Vis Billede afhængig af tid
Fra : Henrik P.

Dato : 11-01-04 09:51

Jeg er en nybegynder der søger et script der kan vise forskellige billeder
afhængig af tid.

F.eks.

Fra klokken 6 til 9 vises billede 1
Fra klokken 9 til 12 vises billede 2
Fra klokken 12 til 15 vises billede 3

osv.

Svar gerne via mail.
Men husk (FJERNEDETTE) i mailadresse.

På forhånd tak.

Henrik P

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-01-04 10:05

"Henrik P." <henrik.poulsen@(fjerndette)stofanet.dk> skrev:

>Jeg er en nybegynder der søger et script der kan vise forskellige billeder
>afhængig af tid.

JavaScript og Java er to ret forskellige ting.
JavaScript kan du få hjælp til i

Clientside dækker programmer der afvikles på klienten (brugerens
system) som f.eks. JavaScript.

--
Bertel

Fra : Henrik P.

Dato : 11-01-04 11:31

Ok! Tak.

Så blev jeg det klogere...
Jeg prøver der.

Fra : Michael Banzon

Dato : 11-01-04 12:30

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev...

> JavaScript og Java er to ret forskellige ting.
> JavaScript kan du få hjælp til i

> Clientside dækker programmer der afvikles på klienten (brugerens
> system) som f.eks. JavaScript.

I dette tilfælde viste det sig så vidst at være JavaScript der
skulle være løsningen - men opgaven kunne vel sagtens løses med
en applet...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-01-04 14:37

Michael Banzon wrote:

> I dette tilfælde viste det sig så vidst at være JavaScript der
> skulle være løsningen - men opgaven kunne vel sagtens løses med
> en applet...

Eller en servlet eller med JSP. I så fald er man uafhængig af uret på
brugerens maskine.

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Michael Banzon

Dato : 11-01-04 16:04

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev...

> Eller en servlet eller med JSP. I så fald er man uafhængig af uret på
> brugerens maskine.

Netop! ;-D
Min pointe var også at vi, herinde, måske skal passe lidt på med at
sparke folk væk herfra, bare fordi deres problem lugter lidt af
clientside... *bvadr*

Det kunne jo være at vi kunne omvende nogle af dem ;-D

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Anders Lund

Dato : 13-01-04 18:00

"Michael Banzon" <michael@banzon.dk> skrev i en meddelelse
> Min pointe var også at vi, herinde, måske skal passe lidt på med at
> sparke folk væk herfra, bare fordi deres problem lugter lidt af
> clientside... *bvadr*

En applet, hører jo også under clientside.

Anders Lund
Anders@GEDzaim.dk
Fjern geden fra min email adresse

Fra : Michael Banzon

Dato : 13-01-04 19:40

"Anders Lund" <anders@GEDzaim.dk> skrev...
> En applet, hører jo også under clientside.

Appletter hører til her...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Finn Nielsen

Dato : 13-01-04 19:46

"Anders Lund" <anders@GEDzaim.dk> writes:

> "Michael Banzon" <michael@banzon.dk> skrev i en meddelelse
>
> En applet, hører jo også under clientside.

Ikke desto mindre er en applet skrevet i java og den måde man laver en
applet på (AWT) har ikke noget med webdesign at gøre. Så applets må være
acceptabelt her.

Ham der startede tråden spurgte decideret til et script (ergo er sproget
ikke java), så hører det ikke til her.

--
Finn Nielsen - http://www.finnnielsen.dk/

For email: Fjern den første og sidste del af domænet fra min adresse.

Fra : Michael Banzon

Dato : 13-01-04 22:01

"Finn Nielsen" <spamtrap2@zero.zznyyd.dk.invalid> skrev...
> Ham der startede tråden spurgte decideret til et script (ergo er sproget
> ikke java), så hører det ikke til her.

Hmmm... og hvis han spurgte om hjælp til at lave en container?? Så skulle
han henvises til dk.staal.konstruktion?? ;-D

Der er mange måder at formulere sig på... Det eneste vi kan gå ud fra er
vel at hvis folk spørger her, så handler det om Java... I det
oprindelige indlæg finder jeg ikke noget (ud over ordvalg) der giver
tegn på at det skulle være OT.

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-01-04 23:02

Michael Banzon skrev:

>vel at hvis folk spørger her, så handler det om Java... I det
>oprindelige indlæg finder jeg ikke noget (ud over ordvalg) der giver
>tegn på at det skulle være OT.

Hvilke andre tegn end ordvalg havde du ventet at finde i et
indlæg?

--
Bertel

Fra : Michael Banzon

Dato : 14-01-04 01:42

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev...

> Hvilke andre tegn end ordvalg havde du ventet at finde i et
> indlæg?

Igen... Dårligt ordvalg af mig.. Var der andre der ikke forstod
meningen?? ;-D

Som jeg skrev: At kalde et stykke "programkode" for "script" er
ingen dødssynd ;-D Jeg har stødt på langt værre ting, f.eks.:

"HALLO - HJÆLP MIG LIGE MED MIT JAVASCRIPT-HTML-VBSCRIPT - NU!"

I sådanne tilfælde er man jo ikke i tvivl om at indlæget er
havnet i en forkert gruppe...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-01-04 11:18

Michael Banzon skrev:

>Igen... Dårligt ordvalg af mig.. Var der andre der ikke forstod
>meningen?? ;-D

Det var mest ment som spøg, men jeg mener stadig at der spørges
om JavaScript. Alternativet er at han skal lære hvordan han
henter og installerer et sæt Javaudviklingsværktøjer, opbygger en
applet, kompilerer den, hvordan man kalder en applet fra en
HTML-fil, ftp'er filerne og evt. lige klarer nogle problemer med
security (policy) - fremfor at klippe et par velvalgte
JavaScriptkoder ind på en side som virker med det samme?

>Som jeg skrev: At kalde et stykke "programkode" for "script" er
>ingen dødssynd ;-D Jeg har stødt på langt værre ting

Klart. Jeg hæftede mig også ved "nybegynder".

--
Bertel

Fra : Finn Nielsen

Dato : 14-01-04 07:53

"Michael Banzon" <michael@banzon.dk> writes:

> "Finn Nielsen" <spamtrap2@zero.zznyyd.dk.invalid> skrev...
>
> Hmmm... og hvis han spurgte om hjælp til at lave en container?? Så skulle
> han henvises til dk.staal.konstruktion?? ;-D

Jeg kan ikke se din pointe.

> Der er mange måder at formulere sig på... Det eneste vi kan gå ud fra er
> vel at hvis folk spørger her, så handler det om Java...

Nej. Med det antal javascript spørgsmål der kommer her kan man ikke gå ud
fra at bare fordi spørgmålet kommer her så hører det også hjemme her.

> I det oprindelige indlæg finder jeg ikke noget (ud over ordvalg) der
> giver tegn på at det skulle være OT.

Det Bertel skrev.

Fra : Michael Banzon

Dato : 14-01-04 08:51

"Finn Nielsen" <spamtrap2@zero.zznyyd.dk.invalid> skrev...
> Nej. Med det antal javascript spørgsmål der kommer her kan man ikke gå ud
> fra at bare fordi spørgmålet kommer her så hører det også hjemme her.

Man er uskyldig til det modsatte er bevist ;-D

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Finn Nielsen

Dato : 14-01-04 17:03

"Michael Banzon" <michael@banzon.dk> writes:

> "Finn Nielsen" <spamtrap2@zero.zznyyd.dk.invalid> skrev...
>
> Man er uskyldig til det modsatte er bevist ;-D

For mig er sætningen "jeg leder efter et script" bevis nok. Jeg kender
ingen der kender java der ville sige script når emnet er java.