Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Selvportræt med webcam...
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 11-01-04 07:19

Hej gruppe...

Jeg har aldrig rigtig været fotogen, derfor synes jeg at det var temmelig
underligt da jeg fik et webcam af min familie i julegave. Jeg tænkte at jeg
alligevel godt kunne prøve at tage et par shots...

Link: www.giantmedia.dk/kenneth

Jeg ved godt at det intet er, i forhold til jeres store flotte billeder. Jeg
blev bare så stolt over at jeg bare så lidt normal ud på de her billeder, og
at kvaliteten er så god, når man tænker på hvad jeg har taget det med...

Webcamet er et Creative Webcam 5 (
http://www.itl-computers.com/product_images/web5.jpg )

Med venlig hilsen

Kenneth Brøgger
Amatør... :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-01-04 07:54

On 2004-01-11, Kenneth Brøgger <kenneth@giantmedia.dk> wrote:
> [...]
> at kvaliteten er så god, når man tænker på hvad jeg har taget det med...

Hvordan lavede du det med lyset ?
Nærbillederne af dit ansigt har noget DoF, som man ikke
ser ved digitale kameraer, og som normal anvendes ved
portrætter og som ikke-dslr digicams ikke kan lave i dag.

Men flot arbejde.

Fra : Knud Bonke

Dato : 11-01-04 08:56

"Kenneth Brøgger" <kenneth@giantmedia.dk> skrev i en meddelelse news:4000ead9$0$27385$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
: Hej gruppe...
:
[...]

Jeg er imponeret. Købte et skod-webcam for et par år siden, det ligger nederst i en rodekasse,
og kommer aldrig op mere. Måske skulle jeg prøve igen (
Hilsen Knud

Fra : jabbe\(4000\)

Dato : 11-01-04 11:48

Det er eddersprøjtme nogle flotte billeder...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (er stadig i gang med opbygningen, men har nogle
fisk i)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 11-01-04 13:44

> Det er eddersprøjtme nogle flotte billeder...

Tak for roserne alle sammen... Det med lyset som Povl H. Pederesen spurgte
om, lavede jeg simpelt ved hjælp af en arkitekt lampe som er den eneste
belysning ved mit skrivebord. Det var nat da jeg tog billederne så det var
den eneste belysning overhovedet (på nær skærmens skær)...

Med venlig hilsen

Kenneth Brøgger

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 11-01-04 20:02

Det er du sluppet ret godt fra.
Jeg luftede selv mine synpunkter om at man sagtens kunne tage fine billeder
til Internettet med et webcam som bare knipsede løs.
Blev flamet en del på min mail efterfølgende, men jeg synes du giver dem
lidt baghjul med din lille serie.
Selvfølgelig kan alt gøres bedre - men hvis du prøver et par gange mere er
alle nok til sidst gode.
Er ikke helt vild med de 2 nederste - du ser lidt nørdert ud der. Ikke at
jeg selv ville være bedre, men tror du kan få de sidste bedre.

Jan