Det bedste rengøringsmiddel ?
Fra : Kim

Dato : 10-01-04 22:19

Hvad er det bedste rengøringsmiddel til rengøring
af rat og gearstang ?

Jeg tænker på det håndsved m.m der findes disse steder
kunne være rart at få fjernet, inden man selv skal til at
køre bilen efter andre personer, 8-10 timer om dagen.

Jeg tænkte selv på evt. Clorin blandet med varmt vand,
en ren våd klud for derefter at tørre ren med en tør klud.

Hvad bruger i andre ?
Findes der noget specielt middel til rat og gearstang ?

Mvh Ny Fuldtids-chauffør
Kim

Fra : Jan Riber

Dato : 10-01-04 22:27

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det bedste rengøringsmiddel til rengøring
> af rat og gearstang ?

Jeg bruger aldrig andet end varmt vand med en sjat
opvaskemiddel i. Det er et fortrineligt affedtningsmiddel og
man slipper for den glatte overflade som alle de her
specielle plasticrensere ellers giver.

--
Venlig hilsen Jan
http://www.dkfritidbil.dk/whois/jan_riber/jan_riber.htm

Fra : Kim

Dato : 10-01-04 22:45

"Jan Riber" <jari@FJERNoncable.dk> skrev
> Jeg bruger aldrig andet end varmt vand med en sjat
> opvaskemiddel i. Det er et fortrineligt affedtningsmiddel og
> man slipper for den glatte overflade som alle de her
> specielle plasticrensere ellers giver.

Jo det havde jeg selv tænkt på men tror du det er
deciferende nok ?

Jeg skal overtage en 12 personers Handicap bus
fra en person som er yderst urenlig ( for at sige det pænt )
der ikke vasker hænder efter toiletbesøg ( småt ), spiser
diverse Sandwitches. Burgers incl. masser at Dressing m.m
inde i bilen hver dag, der bliver smurt ud over det hele.

Hans negle er sorte hvad for mig er yderst urenligt og da
jeg skal overtage hans bus på mandag og et måned frem
( ferie-afløser ) havde jeg tænkt mig at give bussen en
ordentlig omgang indvendig lige så snart jeg har tid,
men rat og gearstang vil jeg give med det samme...
Derfor mit spørgsmål...

Forstår du hvad jeg mener ?

Mvh Kim

Fra : Jan Riber

Dato : 10-01-04 23:15

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Jo det havde jeg selv tænkt på men tror du det er
> deciferende nok ?

Du bestemmer jo selv opløsningen og jeg mener når varmt
sulfovand kan opløse en fed sovs i en gryde under opvasken,
så burde den også kunne klare de efterladenskaber en gris
har placeret på ovennævnte dele. Der findes jo også
skrappere rengøringsmidler, men om resultatet bliver meget
bedre end med sulfo tvivler jeg på.
I yderste konsekvens må du jo bruge Toiletrens

> Forstår du hvad jeg mener ?

Jo-jo, jeg har prøvet at dele bil med en ungkarl der ikke
just var på jagt efter en dame. Når jeg overtog bilen, stank
den, og alt hvad man havde brug for at røre ved var fedtet
ind i jeg ved ikke hvad.
Det er rigtig træls..

Fra : Kim

Dato : 10-01-04 23:27

"Jan Riber" <jari@FJERNoncable.dk> skrev i
> [...]
> skrappere rengøringsmidler, men om resultatet bliver meget
> bedre end med sulfo tvivler jeg på.
> I yderste konsekvens må du jo bruge Toiletrens

Ja eller Grundrens, det man bruger når man skal tapetsere.

De fleste smitsomme sygdomme mm. kommer jo netop
fra hænderne af, enig ?

> Jo-jo, jeg har prøvet at dele bil med en ungkarl der ikke
> just var på jagt efter en dame. Når jeg overtog bilen, stank
> den, og alt hvad man havde brug for at røre ved var fedtet
> ind i jeg ved ikke hvad.

Og der brugte du kun sulfo ?

Spændt på at høre fra andre her i gruppen de næste dage,
for jeg vil nødigt ødelægge belægningen på rattet og lign.

Mvh Kim

Fra : Olesen

Dato : 11-01-04 11:26

> "Jan Riber" <jari@FJERNoncable.dk> skrev
>
> Jo det havde jeg selv tænkt på men tror du det er
> deciferende nok ?

> Forstår du hvad jeg mener ?

Vil mene, en gang varmt vand med klorin tilsat lidt velduftende
koncentreret Ajax må være sagen...

Måske arbejdshandsker var en mulighed ?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-01-04 16:23

On Sun, 11 Jan 2004 11:25:42 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

>Vil mene, en gang varmt vand med klorin tilsat lidt velduftende
>koncentreret Ajax må være sagen...
>
>--

Hvad er det nu med dig, Olesen?

Vil du tage livet af manden?

Sådan noget klor skal du være yderst forsigtig med. Blandet op med
selv ganske lidt salmiak (det er der i Ajax) kan det give røde øjne og
åndedrætsbesvær.

Klorin bør ikke bruges til almindelig rengøring nogen steder. Det er
overkill.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Olesen

Dato : 11-01-04 16:30

> Sådan noget klor skal du være yderst forsigtig med. Blandet op med
> selv ganske lidt salmiak (det er der i Ajax) kan det give røde øjne og
> åndedrætsbesvær.

Han ku jo starte med klorinopvredet klud, og så runde af med duftende
klorin.
I dê mængder er det vidst sundere, end køre i KBH fredag 16:30.:

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-01-04 16:47

> Han ku jo starte med klorinopvredet klud, og så runde af med duftende
> klorin.
> I dê mængder er det vidst sundere, end køre i KBH fredag 16:30.:

Lige en meget væsentlig detalje: Klorin er stærkt blegende, så hvis du er
uheldig kan du risikere at få nogen meget sjove farvedetaljer.
Hint: Hvis du har et par mørke cowboybukser du ønsker lysere, så prøv at
lægge dem i en stærk klorinopløsning..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Møller

Dato : 11-01-04 18:36

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> uheldig kan du risikere at få nogen meget sjove farvedetaljer.
> Hint: Hvis du har et par mørke cowboybukser du ønsker lysere, så prøv at

Ja og de forsvinder på ingen tid, da stoffet bliver mørt som rådden kød
Min kone mistede en bluse på den konto.

Og jeg har brugt blandingen 1. gang (Dog i koncentreret form fra svømmehal)
til mosegrise, 1 dl. klor 1 dl saltsyre hældes ned i hullet der øjeblikkelig
lukkes, da det svarer til 1. verdenskrig: giftgas !!

Det er også det der tager livet af regngøringspersonale, hvis de kommer til
at blande det og i værste fal sidder fast i en elevator.
--
Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-01-04 19:15

On Sun, 11 Jan 2004 18:36:21 +0100, "Møller" <eam_hvem@hvadprivat.dk>
wrote:

> [...]

>Det er også det der tager livet af regngøringspersonale, hvis de kommer til
>at blande det og i værste fal sidder fast i en elevator.

La' være med at skabe dig.

Olesen siger at det ikke er farligere end rush-hour i København.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Chr. L.

Dato : 10-01-04 23:53

"Kim" <no@spam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad bruger i andre ?
> Findes der noget specielt middel til rat og gearstang ?

hvad er der galt med en god gang afspritning!.

Chr.

Fra : Kim

Dato : 11-01-04 00:06

"Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk> skrev

> hvad er der galt med en god gang afspritning!.

Mener du ganske almindeligt Husholdningssprit ?

Hvilken opløsning ?

Og har du selv prøvet det ?

Mvh Kim

Fra : Jesper

Dato : 11-01-04 01:26

Hej.

Kim wrote:

> "Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk> skrev

> Mener du ganske almindeligt Husholdningssprit ?
>
> Hvilken opløsning ?
>
> Og har du selv prøvet det ?
>
> Mvh Kim

70% ethanol er det mest almindelige desinfektions/steriliserings-middel
i mikrobiologiske laboratorier (Rodalon kan også anbefales). Ellers kan
du starte med grundrens eller lign. og slutte af med sprit.

--
Mvh. Jesper

Fra : Kim

Dato : 11-01-04 08:26

"Jesper @tdcadsl.dk>" <"Jesperm<remove> skrev
> 70% ethanol er det mest almindelige desinfektions/steriliserings-middel
> i mikrobiologiske laboratorier (Rodalon kan også anbefales).

Kan det købes i håndkøb ?

> Ellers kan
> du starte med grundrens eller lign. og slutte af med sprit.

Igen, er der almindeligt husholdningssprit du snakker om ?
Og i hvilken opløsning ?

Mvh Kim

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-01-04 09:52

> "Jesper @tdcadsl.dk>" <"Jesperm<remove> skrev
>
> Kan det købes i håndkøb ?

> Igen, er der almindeligt husholdningssprit du snakker om ?
> Og i hvilken opløsning ?
>
> Mvh Kim

Hej Kim.

Jeg ved fra tidligere erfaring med rengøring af bl.a. firmakøkkener, at man
lige giver køkkenbordet et solidt skud alm. husholdningssprit efter
aftørring med vand og sæbe, så det bliver hysterisk rent - jeg bruger det
også selv herhjemme.

Tør snavs af med vand og sæbe - alm. opvaskesæbe i en skudefuld varmt vand,
tør efter med en klud, og giv rat og gearstang en omgang sprit på en klud
eller køkkenrulle, det fjerner alt hvad der hedder bakterier og lignende.

Hvis du har adgang til en Metro-forretning, så køb Kristalin til alm.
rengøring, det er også rimeligt effektivt, både i opløst og ufortyndet
blanding, og så har det den fordel at det kan købes både med og uden tilsat
'hørm' - parfume.

Husk dog handsker hvis du bruger det ufortyndet, og pas på med hvilke
overflader du bruger det ufortyndet på, det er rimeligt hidsigt, og svier
godt i fíngrene!
Vi havde ikke tid (!) til at fumle rundt med handsker, så jeg taler af egen
erfaring!

Rodalon - som tidligere foreslået af en af de andre her i gruppen - burde
fjerne hvad som helst, da det er desinficerende - vi bruger det herhjemme
til at rengøre køleskab i.

Håber du her har fået nogle tips du kan bruge til at få muget ud i dytten.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Chr. L.

Dato : 11-01-04 11:51

> "Chr. L." <chrisl@ASKFORDOMAIN.dk> skrev

> Mener du ganske almindeligt Husholdningssprit ?
>
> Hvilken opløsning ?
>
> Og har du selv prøvet det ?
>
> Mvh Kim

jeg bruger det bare rent..men det lugter jo lidt sådanne noget sprit,-evt
check først om det opløser noget.

Chr.