aargh jeg missede "Lola rennt" i fjernsyne~
Fra : Jacob Riis

Dato : 10-01-04 22:58

Jeg synes nu godt lige i kunne have advaret mig om at der kommer en rigtig
god film i fjernsynet. På Sverige 2 viste de "Lola rennt" i aften og jeg har
ikke fået set filmen endnu. Men jeg kan godt se at det bliver lidt for meget
når envhver "god" film skal annonceres her i gruppen.

Jeg vil lige minde om at man mandag aften på DR2 kan se Pleasantville
http://www.imdb.com/title/tt0120789/ - en skøn film som jeg kun kan
anbefale.

--
Jacob

Fra : Jeppe Møller

Dato : 11-01-04 00:29

> [...]
meget
> når envhver "god" film skal annonceres her i gruppen.

Jeg lejede filmen for et års tid siden i BB og kan klart anbefale den. Den
er dog ikke til at falde på halen over, men jeg ville dog gerne have genset
den på S2.

> Jeg vil lige minde om at man mandag aften på DR2 kan se Pleasantville
> http://www.imdb.com/title/tt0120789/ - en skøn film som jeg kun kan
> anbefale.

Det kan jeg tilgengæld ikke- magen til prætentiøst sentimalt langtrukkent
bræk (hmm) skal man lede længe efter.

/JeppeM

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-01-04 09:34

On Sat, 10 Jan 2004 22:58:04 +0100, "Jacob Riis"
<contactingrouponly@noprivatemessages> wrote:

> [...]
>ikke fået set filmen endnu. Men jeg kan godt se at det bliver lidt for meget
>når envhver "god" film skal annonceres her i gruppen.

Hvis du bruger Stofa, er du ikke gået glip af noget. Der er for meget sne på den
kanal i øjeblikket til at det er til at holde ud at se.

Kurt Brixen

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 11-01-04 10:40

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis du bruger Stofa, er du ikke gået glip af noget. Der er for meget sne
på den
> kanal i øjeblikket til at det er til at holde ud at se.

Hvor bor du Kurt?

> Med venlig hilsen
> Kurt Brixen

Lars B

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-01-04 12:50

On Sun, 11 Jan 2004 10:40:13 +0100, <lars@zulfo.dk> wrote:

>Hvor bor du Kurt?

Næstved.

Kurt Brixen

Fra : Morten DH

Dato : 11-01-04 13:06

> Næstved.

Ha ha så er du måske også ved at omprogrammere dine fjernsyn... lærer aldrig
at forstå hvorfor det er nødvendigt for Stofa at om bytte rundt på 10-12
programmers placering fordi man fjerner et program fra pakken og kommer med
et nyt?!?

Jeg bor selv i Næstved og synes heller ikke prisen hænger sammen med
kvaliteten

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-01-04 13:27

On Sun, 11 Jan 2004 13:06:27 +0100, "Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote:

> [...]
>programmers placering fordi man fjerner et program fra pakken og kommer med

Ja, jeg blev færdig i går, men nu er jeg ved at omprogrammere min Pronto, den
passer jo heller ikke mere.

>Jeg bor selv i Næstved og synes heller ikke prisen hænger sammen med
>kvaliteten

Jeg betaler knap 210 i kvartalet (pakke 1 og 2) - det synes jeg er OK. Men mere
vil jeg heller ikke betale.

Kurt Brixen

Fra : lars@zulfo.dk

Dato : 11-01-04 15:10

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at forstå hvorfor det er nødvendigt for Stofa at om bytte rundt på 10-12
> programmers placering fordi man fjerner et program fra pakken og kommer

Sammensætning af programpakker osv....

> Jeg bor selv i Næstved og synes heller ikke prisen hænger sammen med
> kvaliteten

Hvis I har problemer med kvaliteten at signalet, så end mig da en mail på
support@stofanet.dk, så skal jeg sørge for at teknisk afdeling får besked.

Husk at skrive et træftidspunkt og telefonnumre også :)

Mvh

Lars B

Som lige nu er på arbejde, hos Telia Stofa, men generelt udtaler sig for
sig selv, men ikke i dette tilfælde :)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-01-04 15:56

On Sun, 11 Jan 2004 15:09:41 +0100, <lars@zulfo.dk> wrote:

>Hvis I har problemer med kvaliteten at signalet, så end mig da en mail på
>support@stofanet.dk, så skal jeg sørge for at teknisk afdeling får besked.

Sverige 1 og 2 modtages gennem luften, og der er langt til Næstved, så tror du
det kan blive bedre?

Kurt Brixen

Fra : Morten DH

Dato : 12-01-04 18:30

<lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> Sammensætning af programpakker osv....

Har set det argument før - fatter det stadig ikke... Kunne godt tænke mig at
høre den lange tekniske forklaring, da jeg ikke kan forestille mig at Stofa
gør det for at genere deres kunder

> Hvis I har problemer med kvaliteten at signalet, så end mig da en mail på
> support@stofanet.dk, så skal jeg sørge for at teknisk afdeling får besked.

Sidst jeg ringede til support for at klage over TCM (som var så mørk at man
ikke kunne se noget som helst i natte scenerne i Ørneborgen for 120. gang)
var den venlige dames konklusion at det var fordi mit fjernsyn var så stort
(29") at man bedre kunne se fejlene - og det var selvfølgelig efter at den
med at det måtte være lokalt hos mig problemet var (hvilket jeg så kunne
afvise idet jeg havde set problemet 4-5 forskellige steder i byen) havde
været oppe at vende... sååhh... tja...

2 dage efter var kanalen tilgengæld så lys at man burde have solbriller
på... men retfærdigvis vil jeg så sige at TCM står pænt nu

PT er det kun signalet på Sverige 2 og lydniveauerne på de forskellige
programmer der generer mig (og så prisen)

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 11-01-04 12:56

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

> [...]
meget
> når envhver "god" film skal annonceres her i gruppen.

DR2 viser Lola Rennt om kort tid

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-01-04 13:28

On Sun, 11 Jan 2004 12:55:48 +0100, "Thomas Mouritsen" <noway@none.invalid>
wrote:

>DR2 viser Lola Rennt om kort tid

Der kommer den sikkert også i ægte 16:9.

Kurt Brixen

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 11-01-04 14:10

> Der kommer den sikkert også i ægte 16:9.

Jeps, det gør den nemlig - ifølge DR's teksttv.

Jeg glæder mig til at se den igen - det er en fremragende film.

Fra : Jacob Riis

Dato : 11-01-04 13:27

"Thomas Mouritsen" <noway@none.invalid> skrev i en meddelelse

>[snip] omkring Lola Rennt i fjernsyn

> DR2 viser Lola Rennt om kort tid

Tak for oplysningen. Jeg fandt lige ud af på tekst tv at det er den 22 jan
de viser den. Jeg så også lige at vi får lov at se Happiness (
http://www.imdb.com/title/tt0147612/ ) på DR2 nu på torsdag. Den film er nu
noget ganske særligt. Jeg kan kun anbefale at se den...

Og minsandten om de ikke også viser L.A. Confidential på DR her i januar.

--
Jacob

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 11-01-04 22:15

<noway@none.invalid> wrote:

>DR2 viser Lola Rennt om kort tid

Kunne være interesant at se den med danske undertekster, men jeg er lidt
træt af den, efter at have set den 1 mia. gange på tysk med tyske
undertekster i skolen.

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Sune

Dato : 11-01-04 13:04

> [...]

>ikke fået set filmen endnu. Men jeg kan godt se at det bliver lidt for meget
>når envhver "god" film skal annonceres her i gruppen.

Jeg blev skuffet da jeg så den.
Den er bare et spin-off af en anden film (som sikkert også er et spin-off)

Ok film, men ikke noget specielt.

Mvh
Sune

Fra : Brian P

Dato : 11-01-04 22:03

Sune wrote (om Lola rennt):
> Jeg blev skuffet da jeg så den.
> Den er bare et spin-off af en anden film (som sikkert også er et
> spin-off)
>
> Ok film, men ikke noget specielt.

...et spin-off af hvilken film?

Fra : Sune

Dato : 11-01-04 22:19

On Sun, 11 Jan 2004 22:03:29 +0100, "Brian P" <kanalFJERN@klog.dk> wrote:

>..et spin-off af hvilken film?

************** SPOILER *************

http://www.imdb.com/title/tt0107048/

Mvh
Sune

Fra : -V-

Dato : 11-01-04 22:36

Sune wrote:

> ************** SPOILER *************
>

> http://www.imdb.com/title/tt0107048/

Nåeh, spinoff på dén måde?
Du er nok den eneste i kongeriget, som ville betegne det som et spinoff.

Så er Saving Private Ryan også et spinoff af Navarones Kanoner? Jeg mener,
de handler jo begge to om heltemodige mænd i WWII?

-V-

Fra : Brian P

Dato : 11-01-04 22:39

Øh, et spin-off af Groundhog Day? Nej vel? I øvrigt kom både "12:01" (1993)
og Star Trek TNG: Cause and effect (1992) inden Groundhog Day....

Fra : Sune

Dato : 11-01-04 22:59

On Sun, 11 Jan 2004 22:39:09 +0100, "Brian P" <kanalFJERN@klog.dk> wrote:

>Øh, et spin-off af ***

'Konceptet' er det samme.
Og når man først har set det én gang før, er anden gang altså ikke specielt underholdende.

Mvh
Sune

Fra : Brian P

Dato : 11-01-04 23:09

"Sune"
> 'Konceptet' er det samme.
> Og når man først har set det én gang før, er anden gang altså ikke
specielt underholdende.

Og dermed aflivedes hele western-genren, krimi-genren, melodrama-genren,
osv?

Fra : Sune

Dato : 11-01-04 23:11

On Sun, 11 Jan 2004 23:08:44 +0100, "Brian P" <kanalFJERN@klog.dk> wrote:

>Og dermed aflivedes hele western-genren, krimi-genren, melodrama-genren,
>osv?

Nej. Jeg mener det rent 'film-tekniske'.

Lidt ligesom de film hvor personerne bare har drømt hele handlingen, eller film hvor
handlingen foregår baglæns.

Har man set det én gang, er næste gang kedelig.

Mvh
Sune

Fra : Brian P

Dato : 12-01-04 21:11

Sune wrote:

> Nej. Jeg mener det rent 'film-tekniske'.
>
> Lidt ligesom de film hvor personerne bare har drømt hele handlingen,
> eller film hvor handlingen foregår baglæns.
>
> Har man set det én gang, er næste gang kedelig.

Øh, jamen, det er en ny handling, nye personer, osv., en ny historie. Det er
kun skabelonen der er den samme, og det samme er tilfældet med langt de
fleste film, du ser i biografen og fjernynet: At de er kalkeret over noget,
du (måske) har set før.

Fra : David T. Metz

Dato : 12-01-04 16:01

Sune wrote:

> ************** SPOILER *************
>

> http://www.imdb.com/title/tt0107048/

Helt ved siden af imnsho. Skal den sammenlignes med andre film er det langt
mere relevant med:
http://imdb.com/title/tt0084549/

Tykwer filmatiserede jo også senere et Kieslowski-manus. Kieslowskis er også
ældre end dit forslag iøvrigt ... Et (andet) spin off på Kieslowski'en er:
http://imdb.com/title/tt0120148/

Men her er tale om en rigtig spin off. Tykwers film er enestående.

David

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-01-04 18:51

David T. Metz wrote:

> [...]
>
> Tykwer filmatiserede jo også senere et Kieslowski-manus. Kieslowskis
> er også ældre end dit forslag iøvrigt ... Et (andet) spin off på

http://imdb.com/title/tt0120541/ har også lignende elementer i sig.

MVH
Jens

Fra : Brian P

Dato : 12-01-04 21:00

David T. Metz wrote:

> Helt ved siden af imnsho. Skal den sammenlignes med andre film er det
> langt mere relevant med:
> http://imdb.com/title/tt0084549/

Ja, eller http://www.imdb.com/title/tt0040919/. Charles Dickens' "A
Christmas Carol" fra 1843 er et tidligt eksempel på en fortælling, der
handler lige så meget om det som KUNNE have været, som om det, der faktisk
sker - det gør "Veronikas to liv" (http://www.imdb.com/title/tt0101765/) jo
i øvrigt også.

> Tykwer filmatiserede jo også senere et Kieslowski-manus. Kieslowskis
> er også ældre end dit forslag iøvrigt ... Et (andet) spin off på
> Kieslowski'en er: http://imdb.com/title/tt0120148/

Jeg forstår ikke jeres brug af begrebet "spin-off". "Angel" er et spin-off
af "Buffy the Vampire Slayer", "Star Trek The Next Generation" er et
spin-off af "Star Trek", "Spider-Man" et spin-off produkt at "The Fantastic
Four", osv., osv. Men "Sliding Doors" er sgudda ikke noget spin-off af
"Blind chance"?

Fra : David T. Metz

Dato : 13-01-04 09:08

Brian P wrote:
> Men "Sliding Doors" er
> sgudda ikke noget spin-off af "Blind chance"?

Du har helt ret. Jeg overtog udtrykket kritikløst her. Det ville passe bedre
med "rip-off".

Davod