Defekt styrekugle?
Fra : Jacob

Dato : 10-01-04 18:30

Hej.

Hvilke symptomer er der på en defekt/slidt styrekugle?

Mvh
Jacob

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : Niels Bengaard

Dato : 10-01-04 19:03

> Hvilke symptomer er der på en defekt/slidt styrekugle?

Sporingen bliver dårlig, dvs. styringen bliver upræcis og styretøjet retter
ikke selv op.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 20:32

> Hvilke symptomer er der på en defekt/slidt styrekugle?

Kommer an på hvor slemt det er.
Som regl kan man kun opgave det ved at hæve bilen og vrikke med et koben for
at se om der er slør (gør de ved bilinspektionen). Det KAN være at man selv
opdager det, ved at den kommer med klonk lyde når man kører på ujævn vej.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 20:38

> Kommer an på hvor slemt det er.
> Som regl kan man kun opgave det ved at hæve bilen og vrikke med et koben
for

Grrr der skulle stå OPDAGE og ikke opgave

Fra : Hans Paulin

Dato : 10-01-04 21:43

Tom skrev:

> Grrr der skulle stå OPDAGE og ikke opgave

....er det ikke bærekuglen du snakker om?
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-04 21:51

> ...er det ikke bærekuglen du snakker om?

Øh Jo....gik vist lidt hurtigt med at sende mailen afsted

Fra : Brian M

Dato : 11-01-04 10:49

"Hans Paulin" <glem@det.invalid> wrote in message news:<btpo6l$j44$1@sunsite.dk>...

> ...er det ikke bærekuglen du snakker om?

Sidste gang jeg havde en defekt bærekugle, begyngte rattet at ryste
ved hastigheder over 100km/t, jo højere hastighed jo værre blev det.
Under 100 km/t var der intet at mærke.
Det kommer sikker meget an på hvilken bilmodel det er, hvordan man
først mærker det. Nogle er mere følsomme i styrtøjet end andre.

Fra : Møller

Dato : 10-01-04 22:27

"Jacob" <dine@sol.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Hvilke symptomer er der på en defekt/slidt styrekugle?

> [...]

se her:
http://www.netrep.dk/
--
Møller

Fra : Møller

Dato : 10-01-04 22:33

"Møller" <eam_hvem@hvadprivat.dk> wrote in message

> "Jacob" <dine@sol.dk> wrote in message

> IP:217.157.130.157)
> >

> se her:
> http://www.netrep.dk/
> --
> Møller

og skulle det gå helt galt så prøv denne:
http://www.hejbilist.nu/
--
Møller