flamberingspistol
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-01-04 17:29

Hejsa

Jeg har fået en flamberingspistol af kæresten i julegave og skal nu prøve at
lave et eller andet.

Har I nogle forslag til en nybegynder?? Både dessert og hovedretter kan
bruges.....evt. et lille tip til, hvor langt den skal holdes fra maden, så
vi ikke ender med kulstykker

mvh

Mia

Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-01-04 20:13

Creme Brulee.

Der findes mange opskrifter. Den vi synes er bedst (lykkes stort set
hvergang) er en tillempet udgave af Mikaels fra bogen om Svinkløv
Badehotel.
(Tilpasningen består i at vi bager cremen lidt mere/varmere end han
skriver)

Afstand? 10-15 cm. Det er ikke så farligt, som det lyder, så vær ikke
bange.. Der er stort set ikke noget, der bliver til kul på 10 sek, så I kan
nå at 'føle' jer frem..

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-04 22:22

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> bruges.....evt. et lille tip til, hvor langt den skal holdes fra maden, så

Hvor køber man sådan en pistol og til hvilken pris?

Den kan da kun antænde og overfladebehandle - opvarmning må da gå for
langsomt med en flamme fra een side - ikke?

Fra : Morten Bowman

Dato : 11-01-04 00:33

On Sat, 10 Jan 2004 22:22:18 +0100, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:

> [...]
>
>Den kan da kun antænde og overfladebehandle - opvarmning må da gå for
>langsomt med en flamme fra een side - ikke?

Føtex 99,-

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Jesper

Dato : 11-01-04 00:29

Frank K. Jensen skrev:

> [...]
> bruges.....evt. et lille tip til, hvor langt den skal holdes fra maden, så

Hvad med at lave Creme Bruleé eller Creme Caramel - der skal man bruge
flamberingspistolen til sukkeret ovenpå så selve cremen ikke når at
blive varm.

/Jesper

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 11-01-04 17:52

Jesper <Ingen@mail.dk> writes:
>Hvad med at lave Creme Bruleé eller Creme Caramel - der skal man bruge
>flamberingspistolen til sukkeret ovenpå så selve cremen ikke når at
>blive varm.

Men kan man overhovedet bruge den til andet? Jeg spørger, fordi jeg gerne
vil ha' nogle argumenter overfor min kæreste til at købe noget nyt
køkkenlegetøj

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Jette Mogensen

Dato : 11-01-04 18:13

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Men kan man overhovedet bruge den til andet? Jeg spørger, fordi jeg gerne
> vil ha' nogle argumenter overfor min kæreste til at købe noget nyt
> [...]

Den er glimrende til at skolde tomater med,så de er nemme at flå.Stik en
gaffel i tomaten(ved stilkenden),skær et kryds i tomatens anden ende og
flamber tomaten.Det tager ingen tid. Den er også fin til at brænde
peberfrugter,som du efterfølgende lægger i plastpose i 10 min og derefter
piller skallen af. Flambering af desserten Baked Alaska er også en mulighed.

mvh Jette

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 11-01-04 21:46

On Sun, 11 Jan 2004 17:51:31 +0100, "Kasper Hyllested"
<hyllested@net.dialog.dk> wrote:

>Men kan man overhovedet bruge den til andet? Jeg spørger, fordi jeg gerne
>vil ha' nogle argumenter overfor min kæreste til at købe noget nyt
>køkkenlegetøj

Sprød svær på mislykkede flæskestege, efterbruning af fjerkræ,
optøning af vandrør, hårfjerning (hvis man tør)....osv.

KS