Tal mig fra det her...
Fra : Jesper

Dato : 10-01-04 17:20

Hørte en dag denne opskrift på p1 :

Koplevs Køkken - Kyllingelever
Kyllingerlever svitses i ganske kort tid sammen med hvidløg, løg og
frisk timian. Tages derefter af panden, som så koges af med tør sherry,
fløde og dijonsennep. Leveren kommes tilbage i sausen og koges mør - kun
lige mør, den må ikke tørstege. Anrettes på et fad med saucen omkring
sig. En god håndfuld frisk timian fordeles over og imens varmes lidt
snaps i en gryde, antændes og hældes over leveren og den friske timian.
Når den er brændt af fjernes timian - og voila man har en hovedret for
omkring 5 kroner pr. person. Server straks med godt brød - eller en en
god kartoffelmos - til.

Jeg har ikke noget frisk timian, ikke noget sherry, ingen dijonsennep og
ikke noget snaps.

Til gengæld har jeg gin. I stedet vil jeg stege kyllingeleveren i
hvidløg, krydre med tørret rosmarin og enebær og så i stedet for snaps
forsøge mig med lidt brændende gin?
Nogen der har tilstrækkelig køkkentæft til at de kan komme med et
kvalificeret bud på resultatet?

/Jesper

Fra : Harry Lund

Dato : 10-01-04 18:46

Jeg skal prøve. Giv leveren til katten og drik gin dertil.

Fra : Jesper

Dato : 11-01-04 00:26

Harry Lund skrev:

> Jeg skal prøve. Giv leveren til katten og drik gin dertil.

Det vil jeg gøre næste gang. Tilbød den en slurk gin i stedet. Den bliv
stiktosset!

Fra : aes

Dato : 10-01-04 22:26

Ok-jeg vil prøve.
Lad være med at spise lever det er dyrets AFFALDSORGAN - svarer lidt til at
hvis du skulle spise bondegård så valgte du gylletanken eller husets lokum!

Fra : Jesper

Dato : 11-01-04 00:25

aes skrev:
> Ok-jeg vil prøve.
> Lad være med at spise lever det er dyrets AFFALDSORGAN - svarer lidt til at
> hvis du skulle spise bondegård så valgte du gylletanken eller husets lokum!

Nu er jeg glad for at jeg fik det steriliseret med lidt gin Men jo
nu du siger det. Det smagte faktisk af lort...

/Jesper

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 11-01-04 00:50

Således skrev Jesper <Ingen@mail.dk> i dk.kultur.mad+drikke Sun, 11
Jan 2004 00:24:43 +0100:

>Nu er jeg glad for at jeg fik det steriliseret med lidt gin Men jo
>nu du siger det. Det smagte faktisk af lort...

Du overlevede, kan jeg se...

Mon ikke det var enebæren, der var for meget af det gode? (Gæt selv
hvad jeg ikke er meget for..)

Jeg kan også forestille mig at manglen på dijonsennep har medvirket
til det, man kan skjule meget med så'n en god skarp fætter.

Knud
--
I like winter. I like the cold. I like the sound of flowers dying.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 11-01-04 00:47

Således skrev Jesper <Ingen@mail.dk> i dk.kultur.mad+drikke Sat, 10
Jan 2004 17:19:47 +0100:

> [...]
>forsøge mig med lidt brændende gin?
>Nogen der har tilstrækkelig køkkentæft til at de kan komme med et

Jeg ville nok droppe ginen. Da du i forvejen krydrer med enebær, vil
det nok blive for meget af det gode.

Alternativ skær ned på enebæren, så du alligevel får den brændte
rosmaringsmag, der vel er ideen med at flambere de friske urter.

På den anden side, jeg ved ikke hvordan brændt tørret rosmarin kommer
til at smage?

Om ikke andet, hvis du ikke har fået brændt hele køkkenet af, så husk
endelig at fortælle om resultatet.

Knud
--
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure