css font typer
Fra : Lars Johansen

Dato : 10-01-04 21:38

Ligesom der er websikre farver, findes der så css-sikre font
typer,
således at hvis jeg i css file vælger Ariel Black, så er sikker
på at læseren modtager Ariel Black.
Hvis og såfremt - hvor finder jeg en oversigt over web-sikre
fonte ?
Mvh. Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-01-04 22:01

"Lars Johansen" <blast1968@hotmail.com> skrev

> [...]
> på at læseren modtager Ariel Black.
> Hvis og såfremt - hvor finder jeg en oversigt over web-sikre

Læs her om fonte til web

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/txtformt.asp#type

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-01-04 22:49

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> wrote in message

> "Lars Johansen" <blast1968@hotmail.com> skrev

> Læs her om fonte til web
>
> http://www.hjemmesideskolen.dk/html/txtformt.asp#type

Det skal lige bemærkes, at der ikke er noget, der hedder sikre fonts.
Det er _kun_ mig der bestemmer (og ved), hvad der er installeret af fonte på
min maskine.
Bare fordi windows installerer Tahome, Verdane o.s.v. er der jo ingen, der
forhindrer, at jeg sletter dem igen.

Så du kan aldrig være 100% sikker på, hvilke fonte der findes på brugerens
maskine.
Hvad med Mac, Linux o.s.v. Hvilke fonte er standard på disse maskiner og
styresystemer ?

--
Benny

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-01-04 13:23

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev

> [...]

> maskine.
> Hvad med Mac, Linux o.s.v. Hvilke fonte er standard på disse maskiner og

Det har du da ret i for så vidt, at du så selv har fravalgt at se
hovedparten af Webbets indhold i det tænkte design.

Men det er jo netop derfor, at man - som nævnt på omtalte side - bør angive
en række valgmuligheder i den ønskede rækkefølge, sluttende af med at angive
en fontgruppe.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin