Afdelingsbestyrelse og rettigheder
Fra : Nette

Dato : 10-01-04 17:16

Hej gruppe.

Håber der er en herinde, der kan hjælpe mig. Jeg kan simpelthen ikke finde
noget om det i vores boligforenings regler.

Der er på generalforsamlingen i efteråret vedtaget et forslags omkring nogle
tiltag i vores boligforening.
Disse tiltag har nu lige blot set dagens lys, og nu vil afdelingsbestyrelsen
på deres afdelingsmøde diskutere samt vurdere om tiltaget skal fortsætte.
Må de godt egenrådigt vedtage at sådanne tiltag stoppes igen, når de er
blevet vedtaget på en generalforsamling, hvor beboerne selv har stemt for
tiltagene?

På forhånd tak

Nette

Fra : Ove Kristensen

Dato : 11-01-04 23:30

"Nette" <nettesnetpost@hotmailsletdette.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> Må de godt egenrådigt vedtage at sådanne tiltag stoppes igen, når de er
> blevet vedtaget på en generalforsamling, hvor beboerne selv har stemt for

Hej Nette !

En god ide vil være at ringe til Boligselskabernes Landsforening som kan
svare på dine spørgsmål.

Telefonnummeret er: 33 76 20 00

E-mail: bl@bl.dk

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Nette

Dato : 12-01-04 15:31

"Ove Kristensen" skrev i en meddelelse
> En god ide vil være at ringe til Boligselskabernes Landsforening som kan
> svare på dine spørgsmål.

Mange tak skal du have. Jeg anede ikke, der fandtes sådan et sted.
Der vil jeg lige ringe til i morgen formiddag.

Nette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-04 13:32

"Nette" <nettesnetpost@hotmailsletdette.com> wrote in message
> [...]
> Må de godt egenrådigt vedtage at sådanne tiltag stoppes igen, når de er
> blevet vedtaget på en generalforsamling, hvor beboerne selv har stemt for

Som jeg er orienteret: Et afdelingsmøde er højeste myndighed. Hvis beboerne
har besluttet noget på afdelingsmødet skal afdelingsbestyrelsen arbejde for
det 100 %.

Det er vel ikke "Den fri råderet" + "Tilvalg" der er tale om ?

Med generalforsamling mener du repræsentantskabsmøde eller afdelingsmøde
(beboermøde) ?

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Nette

Dato : 12-01-04 15:30

"Christian B. Andresen" skrev i en meddelelse
> [...]
beboerne
> har besluttet noget på afdelingsmødet skal afdelingsbestyrelsen arbejde

Tak. Det mener jeg nemlig også at have læst engang.

> Det er vel ikke "Den fri råderet" + "Tilvalg" der er tale om ?

Nej nej, slet ikke. Det handler såmænd bare om nogle mere fysiske tiltag på
afdelingens grund.

> Med generalforsamling mener du repræsentantskabsmøde eller afdelingsmøde
> (beboermøde) ?

Jeg mener det der møde, hvor samtlige beboere een gang årligt inviteres
til. - Hvor man kan komme med ideer, hvor regnskabet gennemgåes, hvor der
stemmes nye ind i afdelingsbestyrelsen og hvor der f.eks. via. afstemning
blandt beboerne vedtages at afdelingen skal bruge et ex. antal kroner på at
lave en sommerudflugt for beboerne. Så jeg går ud fra, det er det du kalder
"afdelingsmøde", jeg mener. ?

Nette

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-04 15:39

> [...]
>
> Tak. Det mener jeg nemlig også at have læst engang.

> Nej nej, slet ikke. Det handler såmænd bare om nogle mere fysiske tiltag

Boligforeningen kan helt sikkert fortælle jer reglerne, ellers er der som
nævnt af en anden Boligselskabernes Landsforening.

> [...]
at
> lave en sommerudflugt for beboerne. Så jeg går ud fra, det er det du

Det hedder afdelingsmøde, og er øverste bestemmende myndighed.

Fra : Nette

Dato : 15-01-04 03:18

"Nette" skrev i en meddelelse

> Må de godt egenrådigt vedtage at sådanne tiltag stoppes igen, når de er
> blevet vedtaget på en generalforsamling, hvor beboerne selv har stemt for
> tiltagene?

Tak for hjælpen til jer begge.

Lige en update;

Jeg ringede til Boligforeningernes landsforening, som oplyste mig om at de
så sandelig ikke mente, bestyrelsen kunne lave noget som helst om, der var
vedtaget på en generalforsamling, men at de lagde vægt på at man om muligt
fandt frem til en fælles løsning på tingene.

Nette

Fra : Ove Kristensen

Dato : 15-01-04 22:44

> [...]

> vedtaget på en generalforsamling, men at de lagde vægt på at man om muligt
> fandt frem til en fælles løsning på tingene.

Jeg håber inderligt at i som beboere får løst jeres problemer, så held og
lykke fremover.

Med venlig hilsen
fra
OveK.