.
>
> Men hvor meget er det nu man må indføre for før der kommer told mm.

Vær opmærksom på hvad der medfølger i pakken (versus det der medfølger i
pakken ved køb i DK), og forhåbentlig er din ven også god til at prutte om
prisen. Det er på de dyreste digicams hvor du sparer penge, som regel en
besparelse 600-1000 DKK. Overvej om det er besparelsen værd i tilfælde af at
den skal på reparation. Men igen, er der international garanti så burde man
kunne sende sit kamera på reparation i Danmark.

Som minimum er der engelsk menusystem.

Told? Det skal du ikke spekulere over for din ven kommer alligevel til at
købe så meget sjov med hjem at han sprænger grænsen, og så er det om at håbe
at tolden i lufthavnen ikke fanger ham. ;)

Det virker også som at 256 MB CF kort også er lidt dyrt for tiden dernede i
forhold til priserne i DK, jeg kan ikke forstå hvorfor. Det kan man sikkert
gøre noget ved under forhandlingerne.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Stig Holmberg

Dato : 11-01-04 20:23

Jack L. wrote:

> [...]
>
> Det virker også som at 256 MB CF kort også er lidt dyrt for tiden dernede
> forhold til priserne i DK, jeg kan ikke forstå hvorfor. Det kan man

Jeg troede faktisk man sparede mere, havde forventet op mod 50%, da jeg var
i Singapore var priserne på elektronik og kameraer ca. på dette niveaau, men
Taiwan er måske dyrere.

Mvh. Stig

---

Fra : Jack L.

Dato : 12-01-04 01:53

> Jeg troede faktisk man sparede mere, havde forventet op mod 50%, da
> jeg var i Singapore var priserne på elektronik og kameraer ca. på
> dette niveaau, men Taiwan er måske dyrere.
>
> Mvh. Stig

Jeg har aldrig været i Singapore men 50% lyder godt nok meget billigt.

Ja, lidt overraskende at man ikke sparer nær så meget i Taiwan. Måske får
man billigere varer udenfor Taipei?

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 13-01-04 06:20

> Har en bekendt der skal til Taiwan, hvor fotoudstyr er billigt, og
overvejer
> at få ham til at købe et kamera med hjem til mig.

Vær nu sikker på der er en brugbar garanti her i landet, og det er en model
som findes her i tilfælde af rep. Samme kamera kan godt være i flere
versioner.
--
Mvh Kai Hoffmann

Læs om citatteknink på: