Signal fra computer til fjernsyn, kun lyd,~
Fra : Finn

Dato : 10-01-04 22:59

Jeg er blevet vist i denne retning fra dk.teknik.tv+video, så jeg håber I
kan hjælpe mig.

Det er vidst lettest, hvis I får det hele fra begyndelsen:
Vi har fået ny pc - hurra, og den skulle jo kunne det hele i følge butikken
i hvert fald
Der medfølger en ledning, der kan sættes mellem grafikkortet og scartstikket
på fjernsynet.
Vi kan fint få lyden over i fjernsynet, men billedet kommer ikke på skærmen,
det er bare sort.
Hvad kan der være galt?
Afspilningen af filmen foregår fint når vi ser det på computeren i windows
mediaplayer.

> Præcist hvilke stik er der i kablet, og præcist hvor i PC'en er de sat i?
Der er et lille rundt stik, der er sat til grafikkortet og et andet slags
stik, et "ben" der er sat i lydkortet.

De er så via 3 ledninger (som sidder sammen til en ledning) forbundet til et
scart stik, som sidder i fjernsynet.

Jeg ved intet om det, og min forklaring ser ud som noget vrøvl, men det er
den bedste jeg lige kan komme med.

Ledninger mv. fulgte med computeren, så det skulle gerne passe sammen.

Jeg håber, at du trods min ringe forklaring, fik de oplysninger du
efterlyse.

> Jeg vil tro at du skal have fortalt grafikkortet at den skal spytte noget
ud
> på tv-udgangen. Det kan jeg ikke hjælpe dig med - prøv evt. i
> dk.edb.hardware.grafikkort.

Så nu håber jeg på at I kender en god løsning.

Mange tak på forhånd
MVH
Finn

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 10-01-04 23:35

"Finn" <finn.christiansen@mail-fjernesindensvar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad kan der være galt?
> Afspilningen af filmen foregår fint når vi ser det på computeren i windows

Jeg tror også at du mangler at aktivere tvudgangen på dit grafikkort.
Du bliver nødt til finde ud af hvad det er for et kort du har i, for at vi
kan "guide" dig igennem.

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Finn

Dato : 11-01-04 08:56

Mange tak for dit svar.

> Jeg tror også at du mangler at aktivere tvudgangen på dit grafikkort.
> Du bliver nødt til finde ud af hvad det er for et kort du har i, for at vi
> kan "guide" dig igennem.
Jeg aner det ikke, men i brochuren for den jeg har købt står der:
POV GF FX-5200 128MB Ram grafikkort m/ TV-out/DVI

Jeg håber at du forstår ovenstående (det eneste jeg fik fat i var
"grafikkort"

Jeg ved ikke, om det er til nogen hjælp, men driveren er nvidia.

MVH
Finn

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 11-01-04 12:42

"Finn" <finn.christiansen@mail-fjernesindensvar.dk> skrev i en meddelelse

:
> POV GF FX-5200 128MB Ram grafikkort m/ TV-out/DVI
>
> Jeg ved ikke, om det er til nogen hjælp, men driveren er nvidia.

Jo, det var lige netop hvad jeg "fiskede" efter.

Hvordan dit "kontrolpanel" til driveren ser ud afhænger lidt af hvilken
version driver du har

Lars Pedersen har lavet en lille guide
http://www.frip.dk/caleb/

Jeg har også lagt lidt screenshots i News:dk.binaer
med emnet: TV-OUT / Finn

1.gif: Viser blot at du skal ind under Avanceret i egenskaber for skærm.

2.gif: Her kan du se at det en ældre og mindre grafikkort jeg har
og at jeg også bruger en ældre driver.

3.gif: Her kan du se at jeg under "nView" har valgt "Klon"
og har min almindelige skærm og TV som "Skærmpar"

4.gif: Viser indstillingen for fuldskærmsvideo.
Her er valgt "Sekundær skærm" som "Enhed i fuld skærm"
Det gør at når jeg afspiller video med mediaplayer,BSPlayer, eller
PowerDVD får jeg fuldskærmsbillede på Tv og kan arbejde videre
med alt muligt andet på monitoren.

Jeg har dog været udefor at jeg ikke har fået andet end en lyseblå skærm,
Det har jeg løst ved at hente tvtool
http://tvtool.info/go.htm?http://tvtool.info/english/download_e.htm
Starte det op, så får jeg billede på tv´et, og lukke det ned,
og så har jeg stadig billede på tv´et..

Jeg håber at det kan være en hjælp, om ikke andet så til at komme
videre i dit project.. Fortsat god week-end

Fra : Finn

Dato : 11-01-04 13:52

Tusind - nej ti tusind tak for din enormt supergode forklaring.
Det virker simpelthen bare nu, PRAGTFULDT.

Jeg fulgte din vejledning slavisk, og der var intet at tage fejl af.

Det var en rigtig god vejledning, jeg håber at mange andre kan få glæde af
den.
Igen tusindvis af tak og forstat rigtig god weekend til dig også.
Finn

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-01-04 01:58

> [...]
> den.
> Igen tusindvis af tak og forstat rigtig god weekend til dig også.

Tak for rosen *Rødme* Jeg er glad for at du fik det til at virke..